Skip to main content

Reeds sinds geruime tijd hebben we problemen met de verbinding tussen de modem en de decoders. Er is een draadloze verbinding tussen deze (wifi-boosters). Ondanks reeds enkele bezoeken van een technieker, contact met support dienst, etc is er geen verbetering….. steeds slechts tijdelijk.

Het draadloze signaal zou toch op eenvoudige wijze voldoende versterkt moeten kunnen worden probleemloos een verbinding te kunnen opbouwen….

Heeft iemand enige tips? 

ik vrees dat aangezien de technieker reeds langsgekomen is deze ook wel de voorhand liggende mogelijkheden zal uitgevoerd hebben en dat is de toestellen herstarten en de toestellen resetten, klik op toon inhoud >

Proximus toestellen resetten:

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw bbox?
Indien bedraad, probeer dan je bbox en decoder eerst te heropstarten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
 
Indien dit niet helpt, Reset dan je toestellen

⭕️ Verder nog bijkomende info i.v.m. toestellen  resetten:
➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
➕ DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

⭕️ Indien je een PLC-adapter, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Booster of Ruckus gebruikt reset deze dan ook: 
➕ WIFI BOOSTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
➕ WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
➕ PLC ADAPTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
➕ PLC ADAPTER WIFI EXTENDER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .  
➕ RUCKUS resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

Als je echt wilt elimineren zou je bv een decoder moeten kunnen voorlopig verbinden rechtstreeks verbinden aan de bbox via een lange netwerkkabel (mag zelfs tot 100m lang) die je voorlopig over de grond trekt! zo zou je al 100% zeker weten of het iets met de booster te maken heeft.


Welke kleur heeft het LED lampje bij de Wi-Fi Boosters?  Wanneer het niet brand of rood dan staat de Wi-Fi booster te ver van de BBox. Enkel door het verplaatsen van de boosters tot net op de plek waar je nog een voldoende draadloos signaal hebt. Hier kan je de uitleg zien van de lampjes: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-booster.html Dat zou de technieker ook moeten gedaan hebben.


Daar ben ik ook vanuit gegaan dat de technieker dit toch allemaal wel zal geanalyseerd hebben.


Reageer