Vraag

proximus TV werkt ineens niet meer (ethernet niet aangesloten)

  • 15 February 2024
  • 12 reacties
  • 494 Bekeken

Sinds enkele uren krijg ik steeds de melding dat de Ethernet kabel niet verbonden is.

wanneer ik echter naar instellingen ga staat er dat deze weldegelijk verbonden is.

Gevolg: ik kon eerst wel nog alle zender bekijken, met haperingen. Hierna zowel de decoder als bbox opnieuw opgestart/gereset, zonder succes.

op de tv decoder krijg ik nu zelfs enkel ‘apps’ en helemaal geen tv zenders meer.

de V7 decoder is rechtstreeks via een ethernetkabel naar een ethernet poort verbonden.

 

iemand enig idee hoe ik dit oplos?

ook met kabel uittrekken en 10min wachten etc werkt het niet. Wifi/internet via diezelfde ethernetpoort & kabel werkt wel op laptop 


12 reacties

heb je de decoder volledig stroomloos gezet en dan de bbox gereset door 20sec het resetknopje ingedrukt te houden en als je terug kunt surfen de decoder resetten 

→ Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf (youtube.com)

Hi Martin, alles hiervan inderdaad gedaan. Deze nacht ook de docder volledig uitgetrokken maar werkt nog steeds niet.

Ik heb dit zojuist nog eens gedaan, en nu hebben we ook helemaal geen internet. Lampje brandt rood wat voorheen nog geen probleem was

@JulieH 

Als een PX moderator hier de draad opneemt kan er eens gekeken worden of er fouten op de lijn te zien zijn.

Ok thx. Internet is zojuist wel terug maar tv werkt nog altijd niet. Ik wacht tot een moderator hier verschijnt

Het zou blijkbaar werken door via tv de verbinding te controleren

Krijg je ook alarmen (zie → lichten de controle lampjes normaal op)  op de internet box en/of op de decoder, is ook interessant om weten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JulieH 

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten, de verbinding lijkt ok.

Werkt de tv intussen opnieuw

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

Vermoedelijk ergens een IP-conflict met een router of dergelijke die achter je b-box staat?

Vermoedelijk ergens een IP-conflict met een router of dergelijke die achter je b-box staat?

Je locale, niet routeerbete, IP adressen te je LAN IP’s hebben geen invloed op je wan op adres. Men krijgt oogstend een conflict melding op device nivo verder niets.

Reputatie 3
Badge +1

Vermoedelijk ergens een IP-conflict met een router of dergelijke die achter je b-box staat?

Je locale, niet routeerbete, IP adressen te je LAN IP’s hebben geen invloed op je wan op adres. Men krijgt oogstend een conflict melding op device nivo verder niets.

Ze praat over een lampje dat rood brand op de b-box, dat is meestal die van de LAN of WiFi en een teken van een ip-conflict. Kan ook een booster zijn die bijvoorbeeld bekabeld is verbonden met de b-box maar op stand repeater of station staat, dan is heel je netwerk verstoord natuurlijk want je creeert een loop.

Ter info:

Advanced IP Scanner - Download gratis netwerkscanner  downloaden
en kijken welek IP adressen er teruggevonden worden 

Reageer