Beantwoord

Programmagids op V6 decoder

  • 30 December 2018
  • 39 reacties
  • 808 Bekeken

Hallo,
ik moet nu reeds verschillende malen, mijn v6 decoder wekelijks zonder stroom zetten en terug opstarten om de programmagids te vernieuwen.
Na een week is die gewoon blanco, is natuurlijk zeer vervelend indien je iets wilt opnemen en raadplegen.
Is hier een oplossing voor ?

mvg
Patrick
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 28 February 2019, 16:14

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Fijne dag nog!
Normaal zou dit met een herstart in orde moeten komen
maar als ik u was zou ik toch een reset (klik hier) van de decoder ook eens proberen.
soms bij bepaalde fouten moet je als volgt de reboot uitvoeren van je toestellen:
eerst decoder zonder stroom zetten
dan de bbox 5 sec zonder stroom zetten en bij heropstarten wachten tot zijn DSL controlelampje continu blijft branden
dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Dit zijn de zaken die je ongeveer zelf eens kunt uitproberen, morgen komen de mensen van proximus pas terug langs op het forum, maar je kunt nu wel bellen naar de
helpdesk 080022800 indien gewenst.
Ok,
reset uitgevoerd (vervelend dat ik dan ook steeds de afstandsbediening volledig moet resetten)
Het is nu een week wachten wat het resultaat gaat zijn.
De instelling voor RF mode moet je opnieuw doen (via instellingen decoder) want na reset decoder werkt die terug in IR mode.
Maar normaal gezien moet je geen reset van de afstandsbediening uitvoeren hiervoor.
Kan je even je klantennummer via privébericht op volgende link versturen? Dan kijk ik het even voor je na.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan laat ik het even voor jullie beiden onderzoeken. Er zal hier zo spoedig mogelijk een antwoord op komen van zodra er meer info is.

Van wanneer hebben jullie beiden dit probleem?
Reputatie 7
Badge +4
We wachten nog op feedback van de betrokken dienst, van zodra er nieuws is laten we je iets weten.
Ik heb nog eens gevraagd naar meer informatie.
Reputatie 2
Raar maar waar, sinds vorige week wordt mijn programmagids terug dagelijks aangepast. Tot op heden ok.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat te horen. We houden jullie op de hoogte zodra er nieuws is over de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +4
hi
men heft dit verder voor je onderzocht en had nog wat bijkommende info nodig
hoe verloopt de verbinding tussen modem en decoder?
rechtstreeks via kabel of via devolu/ruckus
is de verbinding tussen decoder en modem rechtstreeks of zit er nog priveapparatuur tussen ?
Reputatie 7
Badge +4
Goed nieuws dat het tot vandaag up-to-date blijft, De betrokken diensten zien ook niet direct iets mis op de decoder of modem, voorlopig zou ik afwachten. Indien het probleem nog voorkomt is het sowieso geen slecht idee om zowel modem en decoder te herstarten, indien het blijft voorkomen is het natuurlijk best het hier even terug te melden zodanig wij het verder kunnen onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +4
Paul, je tv gids staat blanco of al je opgenomen programma's zijn verdwenen?
Reputatie 7
Badge +4
Paul, met een reset van de decoder, wat bedoel je daar precies mee?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb van hieruit de decoder even herstart. Kan je dit straks even testen aub?
Reputatie 2
Ok na je herstart. Tv gids gaat nu tot begin donderdag 7 maart. Hopelijk wordt hij morgen terug automatisch bijgewerkt. Bedankt.
Reputatie 2
Aanpassing programmagids is nog niet in orde. Zaterdag decoder uit/aan. Ook heb ik regelmatig na opstarten decoder geen beeld op tv ondanks dat er 3 blauwe leds oplichten. Afstands bediening laten werken met Bluetooth gaat ook al een hele tijd niet meer. Resetten afstandsbediening en terug instellen helpt niet. Is er nu iets mis met de decoder of de afstandsbediening?
Reputatie 7
Badge +4
paul, heb je hiervoor enkel de decoder herstart ?
bij een problem met de tvgids kan je altijd best zowel modem als decoder herstarten
voor je afstandsbediening kunnen we eventueel kijken of deze eens om te ruilen
Reputatie 2
Zowel modem als decoder zijn vorige keer herstart. Dat helpt telkens niet.
Reputatie 7
Badge +4
kan je ons hiervoor via prive contacteren ?
dan kunnen we via daar ook kijken voor de omruiling

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Nieuwe afstandsbediening gekregen. Nu werkt bluetooth wel. Programmagids blijkt nu plots weer te volgen tot op heden.
Fingers crossed. Bedankt.
"Normaal" misschien niet, maar de decoder reageert niet op de afstandsbediening, wel na een volledige reset ervan.
Even een update :
heel de procedure heeft niet geholpen, progammagids stop op zondag 24h (of maandag 0h).
Andere suggesties ?
Reputatie 2
Pbelgacom, ik heb ook hetzelfde probleem met de programmagids. Elke week terug opstarten. Resetten modem B-box 3V+ en decoder V6 helpt niet. Vroeger zelfde probleem gehad met V4 decoder.
ok, ik heb mijn gegevens doorgestuurd

Reageer