Vraag

Proximus TV app gekoppeld aan verkeerde lijnnnummer


Ik ben onlangs verhuisd en heb een nieuw pack laten installeren (vorig pack werd overgedragen van mijn naam op naam van mijn ex partner) maar ik kan geen programma’s opnemen via de Pickx app en nadien bekijken via de decoder aangezien mijn oude lijnnummer nog aan de Pickx app gekoppeld is. Ik vind nergens terug waar ik het lijnnummer kan aanpassen. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Bedankt! 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Lenny23 Kan je mij je klantgegevens geven? Je MyProximus account staat vermoedelijk nog gekoppeld aan je oude klantennummer.

mijn huidig lijnnummer is ***, klantnummer is ***.

Reputatie 7
Badge +5

@Lenny23 Ik heb de koppeling gemaakt voor je nieuwe installatie. Kan je dit eens testen?


m’n oude lijnnummer staat nog steeds gekoppeld, heb reeds opnieuw uit en ingelogd op de app..

Ter info: zal voor morgen zijn als prox medewerkers terug langskomen.

probleem werd nog steeds niet opgelost...

enige reactie?

Reputatie 7
Badge +3

@Lenny23   Ik heb een 4 tal jaren hetzelfde probleem gehad.

Heb je in de Pickx App in de instellingen al geprobeerd om het juiste lijnnummer te kunnen selecteren door er op te klikken.? Als het juiste nummer niet zichtbaar is dan uitloggen uit  de Pickx app op al je toestellen en de-installeren via de app instellingen van je toestel . Je toestel herstarten en de Pickx app opnieuw downloaden uit de app store.  Na herinstallatie inloggen  in de Pickx app en naar de instellingen van de app je lijnnummer bevestigen. Als je lijnnummer correct gekoppeld is aan je My Proximus profiel zou het nu moeten werken. Zo niet  dan is het nog steeds niet correct gekoppeld aan je profiel bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@Lenny23 

we hebben je pickx app opnieuw gekoppeld, kan je eens uitloggen en opnieuw inloggen en kijken of het nu wel lukt?

Nog steeds niet opgelost, als ik in de instellingen van de Pickx app kijk staat er nog steeds 033855911 terwijl dit volgens MyProximus 033853561 zou moeten zijn en ik heb niet de mogelijkheid om het lijnnummer te wijzigen in de Pickx app.

Heb de app al verwijderd, opnieuw geinstalleerd en al verschillende keren opnieuw uit en ingelogd maar het is nog steeds hetzelfde probleem...

Tot hier toe nog steeds geen oplossing…

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb ook 2 aansluitingen, eentje in wallonie en eentje in vlaanderen.  Wallonie werd eerst geinstalleerd maar na een overstap van telenet van de thuiswoning naar proximus kon het huis in wallonie onder de noemer vakantiehuis vallen. Ook ik heb al tevergeefs geprobeerd om het aansluitingnummer in  de pickx app te laten veranderen.. blijkbaar is dit onoverkomelijk. Ik heb nu als gevolg dat 

  1. de zenders op de app onder de regio Wallonie staan
  2. als ik opnames doe via de pickx app,..deze op de box in wallonie staan
Reputatie 5
Badge +2

@tointje Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer of telefoonnummer zodat we dit kunnen nakijken.

Is gebeurd. Ik ben gisteren 2 u bezig geweest met de technische dienst. 

Nog een bijkomend nadeel :

op de aansluiting in vlaanderen heb ik replay+… maar aangezien mijn aansluitingsnummer in de pickx app het aansluitingsnummer in wallonie is.. geen replay+ in de app…. Eigenlijk zou proximus mij een commerciele geste moeten doen daarvoor

Reputatie 7
Badge +4

@tointje Er is een update van je profiel gebeurd. Ik heb ook de aanmalding voor Pickx op je nr in de Ardennen even verwijderd en terug geplaatst. Je zou beide nummers moeten terugvinden in je app. Je kan van nr wisselen in de app door rechtsbovenaan via het tandwieltje. 

@HadewychT opgelost !!! 👍👍👍 dank je wel

Reputatie 7
Badge +4

@tointje Fijn dat te horen. Veel plezier ermee 😀

Hulp a.u.b 

Heb zelfde probleem al tijdje…

Wie kan me helpen van Proximus?

@HadewychT 

@pete301073  Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
☎️📞 0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan dan wel.

  • Best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
    In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
    Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
    Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  
     
Reputatie 7
Badge +4

@pete301073 Ik antwoord u verder op het privébericht dat je me stuurde. 

beste,

 

 

mijn decoder even gebruikt op andere lijn ter vervanging.
nu weer bij mij thuis en krijg decoder niet opnieuw op mijn lijn hier, factory reset lukte niet

graag hulp

 

Reputatie 7
Badge +5

@Byl Arlette Kan je je in een prive bericht de lijnnummer sturen waar de decoder op gebruikt is en de serienummer van de decoder?

Reageer