Skip to main content

Vandaag starte ik onze android tv box op. Het Proximus startscherm bleef draaien en uiteindelijk kwam de foutmelding tevoorschijn: "Proximus TV service is momenteel niet beschikbaar. Verifieer dat je geconnecteerd bent met het Proximus netwerk en probeer opnieuw." Eerst heb ik de LAN kabels gecontroleerd. Ik heb de tv box reeds uitgezet en terug aangezet maar dit werkte niet. Ik heb ook de b box uit- en aangezet. Omdat dit niet werkte heb ik de b box ook gereset, maar zonder resultaat. Ik heb wel internet en de offline modus werkt ook. Gewoon tv kijken lukt dus. Ik kan echter niet mijn tv verbinden met de tv box om o.a. mijn opnames te beheren en te bekijken.

Wat loopt hier mis? Waarom komt er geen volledige verbinding tot stand?

Ondertussen werkt de verbinding hier ook weer volledig!

@Sveline 

@Christophe007 

@markske67 

@Sven serneels 

@exdommel 

@Jens roman 

@Tuner111 

@Martin 

@Haley007 

@KP83 

@Dniebo 

@Paul.S 

@Eddy V 

@BD75 

@HenM 

@Iverbruggen 

@Kris 

@Ilsevg77 

Gisteren traden er algemene problemen op met het Pickx-platform, wat kon leiden tot problemen bij live tv kijken en hinder bij TV Replay en opnames.

Inmiddels zijn de meeste problemen op Proximus TV opgelost, indien er toch nog hinder is zou je de TV Box opnieuw moeten opstarten.
Je krijgt dan 2 keuzes aangeboden: opnieuw proberen of offline modus.
Je selecteerd dan ‘offline’.

Je zal dan live tv kunnen kijken, de opnames en tv replay werken dan nog echter niet.

Indien dit dan het geval zou zijn, laat dit dan weten, we houden het nauwlettend in het oog.

Geert

Vandaag starte ik onze android tv box op. Het Proximus startscherm bleef draaien en uiteindelijk kwam de foutmelding tevoorschijn: "Proximus TV service is momenteel niet beschikbaar. Verifieer dat je geconnecteerd bent met het Proximus netwerk en probeer opnieuw." Eerst heb ik de LAN kabels gecontroleerd. Ik heb de tv box reeds uitgezet en terug aangezet maar dit werkte niet. Ik heb ook de b box uit- en aangezet. Omdat dit niet werkte heb ik de b box ook gereset, maar zonder resultaat. Ik heb wel internet en de offline modus werkt ook. Gewoon tv kijken lukt dus. Ik kan echter niet mijn tv verbinden met de tv box om o.a. mijn opnames te beheren en te bekijken.

Wat loopt hier mis? Waarom komt er geen volledige verbinding tot stand?

Hier net hetzelfde probleem! Offline werkt wel maar nu geen opnames meer mogelijk!

Het zou nochtans moeten opgelost zijn, gisteravond al.
Offline biedt enkel de mogelijk tot live tv kijken, niets kan inzake opnames (noch kijken, noch opnemen)
Heb je de decoder herstart?
Welke software versie heb je?

Ik zie juist volgende melding op social media van Proximus! Ze zijn het dus aan het bekijken:

"We ondervinden momenteel problemen met ons Pickx-platform, wat kan leiden tot problemen bij sommige klanten, voornamelijk bij TV Replay en opnames. We verontschuldigen ons voor het ongemak en doen al het mogelijke om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. We raden klanten die impact ondervinden aan hun decoder te herstarten en de offline modus te accepteren."

We zullen moeten afwachten maar is toch niet evidend hoor.

Hopelijk snel opgelost.

Het zou nochtans moeten opgelost zijn, gisteravond al.
Offline biedt enkel de mogelijk tot live tv kijken, niets kan inzake opnames (noch kijken, noch opnemen)
Heb je de decoder herstart?
Welke software versie heb je?

@Mutte  dezelfde vragen

@Mutlie had jij gisteren problemen met je v7 decoder?

@Mutte 

@aldrap 

een herstart van de decoder zou het nu moeten oplossen.

Geert

@Mutlie had jij gisteren problemen met je v7 decoder?

Wij konden live kijken zonder problemen. Met de opname hadden we enkel kleine haperingen.
Een paar keer een zwart scherm, een enkele geblokte vlag of QR-code beeld. Telkens minder dan een seconde, dus ik mag niet klagen.

Gisteren ook problemen met Proximus TV.

Vandaag kan ik wel mijn opnames bekijken, 

maar ineens de reclame niet meer doorspoelen zonder ervoor extra te betalen. 

Verder kan ik sinds vandaag niets nieuws meer programmeren...

Heb je de decoder al eens heropgestart → Hoe herstart je toestellen | Proximus

Hoe doe ik dat?

V7 decoder herstarten als volgt:

1. Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op ON.
  4. De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
  5. Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

@Tim Arnouts 

Werkt je digitale tv opnieuw?

Geert

Ja werkt terug.

Van harte bedankt.