Beantwoord

proximus decoder blijft vaak hangen

  • 18 January 2020
  • 4 reacties
  • 368 Bekeken

Hoi, 

dagelijks blijft onze decoder wel 2 keer hangen ik moet deze dan handmatig volledig heropstarten. Deze is verbonden met de modem via powerlines van Proximus zelf. Ook deze zijn al volledig herstart en zelfs gewisseld met de anderen in huis. Ook de modem al eens herstart. Dit is niet heel praktisch. 

icon

Beste antwoord door Martin 18 January 2020, 18:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou de decoder omruilen.

Als dat niet helpt kun je een gratis technicus vragen : Happy House heet dat ding. 

Ondertussen kun je eens proberen om zonder decoder naar TV te zien : gewoon een kabeltje van een PC (hopelijk heb je dat toch wel)  naar de TV, van bron veranderen via uw afstandsbediening, naar priximus picks surfen en programma kiezen. 

@timmy.billen  is dit een v6 decoder die je hebt.

Alles al eens herstart, ik veronderstel ook de powerlines, deze zorgen wel af en toe voor problemen.

Als je echt wilt zeker zijn, zou je als je in de mogelijkheid bent om de decoder eens tijdelijk te verbinden met een lange netwerkkabel die je voorlopig over de grond legt, met de bbox, want de decoder vervangen zou wel eens weinig resultaat kunnen opleveren als je niet zeker bent dat het de powerlines niet zijn die voor de problemen zorgen.

Powerlines ook altijd rechtstreeks in een stopcontact inpluggen en niet via een verlengstopcontactenstekkerdoos.

Als je kunt eventueel eens de powerlines in een ander stopcontact steken.

NB: Geraken je problemen op de lange duur niet opgelost dan kun je beroep doen op een gratis happyhouse technieker die bij je langs kan komen om alles een te overlopen waar er problemen zijn en op welke manier die kunnen opgelost worden, deze kun je altijd zelf aanvragen via deze weg hier > http://proximus.be/happyhouse  klik dan op “contacteer mij voor analyse”.

Of gewoon eerst de hulp/raad van iemand van de Proximus forum medewerkers afwachten als ze hier maandag de draad terug oppakken.

@Martin zoals je in men origineel bericht kon lezen heb ik alles eens herstart en gewisseld alsook de Digibox rechtstreeks aan de modem gehangen dit hielp niet maar legt enkel het probleem aan een andere tv toestel in huis  

 

Ok, best dan de reactie en de verdere oplossing van Proximus zelf, maandag afwachten dan kunnen ze ook natrekken of er eventueel fouten op je lijn vast te stellen zijn.

Reageer