Vraag

Problemen met proximus tv na plaatsen sma omvormer.

  • 6 October 2019
  • 78 reacties
  • 2502 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

78 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zijn de decoder en de SMA dan aangesloten met een rechtstreekse lankabel die bij de toestellen geleverd was, of via kabels die in de muur ingewerkt zijn en extra stopcontactjes dus, of zelfgemaakte kabels ? 

Kan je aub nog op die vragen even antwoorden. Als we die info hebben kunnen we zien wat er dan het beste gebeurt, ofwel verder nazicht vanop afstand, ofwel door een technieker ter plaatse

We zijn nog steeds in gesprek met de specialisten en krijgen van hen die extra vragen voor testen door. De uitval die je had tijdens het testen zonder switch was nog steeds een blauw beeld met die melding van het verbindingsscherm, of was het zwart beeld,… ?

Zijn de decoder en de SMA dan aangesloten met een rechtstreekse lankabel die bij de toestellen geleverd was, of via kabels die in de muur ingewerkt zijn en extra stopcontactjes dus, of zelfgemaakte kabels ? 

De modem heeft een upgrade gehad van hieruit waardoor die nu de laatste firmware heeft.  

 

Meer info vind je eventueel ook nog op : https://www.sma-sunny.com/en/service-tip-what-if-the-connection-to-sunny-portal-doesnt-work/ en 

https://manuals.sma.de/EDMM-10/en-US/967285899.html

 

Routers and network switches:

  • Routers and network switches for Fast Ethernet with a data transfer rate of at least 100 Mbit/s. All network components used must support version 2 or version 3 (IGMPv2 or IGMPv3) of the IGMP protocol. Do not use an IGMP Snooping Switch as per RFC 4541.

Tijdens testen zonder switch was het ook een blauw scherm... Decoder is rechtstreeks aangesloten geweest met die zwarte/gele kabel van jullie en met gekochte patchkabels, de omvormer was eerst aangesloten met een zelfgemaakte kabel die ik zelf getest heb met een utp tester, en ook eens aangesloten met een gekochte patchkabels. Resultaat was hetzelfde. Wanneer is die updat doorgekomen? Mijn vriendin zei dat het gisteren veel uitgevallen is. Wat bederft u link van sma, de communicatie werkt he met sunny portal... Dit is geen probleem... Als de omvormer dan niet meer op mijn netwerk zit, dan heb ik geen problemen meer... Voldoende info? 

Kan het iets zijn met die poorten die we moeten openzetten, omvormer staat in DMZ nu met dat helpt ook niet

 

Donderdag, vrijdag en vandaag valt het uit om kwart na 9 savonds, stuk of 3 keer en dan ist gedaan. Werkt weer perfect daarna. Nooit problemen overdag gehad... 

Reputatie 7
Badge +3

@niemke85 De testen die je eerder gedaan hebt, was dit met alle andere randapparatuur afgeschakeld? Dus enkel omvormer en decoder met een rechtstreekse kabel op de modem? 

Kan je ook de Wifi module van de SMA volledig uitzetten? Van hieruit lijkt deze actief op het eerste zicht, maar is overbodig als het bekabeld is.

Is reeds getest geweest, wifi module aangesloten omdat de tv blijft uitvallen. Ga de kabel verwijderen want het geraakt niet opgelost blijkbaar, dus wil kijken of het wifi signaal sterk genoeg is. 

Beste, 

 

Ik ben zo blij dat ik dit topic gevonden heb. Wij zitten al bijna een jaar met ditzelfde probleem, en nooit een oplossing/oorzaak voor kunnen vinden.

Hier dus hetzelfde probleem; Als we tv kijken, stopt het beeld met bewegen, waarna we een blauw scherm krijgen met de melding; Er is een onverwacht probleem.

De helpdesk medewerkers heb ik al geregeld gebeld hieromtrent, en die stonden ook voor een raadsel, daar onze lijn in orde was, snelheid ok, etc..

Allerhande testen gedaan, rechtstreeks op router aangesloten, decoder ergens anders geplaatst,...

Bij toeval deze week ontdekten we dan  het volgende; 

Als onze omvormer SMA (STP5000TL-20) niet aangesloten is op het netwerk, zijn er geen problemen.

Als we de UTP kabel van onze SMA omvormer terug inpluggen, valt het beeld weer na onbepaalde tijd regelmatig uit.

 

Zijn hier al oplossingen voor gevonden?

 

Alvast bedankt.

kijk eens op de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

welk IP adres je SMA gekregen heeft mss zijn er conflicten met andere toestellen die het zelfde ip adres gekregen hebben.

je kunt altijd eens proberen van met een vast IP adres te werken » » bvb IP adres 192.168.1.250

gateway 192.168.1.1 / subnet mask 255.255.255.0

kijk eens op de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

welk IP adres je SMA gekregen heeft mss zijn er conflicten met andere toestellen die het zelfde ip adres gekregen hebben.

je kunt altijd eens proberen van met een vast IP adres te werken » » bvb IP adres 192.168.1.250

gateway 192.168.1.1 / subnet mask 255.255.255.0

Dit heeft geen effect, ik heb de SMA op een fix ip-adres gezet, en in DMZ, maar probleem blijft.

Al alles geprobeerd. Kan er niet aan uit. We hebben nog 2 tv’s hier in huis, met mini-decoders, die hebben daar geen last van. De grote decoder omruilen naar een V7 ? zou dit helpen?

De grote decoder is waarschijnlijk een V5 , en om deze om te ruilen daarvoor kan morgen iemand van het proximus forumteam je verder helpen als ze hier terug langkomen

De grote decoder is waarschijnlijk een V5 , en om deze om te ruilen daarvoor kan morgen iemand van het proximus forumteam je verder helpen als ze hier terug langkomen

Neen, dit is een V6 van Huawei. Deze is al eens omgeruild voor dit probleem.

Softwareversie: V100R001C00B160.

Ik ben echt ten einde raad met dit probleem.

nu moet ik wel zeggen dat er meer zijn die problemen hebben met de V6 dus als je met de V5-mini’s geen probleem hebt dan is het vermoeden groot dat het natuurlijk louter en alleen aan de V6 ligt, die wordt ook wegens vervelende bugs niet eer gecommercialiseerd.

Maar je wacht best de beslissing af van de prox forummedewerkers morgen om eventueel deze decoder om te ruilen. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ? 

Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ? 

Alles is via Lan verbonden. De switches heb ik al uitgesloten, aangezien het probleem zich blijft voor doen als ik enkel de V6 en de SMA omvormer recht op de BBOX aansluit. Dus het probleem zit echt in een onderlinge storing tussen de SMA en de V6 decoder. Van plaats wisselen heeft net hetzelfde effect; V6 valt uit vanaf het moment dat de SMA op het netwerk komt.  

Hallo,

 

ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.

Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.

Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!

Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.

Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!

Ik denk net van niet. Onze SMA omvormer werkt perfect. Nog nooit een netwerkstoring op gehad. Het is de V6 decoder die ergens verkeerd op reageert. Geen enkel ander toestel in het netwerk reageert verkeerd op die SMA omvormer. De V5 mini decoders werken wel perfect samen. Als het echt aan die SMA lag, gaven er wel meer toestellen storing. 

Ik had deze week geprobeerd om via Parental control de omvormer alleen toestemming te geven om snachts op het netwerk te komen. Zonder effect. De V6 decoder blijft hier toch verkeerd op reageren. Pas als de SMA niet meer ingeplugd is, werkt de V6 naar behoren. 

ja je hebt gelijk ik had niet aan die V6 gedacht die vervelende bugs kent en niet meer gecommercialiseerd wordt.
Dan zou mss beter iemand van Proximus forumteam even natrekken of ze je V6 kunen omruilen voor een V7 decoder.

Hallo,

 

ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.

heb jij ook een V6 decoder?

Ja, ik heb ook een V6 decoder.  Ligt het probleem hieraan ?  

volgens mij wel maar eigenlijk zou iemand van het proximus forumteam dit moet kunnen bevestigen en desnoods vragen aan de bevoegde dienst of ze weten dat dit een bekend probleem is.

Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.

De V6 heeft inderdaad enkele vervelend onopgeloste bugs en daarom ook niet meer gecommercialiseerd om deze reden.

Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.

Serieus? Ben je dat gewoon gaan vragen in de Proximus shop? Als het effectief het probleem op lost, dan wil ik dat ook zo snel mogelijk. 

in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.