Vraag

Probleem tv


Ik kijk proximus tv via een wifi-bridge en elke dag op hetzelfde uur (11u53) valt het signaal uit. Dat duurt ongeveer 35 seconden. Ook ‘s avonds om 21u 10 valt het signaal uit. Wanneer ik de ethernetkabel gebruik doet zich hetzelfde fenomeen voor. Ook moet ik elke ochtend de decoder heropstarten. Ik heb een decoder V4 en een modem Bbox 3


15 reacties

@punker Je zou al kunnen proberen door de bbox eens te → resetten

Er bevindt zich een verzonken resetknopje op de achterkant van de b-box 3, houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt
Resetknop op de achterkant van een b-box 3

In verband met de V4 decoder deze worden tegenwoordig omgeruild voor een v5-compact decoder.

Dinsdag pas komt hier iemand die van proximus zelf is, terug op het forum langs.

Beste Martin

 

op de website van Proximus wordt afgeraden om de V4 decoder te resetten. Ik ga dit voorlopig nog niet doen want anders heb ik misschien in pinkster week-end geen TV. Alvast bedankt voor de informatie.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv4

Sorry Martin, 

 

ik heb je verkeerd begrepen, het is de Bbox die ik moet resetten.

@punker Ik heb het niet over de decoder ik heb het over de bbox resetten in mijn eerste bericht hierboven!

Edit: ik zie juist dat je het ondertussen opgemerkt had :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt?

Ondertussen heb ik een nieuwe decoder V5 ontvangen maar het probleem is nog altijd niet opgelost.

Het probleem is  nu niet meer op hetzelfde uur maar op ongeregelde tijdstippen. Het lampje op de wifi bridge gaat dan van groen naar geel en naar rood. Zou een wifi booster hier een oplossing kunnen brengen?

je zegt in je openingspost “Wanneer ik de ethernetkabel gebruik doet zich hetzelfde fenomeen voor.” dan kan het niet aan je wifi bridge liggen dus een wifi booster kan dit ook niet oplossen.

Beste Martin,

 

met de nieuwe decoder doet het probleem zich niet voor als ik de ethernetkabel gebruik. Het is zo dat mijn modem op mijn bureau staat en de decoder in de living (ongeveer 8 meter van elkaar). Aangezien mijn telefoonaansluiting op het bureau is ben ik bijna verplicht om draadloos te werken want zo’n kabel over de grond is geen zicht.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat het aan uw WiFi verbinding ligt; in hoeverre een booster een oplossing kan bieden is koffiedik kijken maar het proberen waard

wat is het gebruik van de WiFi-kanalen in uw omgeving (kunnen buren elkaar storen) of zijn er andere stoorzenders actief (TL-lampen, microgolfoven, ..) 

kan het probleem verholpen worden door uw bridge iets te verplaatsen (om het Bbox-signaal beter te kunnen opvangen) of is uw bridge op end levensduur gekomen 

indien u geen kabel kunt voorzien kan eventueel een PLC-oplossing een alternatieve oplossing bieden 

 

Beste Martin,

 

met de nieuwe decoder doet het probleem zich niet voor als ik de ethernetkabel gebruik. Het is zo dat mijn modem op mijn bureau staat en de decoder in de living (ongeveer 8 meter van elkaar). Aangezien mijn telefoonaansluiting op het bureau is ben ik bijna verplicht om draadloos te werken want zo’n kabel over de grond is geen zicht.

dan kan het inderdaad wel iets met wifi te maken hebben met de wifi verbinding tussen de bbox en wifi bridge alhoewel in deze band dit  niet zo vlug voorvalt zou eerder kunnen wijzen op een storing door een radar !!!!

Beste M_016,

Ik woon op een appartement (storing is dus mogelijk). PLC heb ik ook al geprobeerd maar dit gaf ook geen oplossing en Devolo evenmin.

Mss een tip: je kunt wel bv het riskeren van een wifi-booster uit te proberen bv voor een maand of minder want je kunt op elk ogenblik dit stopzetten

Er is een happy house technicus langs geweest en hij heeft een nieuwe modem (V3+) geplaatst, een booster als repeater en mijn bestaande wifi-bridge gebruikt. Na 2 dagen proberen lijkt het probleem opgelost. Ik heb ook een nieuwe afstadsbediening met rf aangevraagd via de helpdesk op aanraden van de technicus.

Bedankt voor de feedback, blijkbaar was het wifi signaal dan toch iets te zwak voor de wifi bridge dat binnen kwam, het probleem is dat je dit niet altijd kunt zien aan de controlelampjes want zelf als alle controlelampjes normaal oplichten kan het toch zijn dat je problemen ondervindt, hebben we hier al meermalen opgemerkt aan de reacties van anderen te zien die ook met een wifibridge problemen hadden.

Reageer