Beantwoord

Proximus logo en tijdstip blijven staan wanneer je overschakelt van opname naar live tv

  • 1 februari 2020
  • 10 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Wanneer ik een (c)PVR opname afspeel en nadien terugschakel naar live tv op de zender, dan wordt er bij mij in de linkerbovenhoek het Proximus logo en het tijdstip waarop ik de opname gestart heb weergeven en blijft dit staan. Dit is een soort van ghosting van wanneer je in het tv menu bent van de  decoder wanneer je je opnames wil bekijken, tv guide wil bekijken,.... Enkel de decoder uitzetten helpt. Dit is bij mij altijd reproduceerbaar. Ik maak gebruik van de decoder v5 met HDD. 

icon

Beste antwoord door jonathandr 3 maart 2020, 08:05

@familievandesype  Men was in staat het problem te reproduceren en kijkt nu na wat dit veroorzaakt en hou dit te verhelpen met een eventuele bugfix
je kan dit probleem  wel vermijden door de opname e stoppen via de back of stop knop in plaats van de knop digital tv

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hebben jullie dit al doorgegeven voor onderzoek?

Reputatie 7
Badge +4

Allereerst mijn excuses dat er op je eerste post niet geantwoord is. 

Als ik het hier test met een v5 kan ik het niet reproduceren. Heb je al geprobeerd om je modem en decoder te herstarten ? 

Ik zie hier 3 decoders  aangemeld staan waarvan 2 V5’s. Heb je het op beide toestellen, en eventueel ook op de 3de decoder, of maar op  1 ?

Reputatie 5
Badge +2

Om het reproduceren moet je eerst naar live tv kijken, vervolgens PVR,opnames, start een opname en ga dan terug naar live tv. Dan blijft in de linkerkant bovenkant het tijdstip staan wanneer je de opname opgestart hebt plus het Proximus logo dat je terugvind in de tv guide. Ik heb het probleem op 2 V5’s. Op de V5 compact heb ik het nog niet getest.Allereerst bedankt voor je reactie @HadewychT . Een reset lost het probleem niet op, even de decoder uit en weer inschakelen is de enigste oplossing.

Reputatie 5
Badge +2

Het probleem doet zich ook voor op de V5 compact.

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype  Bij deze is het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra er een antwoord komt laat ik je hier iets weten. 

Reputatie 5
Badge +2

@SamuelD : Hartelijk bedankt, om dit door te geven aan de betrokken dienst.

Reputatie 5
Badge +2

Kan er al een kleine statusupdate gegeven worden betreffende deze bug?

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype  Men was in staat het problem te reproduceren en kijkt nu na wat dit veroorzaakt en hou dit te verhelpen met een eventuele bugfix
je kan dit probleem  wel vermijden door de opname e stoppen via de back of stop knop in plaats van de knop digital tv

Een opname eerst stoppen is altijd best denk ik want ik weet dat het soms ook bij ons voorvalde dat een opname de volgende dag als je wou verder kijken de opname dan opnieuw begon als je niet eerst de opname gestopt had en er op een andere manier uit ging, maar mss was dit ook een bug en is dit nu niet het geval meer, enfin hoe dan ook ik stop de opname altijd eerst vooraleer ze te verlaten, nu doe ik het in feite uit gewoonte :slight_smile:

Reputatie 5
Badge +2

@jonathandr  : Hartelijk bedankt voor de update en de tip om het te vermijden. Wat ik mij dan afvraag wat het verschil eigenlijk is tussen op de stop knop drukken en nadat je de melding krijgt dat je de opname wil stopzetten en terug overgaat naar live tv. Voor mij is dat dezelfde handeling. 

Reageer