Skip to main content

Dag iedereen,

Wij zijn heel recent verhuisd naar onze nieuwe woning. We waren de jaren ervoor Telenet klant. Nu dus naar proximus overgestapt met flex abonnement. 

Op maandag 25/1 kwam een proximus technieker alles aansluiten. Dus digitale TV en internet. 

Alles leek perfect te werken maar we ondervinden nu problemen met onze TV. Na enkele uren tv, bv 2u-3u valt de tv plots uit. We krijgen een zwart scherm en kunnen niets meer doen. Als ik dan met de afstandsbediening de tv terug aanleg kunnen we weer zonder problemen verder tv kijken. (enkel heel vervelend als je de functie terugkijken gebruikt, dan moet je terug van nul starten bij een programma zonder dat we kunnen doorspoelen.)

Al elke avond dat we tv keken viel onze tv 1 keer uit. Zwart scherm, tv aanleggen en weer verder kijken. Hoe kan dit komen? Ons TV toestel is een Samsung Qled 55qt60. Dit TV toestel is ook maar 1 week oud en dus splinternieuw. 

Alsook is ons Wifisignaal vaak onstabiel. We hebben 1 Wifibooster die boven staat in een slaapkamer op de verste afstand van de Bbox. 

Als wij in de living zitten (waar tv hangt) hebben wij vaak maar 1 streepje wifi. En altijd kiest de gsm 4G boven wifi in onze woning. Ook boven krijgen we vaak melding dat er geen wifi is. Dus de wifi in onze woning is nog niet voldoende. Onze woning betreft een nieuwbouw met betonnen muren en dik geïsoleerd. Wifi is op te lossen met nog een booster denk ik? 

Maar wat met onze TV? Doen wij iets verkeerd? Ik heb nu als test vanmorgen onze TV op ambient mode gezet en proximus decoder ligt af (rood lampje). Om te testen of het niet aan ons toestel kan liggen. Als de tv nu vandaag niet uitvalt ligt het dan wellicht aan proximus veronderstel ik. 

Alvast bedankt voor de hulp!

Bedankt voor de feedback en ik hoop het ook voor u dat het nu wat stabiel blijft.

Reageer