Vraag

Probleem TV (filkkerend beeld)

  • 14 October 2023
  • 19 reacties
  • 287 Bekeken

Ik heb een probleem met mijn TV. Deze flikkert heel de tijd tijdens het kijken van eender welke zender. Ik heb tv box en internet decoder al meerdere malen terug opnieuw opgestart en dit helpt niet. Ook heb ik de hdmi kabel veranderd en dit helpt ook niet.

Ik heb hier een video van maar kan dit niet op de forum zetten.

kan iemand me helpen om dit probleem opgelost te krijgen.


19 reacties

Kan je ook de HDMI kabel eens op een andere HDMI ingang van je TV zetten.
Als je een V7 decoder hebt altijd de hierbij meegeleverde HDMI kabel gebruiken.

Anders kun je ook eens eerst je bbox resetten en als dit ook niet helpt daarna ook eens je decoder

Ik heb de hdmi kabel van poort veranderd en het lijkt nu opgelost. Ik weet wel dat dit binnen enkele weken/maanden zal terugkomen zoals het altijd het geval is.

Ik heb de hdmi kabel van poort veranderd en het lijkt nu opgelost. Ik weet wel dat dit binnen enkele weken/maanden zal terugkomen zoals het altijd het geval is.

Het is dus niets nieuws en het veranderen van HDMI poort helpt, maar enkel voor een paar maanden?
 

Ja, binnen enkel weken/maanden zal het probleem weer terugkomen. Dit probleem heb ik al sinds de eerste dag dat ik ben aangesloten bij proximus. De tv box en internet decoder gereset heb ik nu al een tiental keer gedaan. Ik heb zelfs mijn tv-box binnengebracht voor een nieuwe en dit heeft niet geholpen.

Ik heb de hdmi kabel van poort veranderd en het lijkt nu opgelost. Ik weet wel dat dit binnen enkele weken/maanden zal terugkomen zoals het altijd het geval is.

Wel raar dan dat het ook ook niet in orde komt na een andere HDMI kabel te steken.

Als je dan  gewoon eens op je tv eens een andere HDMI ingang kiest en terug de originele ingang kiest komt het dan ook in orde.

Ik heb de hdmi kabel van poort veranderd en het lijkt nu opgelost. Ik weet wel dat dit binnen enkele weken/maanden zal terugkomen zoals het altijd het geval is.

Wel raar dan dat het ook ook niet in orde komt na een andere HDMI kabel te steken

Als je dan  gewoon eens op je tv eens een andere HDMI ingang kiest en terug de originele ingang kiest komt het dan ook in orde.

Dit zal ik eens proberen als het probleem zich weer voordoet. 

Welke decoder en hoe staan de resolutie-instellingen van je TV?
Het is alleszins belangrijk dat je de met de decoder meegeleverde HDMI kabel gebruikt!
 

Ik heb een V7-decoder en de resolutie-instellingen van mijn tv staan op standaard.

De hdmi-kabel die werd meegeleverd met de decoder gebruikte ik maar deze zorgde voor problemen. ik heb nu de hdmi-kabels veranderd naar een ander die ik thuis had liggen

zie ook hier → hdmi kabel | Proximus Forum

Zou het kunnen liggen aan mijn TV. Ik heb mijn TV van sinds 2010 of vroeger.

@Mourad E.M. mss kun je nog software updates doen op je TV.

Reputatie 4
Badge +1

@Mourad E.M. kan liggen aan de tv dat die te oud is en de HDMI versie lager is dan deze dat Proximus gebruikt op de V7 tv box, dan kan er problemen ontstaan door beveiliging van de beelden en de tv dit niet aan kan.

welk merk en type is de tv????

Mijn tv is een philips 32pfl5605h/12. Het is een tv van 2010

Reputatie 4
Badge +1

De HDMI versie is nog 1.4 welke op de boxen al 2.1 ondersteunen, je zit dus met een oudere versie dat de nieuwste beveiligingen niet meer aan kunnen, 

heb je de box via easylink gelinkt ???

probeer dat eens uit te zetten dan, probeer mee te denken tot een oplossing.

 De HDMI versie is nog 1.4 welke op de boxen al 2.1 ondersteunen, je zit dus met een oudere versie dat de nieuwste beveiligingen niet meer aan kunnen, 

heb je de box via easylink gelinkt ???

probeer dat eens uit te zetten dan, probeer mee te denken tot een oplossing.

wat bedoel je met easylink. 

FYI: Ik wil graag meer weten over "EasyLink HDMI". Wat is het? | Philips

Easylink is een functie van Philips TV’s die gebruik maakt van het HDMI CEC protocol om de functionaliteit te delen tussen de aangesloten apparaten en de TV. Met Easylink kunt u met één afstandsbediening de belangrijkste functies op uw TV en aangesloten apparaten bedienen. U kunt bijvoorbeeld met één druk op de knop Philips Easylink-apparaten afspelen en in stand-by zetten. Om deze functie in te schakelen, moet u ervoor zorgen dat alle compatibele apparaten via HDMI zijn aangesloten op uw TV en dat u de instelling Installation > Preferences > [EasyLink] op On zet

Ja ik heb een easylink maar dit is van mijn tv box (van proximus). Mijn tv zelf heeft geen easylink instelling.

Reputatie 4
Badge +1

@Mourad E.M. normaal is dat iets op de tv zelf dat dit staat van Philips, dat is geen instelling op de proximus tv box, dat is op de tv zelf.

Reageer