Beantwoord

Problemen met Proximus Pickx app op Apple TV

  • 21 September 2023
  • 16 reacties
  • 847 Bekeken

Ik gebruik de Pickx app op mijn Apple TV al een jaar lang zonder problemen. Maar sinds vorige week crasht de app en blijft de content binnen de app eindeloos laden. Heb de app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, maar tevergeefs. Ook mijn Apple TV loopt op de laatste versie.

icon

Beste antwoord door Martin 10 November 2023, 23:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

staat tv aanbieder uit:

TV aanbieder uitschakelen:

Instellingen van de Apple TV Kiezen (niet van de Proximus-app)

Gebruikers en Accounts

TV-Aanbieder: Proximus kiezen

Geef TV aanbieder toegang op Uit zetten

Vervolgens de apple-tv via de opties in Apple TV herstarten:

Instellingen / Systeem / Herstart (Geen Herstel)

Reputatie 4
Badge +2

graag feed back aub. probleem kan ook bij ons voorkomen.  Dank bijvoorbaat.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Willem M Heeft de optie die Martin voorstelde geholpen ? 

@Black rider Heb je op dit ogenblik problemen, of stel je de vraag voor mogelijke problemen in de toekomst ? De oplossing die Martin voorstelde is zeker een belangrijke optie. Heb je die ingesteld ?

Reputatie 4
Badge +2

Dag HadewychT,

 

Neen ik heb op dit ogenblik geen probleem, maar ik ben hier op dit forum al een aantal keren goed geholpen in het verleden en als iemand (en dikwijls is dat Martin) een procedure voorstelt dan ben ik altijd nieuwsgierig naar het resultaat. Ik heb vroeger ook al eens gepleit dat de forum gebruikers meer feedback moeten geven als een voorgestelde procedure een gunstig resultaat heeft. Meestal geeft men alleen feedback als iets niet lukt. Maar ik vind het een geweldig hulpmiddel voor iedereen. Het is door het forum dat ik nog steeds met mijn decoder 5C werk. Als ik lees wat er allemaal gebeurt met de 7 dan heb ik daar een beetje (veel) schrik van. Ik ben 77 jaar en ik wil rustig TV kijken en niet voortdurend tegenkomen wat er velen tegenkomen met de 7. Ik zou natuurlijk graag de 7 proberen op voorwaarde dat ik mijn 5 mag houden, maar dat kan niet. 

Bedankt voor de reactie…. en de procedure van Martin heb ik uitgeprint voor het geval dat…

 

 

Een reactie ivm Proximus TV (PickxApp) op AppleTV (in steno-stijl)

Vanwege Paul8490

 

*Ik gebruik al meer dan een jaar PickxApp.op AppleTV. (light TV): Alles OK 

*Een maand geleden kon ik de Pickx App van de ene dag op de andere niet meer opstarten (crash?)

*Telefonisch hulp gevraagd van Proximus Technieker. Na veel vragen en antwoorden ivm instellingen, scheen technisch alles in orde maar toch geen oplossing voor mijn probleem.

Uiteindelijk stelde hij voor om een paar weken te wachten tot de “grote” Apple TV update (TVOS 16.x naar TVOS17) werd uitgerold voor de gewone gebruiker (half september). Ondertussen TV gekeken via de Pickx app op iphone met “airplay” naar AppleTV: lukt maar erg onhandig!! Tweetal weken gewacht om event. bugs in update te laten corrigeren door Apple.

Vandaag achtereenvolgens: Pickx App op AppleTV TVOS16.x verwijderd, update AppleTV naar TVOS17, herinstallatie Pickx App vanuit de AppStore 

Result: alles werkt!! Nu weer rechtstreeks TV kijken met PickxApp op AppleTV. Oef!!!

Met dank aan de hint van de technieker

Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen

Paul8490

 

Vw Paul8490

Toch nog een ambetantigheid ontdekt na bovenstaande handeling …

Bij het bekijken van OPGENOMEN programma’s kan ik NIET pauzeren, kan ik NIET voor- of achteruitspoelen, kan ik NIET stoppen om naar de “Proximus-hoofding met de diverse keuzes bvb “ Live TV”” terug te keren. Dus de “MENU” knop en het “Touchpad” op de Siri-afstandsbediening, werken NIET bij het bekijken van opgenomen programma’s.,  terwijl deze knoppen wel werken bij de andere apps op AppleTV.

Dus ietske te vroeg “hoera” geroepen (zie hierboven)!!!!!

 

@paul8490 

Hier exact hetzelfde probleem. Momenteel nieuwste versie Apple TV os 17.1 op Apple TV A1842 en opgenomen video’s kunnen noch gepauzeerd noch vooruit gespoeld worden..

 

 @Martin 

is daar al een oplossing voor?

 

mijn dank is groot!

Had ik maar voor iedereen een sluitende oplossing! 

Hetgeen allemaal al een beetje geprobeerd werd (voor de één een oplossing en voor de andere dan weer niet) is in het kort :

Welke Apple TV heb ik? Zo herken je Apple TV modellen [2023 ] (iculture.nl)

[Apple TV] Proximus is echt verschrikkelijk | Proximus Forum: Pickx werkt niet meer op Apple TV | Proximus Forum:

TV aanbieder uitschakelen:

Instellingen van de Apple TV Kiezen (niet van de Proximus-app)
Gebruikers en Accounts
TV-Aanbieder: Proximus kiezen
Geef TV aanbieder toegang op Uit zetten
Vervolgens de apple-tv via de opties in Apple TV herstarten:
Instellingen / Systeem / Herstart (Geen Herstel)
op de iPad eens volgende stappen doen:
  1. App verwijderen
  2. Instellingen van iPad
  3. Tv-aanbieder
  4. Uitloggen
  5. iPad afzetten
  6. Terug op starten
  7. App opnieuw installeren
  8. Inloggen.
  9. 18/10/23 Antwoord hierop was:
    uitgevoerd : inloggen eerste maal lukte niet maar tweede keer wel.
    app werkt volledig, nu nog werkend krijgen op apple tv.

Hoe Apple TV Hapert op pickx | Proximus Forum

Apple TV instellingen chroma moet op 4.2.0 staan, op 4.2.2 heb je die haperingen en problemen.
Zoeken met BING AI op: chroma for Apple TV
30/10/23 = update gehad (17.1) voorlopig geen haperingen meer (apple tv via wifi booster)
Problemen met Proximus Pickx app op Apple TV | Proximus Forum
05/10/23: Pickx App op AppleTV TVOS16.x verwijderd,
update AppleTV naar TVOS17,
herinstallatie Pickx App vanuit de AppStore
Alles werkt nu weer om rechtstreeks TV te kijken met Pickx-App op AppleTV

 

@ Proximus medewerkers voor de zoveelste keer weeral problemen bij het posten van wat nu in de onderstaande bericht staat als printscreen!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@NealA 

heeft één van de bevenstaande oplossingen van @Martin jou kunnen verder helpen?

 

Geert

@GeertC 

Neen geen van de oplossingen heeft geholpen.

Nog steeds hetzelfde euvel. Opnames kunnen niet vooruit noch achteruit gespoeld worden. Ook de gehele app is heel langzaam.

 

Neal

 
Reputatie 7
Badge +3

@NealA 

ik geef dit door, ik moet nog zeker weten of je de Apple TV opnieuw hebt ingesteld?

De Apple TV opnieuw instellen - Apple Support (BE)

 

Geert

@NealA

ik geef dit door, ik moet nog zeker weten of je de Apple TV opnieuw hebt ingesteld?

De Apple TV opnieuw instellen - Apple Support (BE)

 

Geert

Ik heb eveneens het probleem geen actie via remote apple tv mogelijk, bij bekijken opnames, behalve “home button”.FYI Je hoort de tv/het afspelende programma nog nadat de app reeds dicht is via de home knop…

@NealA

ik geef dit door, ik moet nog zeker weten of je de Apple TV opnieuw hebt ingesteld?

De Apple TV opnieuw instellen - Apple Support (BE)

 

Geert

Ik heb eveneens het probleem geen actie via remote apple tv mogelijk, bij bekijken opnames, behalve “home button”.FYI Je hoort de tv/het afspelende programma nog nadat de app reeds dicht is via de home knop…

Apple TV werd opnieuw ingesteld. Problemen waren idd verholpen. Bedankt!

Beste,

 

Bij mij zijn de problemen plots ook verholpen zonder iets te doen..

 

Neal