Vraag

Roos Scherm

  • 30 April 2024
  • 18 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 1

We krijgen af en toe een volledig roos scherm bij het opstarten vd v7 decoder.
Het blijft roos tot in de menu’s, alles werkt alleen is er dus een kleurprobleem.
De decoder uit en terug aan zetten lost het probleem altijd op, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Het is nu 3 keer voorgekomen in de laatste week. Vandaar deze post :-)

Android-FW van box staat op laatste versie.
Pickx versie is de laatste.
HDMI kabel gecheckt (het is deze die bij de Box zat).

Heeft er nog iemand last van?

Kunnen de PXS-medewerkers even checken?


18 reacties

Reputatie 5
Badge +1

@KristofD77  verander eens van HDMI poort op je tv of een andere kabel.

Als je met HDMI CEC werkt op decoder en TV, zet dan eens eerst je TV aan, of dit helpt. 

Als de bovenstaande tips niets oplossen (en uiteraard in afwachting van andere/betere antwoorden zoals van de PX medewerkers), bedenk even dit: kan het ook aan de tv zelf liggen?
Is het een smart TV en heb je de mogelijkheid om foto’s te bekijken en deze qua kleur eens heel kritisch te evalueren? Of kan je een laptop aan de tv hangen en het beeld dupliceren?
En zoals je zelf zegt, het is in een week al 3 keer voorgekomen, dus kan het zijn dat 1 enkele “keuring” niets uitwijst.

@KristofD77 je schrijft hierboven Pickx laatste software versie 

Is het  sedert dat je een software update gekregen hebt mss dat dit voorvalt en welke versie heb je eigenlijk?

Reputatie 1

Kabels al gecheckt en verwisseld met Nintendo Switch en AppleTV die steeds goed werken. Dus het lijkt echt wel vd decoder te komen.

Het is niet onoverkomelijk om de decoder eens extra uit en aan te zetten natuurlijk maar misschien zijn er nog mensen met een zelfde probleem, vandaar dat ik het ook aankaart.

En welke versie heb je van Pickx?
Want bij de versie van het Nieuwe TV platform duiken er wel problemen op.

Reputatie 1

5.144.1

Kabels al gecheckt en verwisseld met Nintendo Switch en AppleTV die steeds goed werken. Dus het lijkt echt wel vd decoder te komen.

Het is niet onoverkomelijk om de decoder eens extra uit en aan te zetten natuurlijk maar misschien zijn er nog mensen met een zelfde probleem, vandaar dat ik het ook aankaart.

 

Ook meermaals geprobeerd (want je hebt het toch niet constant en continu voor)?
Maar het is wel de 1e keer dat ik lees over een roze scherm (met een recente decoder!), dus ik sluit de tv, waar er iets kan schorten aan de kleuren, nog altijd niet uit. Is de tv oud(er)? Laatste (TV) update geïnstalleerd?

5.144.1, dat is niet de versie met problemen.
Ik zie op je foto dat energiebesparing actief is en zie mogelijk een verband.
Schakel eens HDMI CEC, schermbeveiliging en energiebesparing uit en test eens een paar dagen.


 

Is het een Samsung TV?

 

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/roze-scherm-bij-opstart-tv/td-p/6368234

@KristofD77 Het is niet de software versie van het Nieuwe TV platform dat je hebt, dus is er niet direct een verband hiermee te leggen.

Gebruik je wel HDMI CEC wat start je normaal gezien eerst op de TV of de decoder in dit geval?

NB: er zijn wel veel problemen met HDMI handshaking, maar als je vroeger dit roze scherm niet had is de hamvraag natuurlijk wat is er dan veranderd bij vroeger dat je nu ineens wel dit probleem hebt!

NB: het is ook wel zo dat sommige problemen ineens opduiken en ineens ook verdwijnen, zo had ik verleden week al enkele dagen dat ik geen geluid had bij het opstarten van de v7 decoder (uitzetten en weer opzetten en het was weer in orde) en sedert zaterdag heb ik het niet meer voor, zonder dat ik zelf iets ondernomen heb of dat er softw updates geweest zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@KristofD77 

heb je al eens de stroomkabel van je televisie toestel (enkel van de tv) al eens uitgetrokken en opnieuw ingeplucht?

 

Geert

Reputatie 1

Nee de stroomkabel vd TV heb ik er nog niet uitgehaald.
Dat zal ik eens proberen Geert.

SamsungTV staat op laatste FW. Is geen recent model, maar werkt nog wel perfect.
En bij de AppleTV, of Nintendo Switch nooit problemen trouwens met de kleuren vd TV.

Ik zal de energie besparing etc ook eens uit zetten op de V7, maar eerlijk, als dat erop staat moet dat ook gewoon werken en kan het niet de bedoeling zijn dat je dat allemaal moet gaan uitzetten om geen problemen te hebben. 

Dat is een beetje zoals zeggen dat je een elektrische fiets moet kopen maar de batterij niet mag gebruiken :-D


En waar het ineens vandaan komt geen idee?
Ik had tot voor een paar maanden een perfect werkende V5 decoder maar door problemen is deze omgeruild door PXS. Het probleem kwam uiteindelijk van water die op een kabel in de straat lekte.
Anyhow, sindsdien ook problemen met HDMI-CEC etc. Dus de factor is wel de nieuwe decoder (en die is al eens volledig reset). 

hmm, of toch van het water in de straat?
zou m.i. ook kunnen

Reputatie 1

Dat hebben ze wel gefixt hoor :-)
Want internet connectie viel toen ook hele tijd weg maar die is nu terug stabiel.

Dan val ik terug op de eerdere voorgestelde oplossingen.

@KristofD77 

Je mag inderdaad de vorige decoders zoals de V5 en V5C zeker niet vergelijken kwestie van stabiliteit en fouten niet vergelijken met de V7 decoder dit kan je hier o.a. op het forum wel al een tijdje afleiden.

Niettegenstaande dat moet ik wel toegeven dat ik heel weinig problemen ondervind met de V7 decoder maar spijtig genoeg is dit duidelijk niet altijd voor iedereen het geval!

Het is allemaal lood voor oud ijzer! Dit is exact hetzelfde probleem als wat zich terug voordoet op mijn V5C … die loopt vast en dan krijgt men dit lekkere roze/magenta beeld. Enkel resetten helpt. Het heeft, voor mij te maken met een PX probleem al de aangeboden adviezen helpen totaal niet, heb ze allemaal uitgeprobeerd in elke mogelijke volgorde. Houdt de firmware niet van iets oudere TV’s? Soms zie ik bij het aanzetten van TV en decoder, in een eerste beeldflits, ook dit roze scherm maar dan “klikt” alles naar de normale kleuren en werkt alles normaal tot de boel vastloopt. Op onze andere TV met de V7 heb ik het nog niet zien gebeuren maar dat kan louter toeval zijn omdat daar niet veel op gekeken wordt, en die staat meestal uit in deep sleep mode wat ook nogal eens overkom gaat bij het aanzetten. (Lockup met P130)

Reputatie 1

Ik heb het allemaal eens geprobeerd. Nu aantal dagen wachten om te zien of het nog voorkomt of niet.
 

Reageer