Vraag

Proximus v5 decoders niet meer bruikbaar vanaf 15 januari 2021, klopt dit?

  • 29 September 2020
  • 47 reacties
  • 5904 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ Martin,
Dus het betreft enkel de V5 decoders die zullen omgeruild worden voor een V5 compact. Aangezien ik al beschik over 3 V5 compact decoders die ik kort na mijn verhuis thuis geleverd kreeg zo’n 2 jaar geleden.
Hoelang zullen de V5 compact decoders dan nog bruikbaar zijn? En de uiteindelijke omruiling van V5 compact in de toekomst toe, naar een V6 of V7 decoder voor wie deze nog niet heeft pas eind 2021? Misschien toch een V6 of V7 decoder voor kijkers met een Ultra HD Smart TV?
Timm1983


hi een exacte datum voor het einde van de v5 is nog niet gekend
je kan wel je v5 laten omruilen voor een v7 eventueel

@jonathandr  

hi een exacte datum voor het einde van de v5 is nog niet gekend

bedoel je de V5 of de V5-compact want op het bericht dat proximus verstuurt staat dat de V5 zou stoppen met werken op 15/01/221 of is dat dan niet voor iedereen die een V5 heeft ? 

Op 15 januari nieuwe tv gekocht. Beeld valt regelmatig stil en krijg dan de melding dat er geen verbinding is. Modem en decoder al volledig gerestart. Maar de fouten blijven zich voordoen.

Modem : BB2

Decoder : V5   geen compact-versie

Kabelverbinding

 

Wat kan ik nog meer doen ?

 

 

 

Mss kunnen ze van Proximus uit al beginnen van je bb2 om te ruilen voor een bb3.
De bbb2 moet zelfs niet meer teruggestuurd worden.

Mss gaan ze daarom vanavond niet reageren maar dan zullen ze morgen u wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

De klanten die hierbij betrokken waren hebben allemaal eenberichtgekregen van ons. Er zijn inderdaad zo’n 25000 decoders vervangen op deze manier. 

Het is niet zo dat de V5 niet meer gebruikt mag/kan worden. Op de moment dat die uit roulatie genomen zal worden zal je ook gecontacteerd worden. 

@ jonathandr
Dus de V5 compact, ik heb er zo 3, deze worden dan geleidelijk aan automatisch omgeruild voor een V7 tegen 15/01/2021?
Timm1983


 

Hallo allemaal,
Ik wou jullie even op de hoogte brengen dat ik op de  Franse versie van dit forum een bericht heb gelezen dat de V4 en de V5 decoder (met harde schijf) zullen omgeruild worden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reacv4/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/je-krijgt-een-nieuwe-decoder.html

Dus voor de kijkers met een V5 compact decoder (zonder harde schijf) zal er momenteel niets veranderen, ik blijf liever nog enkele maanden verder kijken met de V5 compact decoder.
Misschien tegen de lente/zomer de V7 decoders zonder bugs zullen werken.
Timm1983

@Timm1983  FYI: Die worden zo maar niet geleidelijk omgeruild voor een v7, je moet er om vragen en dan wordt er nagetrokken of je  aan voorwaarden voldoet, bvb wel  pack je hebt  enz…. maar aangezien @jonathandr  zegt “je kan wel je v5 laten omruilen voor een v7 eventueel” wil dit zeggen dat je aan voorwaarden voldoet, dus zal het morgen wel in orde komen als @jonathandr hier terug de draad opneemt.

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT 

Wat gaat er gebeuren met de decoders ( V5) die eigendom zijn van de klant ?

Ik heb er nog twee die prima werken.

Reputatie 7
Badge +4

Op 15 januari nieuwe tv gekocht. Beeld valt regelmatig stil en krijg dan de melding dat er geen verbinding is. Modem en decoder al volledig gerestart. Maar de fouten blijven zich voordoen.

Modem : BB2

Decoder : V5   geen compact-versie

Kabelverbinding

 

Wat kan ik nog meer doen ?

 

 

 

hi aangezien je nog met een bbox2 werkt kan het zeker helpen om deze te vervangen naar een bbox3
kan je je klantennr en een gsmnr toevoegen aan je profile ?
dan sturen we je de nieuwe modem op via bpost

Beste,

 

Ik hoop dat ik het profiel goed heb aangepast  .

Telnr is van de eigenaar - gsm nr van mij (zoon)

Kan je retour geven of alles ok is ?

Moet de decodever V5  (geen compact) ook niet vervangen worden  en/of afstandbediening ?

Want sommige zaken kunnen we niet gebruiken zoals RF. Decoder staat in een kast, duertjes moeten steeds open staan. AB werkt niet op deze decoder

Ondertussen een nieuwe modem en decoder geinstalleerd en alles loopt sinds 2 dagen heel goed.

Wat moet er gebeuren met de oude modem en decoder ?

Want in de SMS staat dat Bpost daar gaat om komen.

De v4 decoders moeten niet meer teruggestuurd worden, maar als je een andere decoder hebt moet die wel teruggestuurd worden en normaal zou je dan een mail moeten ontvangen met ingesloten de retourlabels, kijk ook eens in je spam / junk folder 

In ieder geval kunnen de proximus forummedewerkers deze retourlabels opnieuw opsturen.

Badge +4

Mijn moeder heeft ook nog een gekochte v5 (met schijf) blijft die dan nog werken ? en in haar keuken staat een v5 compact.

Dat zal wel voor iedere v5 decoder het geval zijn of het nu een gekochte of een gehuurde is!

De V5-C komt niet te vervallen.

@Timm1983 Dan moet dit onlangs veranderd zijn want het was alleen voor degenen waar problemen vast gesteld werden .

Ook oppassen want de uitleg op het frans forum klopt ook niet altijd, al meerdere keren mogen vaststellen , net bvb wie recht heeft op een V7 klopte ook niet met wat er reeel wel toegepast wordt enz….

@Proximus_ Maar daarom zou het beter zijn dat de Proximus forummedewerkers hier eens verduidelijken hoe de vork in de steel steekt ivm met de vervangeng van de V5 decoder door een V5-Compact decoder (die link naar de site “je krijgt een nieuwe decoder” die staat er heel lang )

Geen mail ontvangen . Het was een V5 decoder met schijf.  Misschien was deze aangekocht (ik weet het niet en mijn vader weet het het ook niet meer)

Als die aangekocht is dan zou je ook geen huur moeten betalen per maand op je aanrekening voor deze decoder.

Reputatie 7
Badge +4

Beste,

 

Ik hoop dat ik het profiel goed heb aangepast  .

Telnr is van de eigenaar - gsm nr van mij (zoon)

Kan je retour geven of alles ok is ?

Moet de decodever V5  (geen compact) ook niet vervangen worden  en/of afstandbediening ?

Want sommige zaken kunnen we niet gebruiken zoals RF. Decoder staat in een kast, duertjes moeten steeds open staan. AB werkt niet op deze decoder


hi, ik kijk om zowel modem als decoder om te ruilen

Ik zie daar geen huurgeld bijstaan

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jan Je kan die blijven gebruiken, maar op een bepaald moment (nu nog geen sprake van) zullen ze niet meer geüpdated worden en kunnen ze na verloop van tijd dan ook minder goed beginnen werken. Je zal op het moment dat het zover is zeker gecontacteerd worden en de voorwaarden die dan gelden zullen daar dan uitgelegd worden.

Prima zit met hetzelfde. Heb ook een V5 met harde schijf en 1 compact. Hoop wel voor ze minder gaan werken dat ze al omgeruild zijn. Wilt toch waar voor je abo geld elke maand 😷😉

Reputatie 1
Badge +1

Ja, ik zit hier met hetzelfde probleem, maar dan een gehuurde V5 decoder.

Hopelijk kan ik ook omruilen voor een v7…

Want de volgende die komt te vervallen is dan ook weer de v5c en dan zit je weer met de omruil -_-

Zou er iemand van Proximus dit kunnen checken voor mij?

 

Reageer