Vraag

relatie v7c en modem

  • 2 May 2024
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Werkt V7C decoder op ieder modem.( Bbox3 , bbox+ , bbox internet enz.).


6 reacties

In een ander topic lees ik de reactie van een moderator:

  

@rsca_rsca Er is gebleken dat u niet de juiste modem hebt voor de V7C.U heeft de B-box3 en geen Bbox3V+  .Wenst u nog over te gaan naar de V7C.Is er een reden waarom u de V7C wenst ipv V7.Groetjes,Joel

 

  Dus minimaal de V3+ heb je nodig


dit topic

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

TV Box - Installatiegids (proximus.be)

 

&

Vanaf 1/11/24 kunt u eventueel ook gebruik maken van eigen apparatuur (modem/router) die aan onderstaande voldoet (hfdst 4 document)

Service Description Explore Ethernet VPN (proximus.be)

Ref.

Je eigen uitrusting gebruiken | Proximus

Reputatie 3
Badge +1

Dus dit betekent dat iedereen die een bbox 3 modem heeft en waarvan de decoder omgeruild wordt naar v7c ook een ander modem nodig heeft.

@georges_063 

Dat verwondert mij ook wel moet ik eerlijk toegeven, want de bbox3 tov van de bbox3V+ verschilt op gebied van wifi  op zich enkel door respectievelijk  wifi-n tov wifi-ac en zou ik toch denken dat deze hoog genoeg is voor de V7c wifi decoder!

Ik zou dan eerder denken dat de reden zou zijn dat men de bbox3 geleidelijk aan wil afbouwen.

Er zijn er toch die een v7 decoder hebben die via een wifi-booster V1 werken moet zij dan ook minimum een bbox3v+ gebruiken?

Enfin mijn conclusie is al zou het niet echt vandoen zijn kan men er ook niets op tegen hebben als men de bbox3 vervangt door een bbox3v+ ;-)

Reputatie 3
Badge +1

Heb mijn vraag gesteld naar aanleiding van info uit ander topic.

Als het inderdaad klopt dat v7c gebonden is aan minstens bbox 3+ dan is dat mischien de verklaring voor de vele klachten over zowel de v7 als de v7c vermits die blijkbaar werken met dezelfde software.

Kan het nieuwe backend 6.147.? In combinatie met bovenstaande ook hierin een rol spelen?

Daar is niet direct een goede conclusie uit te trekken zowel zijn er die met een bbox3V+ en Internet box ook problemen hebben met hun V7 en V7c net zoals er zijn zoals ik trouwens die er geen probleem mee hebben en ik zit ook nog niet op de NTVBE !

Het is wel zo dat hoe performanter de toestellen worden waaronder de NTVBE, hoe meer kans je hebt dat alles vlotter en met minder fouten verloopt, maar om 100% zeker te zijn dat je hierdoor minder problemen zult ondervinden dat zal je in de praktijk moeten ondervinden.

Reageer