Skip to main content

reclame doorspoelen - Google zoeken 
reclame doorspoelen niet meer mogelijk - Google zoeken ……

Gratis dienst “TV Replay - 7 dagen” vanaf begin 2022 | Proximus Forum

:joy::rofl::sweat_smile:


@Mario091166 

 

ieder zijn goesting, zelf bedank ik feestelijk voor “amerikaanse” toestanden waarbij programmma’s (en nieuwsberichten) om de haverklap voor reclame onderbroken worden

 

een groot deel  van onze vlaamse commerciële omroepen die in de loop der jaren als paddestoelen uit de grond gerezen zijn, buitenlandse series in “continue herhaling” uitzenden en voorts ook nog aan de subsidiekraan hangen (van overheid en operatoren) zijn wat mij betreft gewoon overbodig 

 

wat de concentratie van media onder de hoofding van DPG media en de overname van ex-SBS zenders door Telenet betreft kan de vraag gesteld worden in hoeverre de autoriteiten (mededingingsautoriteiten en regulatoren) in dit land/regio al dan niet in staat zijn enig behoorlijk werk te leveren 

 

 


Op dat vlak doet Proximus het al jaren “correct”: TV Replay (gratis, niet doorspoelen) en TV Replay+ (5 euro per maand extra en wel doorspoelen). Ik hoor daar niets over in de media. Geen bedanking ofzo dat Proximus TV Replay+ in het leven heeft geroepen zestal jaar geleden en hiermee al lang een vergoeding geeft aan die zenders?

 

Heel de media-aandacht gaat eerder over de situatie bij Telenet. Als Telenet iets aanpast, lijkt het wel wereldnieuws. 

Enkel voor de opnames zou het kunnen veranderen bij Proximus met één minuut reclame. Volgens dat “nieuw” reclamemodel zouden we dan met TV Replay zelfs inhoudelijk de programma’s kunnen doorspoelen, iets wat nu niet kan. Een vooruitgang zelfs. We zullen zien wat Proximus doet.

 

En ik zou het niet normaal vinden mocht je een minuut reclame krijgen bij programma’s van de VRT. Dan is er geen verschil met een commerciële zender, waarbij je bij een opname toch ook kunt doorspoelen.

 

 


We zijn al de duurste van Europa (zie testaankoop) en dan moeten we er dit nog bijnemen. Onbegrijpelijk . Ik neem speciaal de film op om de reclame achteraf te kunnen doorspoelen. Films elk kwartier onderbreken voor commerciële rommel was al een stap te ver.Of we moeten het ludiek oplossen en de merken die men toont NIET kopen.


Ze verplichten u niet om er naar te kijken :wink: je kunt niet doorspoelen en dit is nu al zo als je geen TV Replay+ hebt


Ik heb nu Replay+ voor 5€ / maand om de reclame te skippen. Gaat dat nog lukken met die nieuwe regeling? zoniet, dan betaal ik daar niet meer extra voor!! - Bijbetalen en toch nog reclame - No Way!!!

 

Op dat vlak doet Proximus het al jaren “correct”: TV Replay (gratis, niet doorspoelen) en TV Replay+ (5 euro per maand extra en wel doorspoelen). Ik hoor daar niets over in de media. Geen bedanking ofzo dat Proximus TV Replay+ in het leven heeft geroepen zestal jaar geleden en hiermee al lang een vergoeding geeft aan die zenders?

 

Heel de media-aandacht gaat eerder over de situatie bij Telenet. Als Telenet iets aanpast, lijkt het wel wereldnieuws. 

Enkel voor de opnames zou het kunnen veranderen bij Proximus met één minuut reclame. Volgens dat “nieuw” reclamemodel zouden we dan met TV Replay zelfs inhoudelijk de programma’s kunnen doorspoelen, iets wat nu niet kan. Een vooruitgang zelfs. We zullen zien wat Proximus doet.

 

En ik zou het niet normaal vinden mocht je een minuut reclame krijgen bij programma’s van de VRT. Dan is er geen verschil met een commerciële zender, waarbij je bij een opname toch ook kunt doorspoelen.

 

 

Ik heb hier in een ver verleden ook al een paar maal geweest. Maar toen was Proximus veel duurder dan Telenet, en het zou wel eens kunnen dat ik hier voor goed vast genageld zit. De prijs van een volledig abonnement ligt stukken onder dat van Telenet, en dat heeft mij naar hier laten komen. Ook vind ik de zenders beter, en denk dat er iets meer zijn.


Bestaat  er zoiets als de gekende stickers voor op de brievenbussen (informatie ja, reclame neen), maar dan inzake TV?  :wink:

Anekdote (waar gebeurd)
Wij waren eens op vakantie en verbleven in een appartementje. Omdat het dorp waar we verbleven in een dal lag was er een centrale tv-antenne bovenop de bergen (toch 700 meter) die iedereen voorzag van TV (via satelliet veronderstel ik)

Op een avond besloot ik naar een James Bond film te kijken op een commerciële zender - vraag me niet meer welke. Ik had de programmatie ervan toevallig gezien in een tv magazine terwijl mijn vrouw inkopen deed. Ik vond het wel vreemd dat die film zo lang duurde volgens dat magazine.  Een drukfout, dacht ik, programma na de film vergeten tussen te zetten.
Bleek dus een foute veronderstelling. Het ging zo: 7 minuten film, 7 minuten reclame, 7 minuten film, 7 minuten … juist. Die zender heeft dus niet lang opgestaan. Nooit meer. Wij hebben nochtans dat appartementje gedurende jaren daarna telkens 14 dagen gehuurd. En ‘s avonds ook TV gekeken, maar niet naar James Bond :sunglasses:

Moraal van het verhaal: als je je kijkers wil behouden, overstelp ze niet met reclame!

 

 


Mooie vooruitgang om geen reclame meer te kunnen doorspoelen, daar zat ik echt op te wachten. Proficiat aan de bedenker! Het kan niet beter zijn. Geweldig! Hopelijk blijft de opname functie gratis beschikbaar of wie weet laten ze ons in 2022 betalen om te mogen opnemen dat zou ook nog een mooie vooruitgang zijn. Of meer betalen om de standaardzenders te kunnen blijven bekijken in hd. Heeft iemand nog meerdere leuke ideeën?

De digitale kijker wordt alsmaar gestraft. Hopelijk komt er eens iets of iemand in opstand tegen al die beperkingen die ons worden opgelegd. 

Dus verderspoelen bij tv replay binnenkort niet meer mogelijk bij Proximus... wat een vooruitgang mijn gedacht.

Timm1983


eigenlijk wel grote zever. Oe noemen ze dat digitale vooruitgang achteruitgang ja


Nee, want dan zitten ze de kortste keren met een lege beugel :-)

inderdaad het kan toch niet door de beugel dat reclame onderbroken wordt door echte programma’s ..

 


Iedereen zit maar op de vrt te katten over belastinggeld, maar wie betaalt die reclame? Wij, de consument, en dat kost ons jaarlijks meer dan we aan de vrt betalen. En wat krijgen we terug? ……….

Niets is gratis, alles wordt doorgerekend naar de klant.

 

Vroeger stond er een antenne op het dak, je had BRT, Nederlandse en Duitse zenders en je wist nooit waar eerst naar kijken, en zonder reclame, en nu met dat heel digitaal gedoe, 100 zenders en meestal waardeloze programma’s, herhalingen van herhalingen, en heel veel reclame.


inderdaad het kan toch niet door de beugel dat reclame onderbroken wordt door echte programma’s ..


@Mario091166  doorspoelen van de reclame is betalend wij betalen er voor, als je alles moet zien van reclame wel dan moeten we geen tv meer zien tegen da je de film hebt gezien is het bed tijd :joy:

en nu beginnen ze met de reclame te verplichten, wat gaat het volgende zijn ?? om de 5 min reclame zoals in America en andere landen die het al doen, en dat gaat minder fijn zijn maar zal ook nog wel komen.

meeste dingen waaien over van America fantastich land toch :laughing:

Eigelijk duwen ze de mensen naar de streaming diensten, mensen die geen reclame willen kijken streaming diensten, zoals netflix, amazon, disney+, apple tv+, streamz is van telenet dus dat hebben we niet, kunnen we apart nemen maar die zijn al rijk genoeg :laughing:.

in America bestaat het vooral uit streaming diensten en zo zal het hier ook wel worden 

 

Je hebt je volst recht om zo te reageren, maar ik vind dat spoelen gewoon gewoon betalend moet worden. En niet enkel voor die paar zenders, maar ook duizend anderen. En buiten Proximus zie ik ook vaak op andere zenders via mijn Dreambox waar ik meer dan 11600 zenders kan op ontvangen. Maar je kiest zelf of je reclame wil of niet, en dat vind je meestal op commerciële zenders.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


@Mario091166  doorspoelen van de reclame is betalend wij betalen er voor, als je alles moet zien van reclame wel dan moeten we geen tv meer zien tegen da je de film hebt gezien is het bed tijd :joy:

en nu beginnen ze met de reclame te verplichten, wat gaat het volgende zijn ?? om de 5 min reclame zoals in America en andere landen die het al doen, en dat gaat minder fijn zijn maar zal ook nog wel komen.

meeste dingen waaien over van America fantastich land toch :laughing:

Eigelijk duwen ze de mensen naar de streaming diensten, mensen die geen reclame willen kijken streaming diensten, zoals netflix, amazon, disney+, apple tv+, streamz is van telenet dus dat hebben we niet, kunnen we apart nemen maar die zijn al rijk genoeg :laughing:.

in America bestaat het vooral uit streaming diensten en zo zal het hier ook wel worden 

 


Gewoon eerlijk mensen... 

Iedereen is al die reclame toch gewoon kotsbeu! 

En hoe zit het met ONZE RECHTEN ALS CONSUMENT? 

Gaan we naar de toestand (zoals in "Dark Mirror" dacht ik), waarbij een CAMERA controleert of we wel de reclame bekijken en hoe we reageren op bepaalde producten? 

Of waarbij je de hele dag enkel advertenties kan kijken, terwijl je moet fietsen om energie te produceren?

TIPS OM JE TE BESCHERMEN:

- Geen reclame of illegale tracking via INTERNET door Adblockers en door bv minstens Firefox of de Brave Browser te gebruiken 

- Geen reclame op het gehele ANDROID SYSTEEM via AdGuard Pro, en je kan FB, Instagram, YouTube allemaal vervangen door "gelijkaardige programma's" (zoek op "FB Friendly", "IG van The Dice", "YT Vanced") die dezelfde inhoud tonen ZONDER ALLE ROTZOOI aan reclame, suggesties, popups, cookies en daarbovenop het misbruik van je gegevens

- Kijk alle PRIVACY / ADVERTISING INSTELLINGEN na van Windows 10, iOS, Android, je Google Account, alle apps, FB, IG en YT... En zelfs Proximus zelf op je BBOX... Waar je heel veel kan uitschakelen en blokkeren!

- Laat geen gedrukte pers en reclame toe in je brievenbus, neem ENKEL de elektronische versie van je lievelingswinkel(s) en spaar het milieu

ERGERNISSEN IVM ADVERTISING 

- VOETBAL: die zeer heldere LED panelen met bewegende beelden zijn MATELOOS IRRITEREND en leiden enorm af... WEG ERMEE!  Idem dito voor die domme achterwanden en flesjes cola (in de sport!)

- WIELRENNEN: Weg met dat die reclame op alles en iedereen! En wil iemand die auto van Rodania wegjagen voordat mensen OPZETTELIJK NIET HET GEADVERTEERDE PRODUCT KOPEN uit pure frustratie?

- EVENEMENTEN, SPORTCUPS, VENUES EN CENTRA: stop in Godsnaam met de Ethias Arena en de Lotto Arena, Croky Cup en tientallen gelijkaardige TOTAAL BELACHELIJKE NAMEN die totaal nietszeggend zijn...

STOP DE ONGELIMITEERDE GROEI AAN MERKNAMEN OVERAL ! 

IK WIL GEEN RECLAME, MAAR GERICHTE INFO ALS IK HET ZELF VRAAG - ZONDER DAT MEN HET DOOR ONZE STROT DUWT

WEG MET ONGEVRAAGDE RECLAME IN ONS LEVEN! 

IK HEB HET RECHT OM DAT TE WEIGEREN en door te spoelen, net zoals op mijn brievenbus! 

DE GROTE MEERDERHEID VAN KIJKERS SPOELEN NIET DOOR - Dus die paar tienduizenden die niet willen getreiterd worden, geef die onze rechten, ipv achter iedereens rug ONDERLING AFSPRAKEN TE MAKEN die dan GEVOLGEN HEBBEN VOOR IEDEREEN!! 

Zoals U merkt, heb ik een buitenproportionele afkeer van advertenties... 

EEN PAAR VOORBEELDEN 

RADIO: 1/3 verdeling tussen 20 minuten Muziek, dom geklets en eindeloos herhaalde identieke reclame... 

TELEVISIE:  Elke 20 minuten een reclameblok van 15 minuten... En ik wil ook GEEN MINUUT AAN HET BEGIN bij uitgesteld kijken! 

Ook de VRT moet zijn reclame AFSCHAFFEN als GESUBSIDIEERDE PUBLIEKE OMROEP 

INTERNET:  Ook op alle SOCIALE MEDIA loopt het de spuigaten uit MET INFLUENCERS !   Hun naam zegt toch genoeg!! En iedereen maar kopen wat deze rijke stinkers "adviseren" 

HET VERHAALTJE "DAT HET NODIG" IS OM VOORUITSPOELEN TE BLOKKEREN VOOR DE WINSTEN, IS PURE ONZIN - de meeste mensen hadden zelfs geen geen mogelijkheid om dit te doen!

En bij PROXIMUS BETAAL IK GRAAG 5 EURO om te kunnen doorspoelen. 

WANNEER GRIJPT DE REGERING IN?? Wat gebeurt er om de consument te helpen? 

DIE PAAR DUIZENDEN FERVENTE ANTI-RECLAME KLANTEN MAKEN HET VERSCHIL NIET. 

Wat er nu gebeuren zal :  iedereen zal beginnen met ALTERNATIEVE STREAMING DIENSTEN. 

LIVE / SERIËLE TELEVISIE ZAL ZWAAR LIJDEN,  

HET GAAT OM HET PRINCIPE van keuzevrijheid, waar iedereen bv dan 5€ betaalde om reclamevrij te kunnen kijken. 

 

​​​​​

 

Van mij mag het eens tijd worden dat doorspoelen van reclame betalend word; want blijkbaar krijgt men hier ook niet gratis reclame folders in de bus. Daar word natuurlijk niets over gezegd want het zijn ook steeds dezelfde, en je kan ze direct weg gooien. Maar o wee als hun programma onderbroken word. daarom zit er niets anders op om er voor te betalen als men spoelt vind ik. Ik weet dat dit hier weer al niet zal gebeuren omdat de rest van problemen niet gemaakt geraakt. Maar bij de andere operators zal dit wel geen probleem zijn vermoed ik.


Dan zijn er wel gevolgen aan gekoppeld, maar ieder zijn mening uiteraard…..


Ik hoop dat Proximus TV Replay+ blijft bestaan, ik betaal met plezier maandelijks 5 euro daarvoor. Ik hoop dat Proximus die weg niet opgaat dat wij geen reclame meer kunnen doorspoelen. Ik vraag mij zelf af als dit wettelijk is dat zenders je verplichten om naar reclame te kijken. Als Proximus slim is gaan ze niet mee in dit verhaal en ben er zeker van dat er dan veel klanten van Telenet zullen overstappen naar jullie. Waar gaan wij naartoe dat de zenders beslissen wat je verplicht moet kijken naar reclame. Dus beste Proximus blijft TV Replay+ bestaan?

 

 


Het is nu nogte vroeg om conclusies te trekken wat er juist door ieder operator zal beslist/(overeen gekomen) worden!

zie → Start topic


@Gilbert_030 

Bovenstaande betreft voorlopig Telenet-klanten, andere operatoren zouden volgens persbericht (later)  volgen; officiële info van Proximus hieromtrent is er evenwel (voorlopig) nog niet; volgens persbericht zou - zie o.a. info vrt hierboven hiervoor - reclame bij “replay+” (bij Telenet) niet meer kunnen doorgespoeld worden maar zou deze “dienst” gratis worden


De info voorhanden op de diverse media is ietwat uiteenlopend, samenvatting = +/-

blijkbaar voorlopig enkel Telenet vanaf eind september 2021, voorlopig enkel  DPG media en Telenet ex SBS zenders en voorlopig enkel voor de “nieuwe” beperkt in aantal voorhanden TV-boxen, de “oudere” digiboxen/digicorders pas “in de loop van 2022”

Tv-reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk - Bedrijven - Trends (knack.be)

Telenet maakt als eerste reclame doorspoelen onmogelijk - De Standaard

Telenet gokt met niet-doorspoelbare reclame - Bedrijven - Trends (knack.be)

Toegegeven het zat er reeds geruime tijd aan te komen, de vraag is en blijft evenwel  niet “to be or not to be” maar “how many do cut or not do cut finally”

  


Het zal wel renderen, maar hoe als je er niet eens naar kijkt, maar zelfs de kamer verlaat?

Het is reclame, even gebruik er van maken om te p*ssen en een glaasje van mijn vaste merk uit te schenken.

En toevallig (?) is dat merk niet eens het merk en zelfs niet de soort van drank dat op het beeldscherm wordt gepromoot (dwz, dat ik nooit zie passeren als ik de reclame doorspoel).
Ik zie tussen de reclame, of in de brievenbus of op het beeldscherm, nooit iets passeren waarvan ik achteraf denk dat ik het nodig heb. Toch vreemd.
 

Op een bepaald punt is de mens verzadigd. Of het geld op. ;)


Daar zijn al meerdere grote studies op gebeurd en daaruit hebben ze geleerd dat je onbewust daar wel door beïnvloed wordt, want iedereen denkt van zijn eigen maar daar loop ik niet in, was het maar waar en daar zit het hem juist je weet het zelf niet dat je beïnvloed bent dus geloof je het ook niet/ of geloof je er niet in. 
Wees maar gerust ze zouden geen zo’n grote sommen spenderen aan reclame moest het totaal niet renderen. 



Behalve dat we overstelpt worden met reclame zodat die bijna onze strot uitkomt, wie antwoordt er eventjes eerlijk ( ! ) op de volgende 2 toch simpele vragen?

  1. wie bekijkt reclame echt? Op tv of op papier maakt me niet uit. Als je bedenkt dat op tv dat dikwijls het moment om een pl*spauze te nemen, en dat reclame in de bus meestal rechtstreeks bij het papier terechtkomt. Zo gaat het hier toch, behalve de reclame van de supermarkt die we frequent bezoeken wordt een papieren folder niet eens bekeken. Dus wie o wie kijkt met aandacht naar reclame?
  2. Wie heeft er nut aan de getoonde reclame (als je al kijkt)? Wie heeft iedere dag een wasmiddel van Dash nodig, of een keuken van Dovy of ?? Hier hebben we iedere week reclame van XXL keukens in de bus, denk XXL nu echt dat we koken zoals in grootmoeders tijd en geen keuken hebben? Wat denk je dat iedere week met die folder gebeurt? M.a.w. is reclame overbodig of nuttig voor de kijker?

Dat bestaat al , krantenpapier :smiley:


Reageer