Vraag

Proximus v5 decoders niet meer bruikbaar vanaf 15 januari 2021, klopt dit?

  • 29 September 2020
  • 47 reacties
  • 5878 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Je kan die blijven gebruiken, maar op een bepaald moment (nu nog geen sprake van) zullen ze niet meer geüpdated worden en kunnen ze na verloop van tijd dan ook minder goed beginnen werken. Je zal op het moment dat het zover is zeker gecontacteerd worden en de voorwaarden die dan gelden zullen daar dan uitgelegd worden.

Reputatie 7
Badge +1

@Jan Je kan die blijven gebruiken, maar op een bepaald moment (nu nog geen sprake van) zullen ze niet meer geüpdated worden en kunnen ze na verloop van tijd dan ook minder goed beginnen werken. Je zal op het moment dat het zover is zeker gecontacteerd worden en de voorwaarden die dan gelden zullen daar dan uitgelegd worden.

Prima zit met hetzelfde. Heb ook een V5 met harde schijf en 1 compact. Hoop wel voor ze minder gaan werken dat ze al omgeruild zijn. Wilt toch waar voor je abo geld elke maand 😷😉

@Antoon1 Als de v5 op den duur minder goed zou gaan werken zal het volgens mij ook geen enkel probleem zijn om die om te ruilen voor een ander type decoder.

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1  Het zal, als het nodig is, geen enkel probleem zijn om de minder werkende of defecte decoder om te ruilen.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1  Het zal, als het nodig is, geen enkel probleem zijn om de minder werkende of defecte decoder om te ruilen.

@DaisyS. Bedankt voor het antwoord. Op dit moment werken ze nog prima 😷😉👍

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 Des te beter en graag gedaan!:blush:

Op 15 januari nieuwe tv gekocht. Beeld valt regelmatig stil en krijg dan de melding dat er geen verbinding is. Modem en decoder al volledig gerestart. Maar de fouten blijven zich voordoen.

Modem : BB2

Decoder : V5   geen compact-versie

Kabelverbinding

 

Wat kan ik nog meer doen ?

 

 

 

Mss kunnen ze van Proximus uit al beginnen van je bb2 om te ruilen voor een bb3.
De bbb2 moet zelfs niet meer teruggestuurd worden.

Mss gaan ze daarom vanavond niet reageren maar dan zullen ze morgen u wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Op 15 januari nieuwe tv gekocht. Beeld valt regelmatig stil en krijg dan de melding dat er geen verbinding is. Modem en decoder al volledig gerestart. Maar de fouten blijven zich voordoen.

Modem : BB2

Decoder : V5   geen compact-versie

Kabelverbinding

 

Wat kan ik nog meer doen ?

 

 

 

hi aangezien je nog met een bbox2 werkt kan het zeker helpen om deze te vervangen naar een bbox3
kan je je klantennr en een gsmnr toevoegen aan je profile ?
dan sturen we je de nieuwe modem op via bpost

Beste,

 

Ik hoop dat ik het profiel goed heb aangepast  .

Telnr is van de eigenaar - gsm nr van mij (zoon)

Kan je retour geven of alles ok is ?

Moet de decodever V5  (geen compact) ook niet vervangen worden  en/of afstandbediening ?

Want sommige zaken kunnen we niet gebruiken zoals RF. Decoder staat in een kast, duertjes moeten steeds open staan. AB werkt niet op deze decoder

Reputatie 7
Badge +4

Beste,

 

Ik hoop dat ik het profiel goed heb aangepast  .

Telnr is van de eigenaar - gsm nr van mij (zoon)

Kan je retour geven of alles ok is ?

Moet de decodever V5  (geen compact) ook niet vervangen worden  en/of afstandbediening ?

Want sommige zaken kunnen we niet gebruiken zoals RF. Decoder staat in een kast, duertjes moeten steeds open staan. AB werkt niet op deze decoder


hi, ik kijk om zowel modem als decoder om te ruilen

Hallo allemaal,
Ik wou jullie even op de hoogte brengen dat ik op de  Franse versie van dit forum een bericht heb gelezen dat de V4 en de V5 decoder (met harde schijf) zullen omgeruild worden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reacv4/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/je-krijgt-een-nieuwe-decoder.html

Dus voor de kijkers met een V5 compact decoder (zonder harde schijf) zal er momenteel niets veranderen, ik blijf liever nog enkele maanden verder kijken met de V5 compact decoder.
Misschien tegen de lente/zomer de V7 decoders zonder bugs zullen werken.
Timm1983

Ondertussen een nieuwe modem en decoder geinstalleerd en alles loopt sinds 2 dagen heel goed.

Wat moet er gebeuren met de oude modem en decoder ?

Want in de SMS staat dat Bpost daar gaat om komen.

De v4 decoders moeten niet meer teruggestuurd worden, maar als je een andere decoder hebt moet die wel teruggestuurd worden en normaal zou je dan een mail moeten ontvangen met ingesloten de retourlabels, kijk ook eens in je spam / junk folder 

In ieder geval kunnen de proximus forummedewerkers deze retourlabels opnieuw opsturen.

@Timm1983 Dan moet dit onlangs veranderd zijn want het was alleen voor degenen waar problemen vast gesteld werden .

Ook oppassen want de uitleg op het frans forum klopt ook niet altijd, al meerdere keren mogen vaststellen , net bvb wie recht heeft op een V7 klopte ook niet met wat er reeel wel toegepast wordt enz….

@Proximus_ Maar daarom zou het beter zijn dat de Proximus forummedewerkers hier eens verduidelijken hoe de vork in de steel steekt ivm met de vervangeng van de V5 decoder door een V5-Compact decoder (die link naar de site “je krijgt een nieuwe decoder” die staat er heel lang )

Geen mail ontvangen . Het was een V5 decoder met schijf.  Misschien was deze aangekocht (ik weet het niet en mijn vader weet het het ook niet meer)

Als die aangekocht is dan zou je ook geen huur moeten betalen per maand op je aanrekening voor deze decoder.

Ik zie daar geen huurgeld bijstaan

 

Reputatie 7
Badge +4

De V5-decoder gaat nog niet uit ons gamma, maar er zijn een aantal klanten waarbij we hardwareproblemen gedetecteerd hebben. Zij zijn gecontacteerd door ons en hebben een nieuwe decoder gekregen. Al de andere klanten kunnen hun V5/V5c blijven gebruiken. Als je decoder al gehuurd was verandert er niets. Als het een gekochte decoder was, betaal je pas huur vanaf sept ‘21 voor de nieuwe. Dit wordt dan ook uitgelegd in de brief die je dan ontvangen hebt. 

Hallo allemaal,
Ik gebruik een v5 compact decoder, maar tijdens een opname, brand er op de decoder zelf bij REC geen rood lampje meer, is dit ook meerdere kijkers opgevallen?
Enkel in de tv gids van de decoder en de EPG balk onderaan zie ik wel dat er een opname bezig is.
Ik heb reeds mijn decoder eens herstart, maar het probleem blijft, of wordt hieraan gewerkt?
Timm1983

Ik ben eens gaan kijken naar mijn V5-compact want die staat achter de TV opgesteld en zie ik dit normaal niet, maar inderdaad als ik zie dat die bij mij ook niet oplicht.

Dit werd al en ruime tijd geleden ook door verschillenden gemeld maar ik weet niet of dit dan ondertussen opgelost werd, want heb dit nooit  gecontroleerd aangezien mijn decoder niet zichtbaar opgesteld is.

@ Martin
Bij mij past mijn decoder en blu ray speler mooi onder mijn tv, op een salontafel, zodat ze nog zichtbaar zijn om te kunnen bedienen, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het opgevallen is, dat op de decoder het rode (Rec) lampje niet meer brand bij een opname, ik laat wel weten als ik zie dat het opgelost is.
Misschien voor de v5 compact ook een software update, wie weet? :thinking:
Timm1983

Reageer