Vraag

Probleem met Replay+

  • 4 February 2023
  • 23 reacties
  • 195 Bekeken

Als een programma van gisteren wil bekijken dan kan dat uiteraard met Replay maar als ik wil  doorspoelen lukt dat enkel met Replay+. Ik heb nu Replay+ genomen maar doorspoelen lukt niet: er beweegt iets en dan krijg ik een mooi grasgroen scherm. Ik moet de tvbox resetten om terug normaal te kunnen kijken. Iemand een idee wat er fout loopt?


23 reacties

@ToniDG Ter info, mss toch eens de box heropstarten ook. Als je toestellen herstart altijd in de volgorde uitvoeren zoals aangegeven hier https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Dat had ik al geprobeerd maar dat geeft geen verschil. Kan iemand van proximus zeggen wat ik moet doen? Ik betaal wel maar ik krijg niets.

Reputatie 6
Badge +3

@ToniDG kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant eens nakijken.

 

Mijn echtgenote zegt dat het ook al was met Replay, dus niet enkel met replay+. 

Vervelend en ik zou het graag snel opgelost zien. Ik betaal nu voor iets dat niet werkt.

 

@ToniDG Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.

OK, zal dat straks oplossen

Ter bijkomende info: Zelf je bericht editen kun je enkel tot één uur nadat je dit bericht gepost hebt, anders moet een PX moderator het voor je doen.

Dank voor je reactie. Ik heb mijn bericht verwijderd en mijn profiel vervolledigd.

@ToniDG kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant eens nakijken.

@YorickP 
​ToniDG​ heeft voor je de gevraagde gegevens ingevuld.

Reputatie 6
Badge +3

@ToniDG ik heb op optie eens opnieuw geactiveerd op uw lijn. Best nog even de TV Box heropstarten.

TV herstart maar zonder resultaat: probleem blijft zich voordoen.

Help! Hoe los ik dit op? Waar ligt de fout? Nieuwe TV komt van proximus, TV-box en afstandsbediening komen van Proximus. Als je het niet weet, wie kan ik dan contacteren?

Reputatie 7
Badge +3

@ToniDG 

heb je zowel de internetbox als de decoder al eens herstart?

 

Geert

Nee, maar dat ga ik morgen doen. Ik hou je dan op de hoogte.

Groeten

Toni

Alles is opnieuw opgestart.. Er is een heel klein

beetje beterschap. Telkens ik kort op de doorspoelknop druk spoelt het programma 20 seconden verder maar als ik blijf drukken krijg ik terug een groen scherm en moet ik de tv-box heropstarten.

Reputatie 7
Badge +4

@ToniDG Het klopt inderdaad dat je programma maar 20 sec doorspoelt als je de doorspoelknop kort induwt bij de V7-decoder. 

  • Weet je of de witte lichtjes op je decoder blijven branden op de moment dat je dat groene scherm krijgt ?
  • Reageert de decoder dan nergens meer op ?
  • Helpt het dan om je decoder met de afstandbediening af te zetten en terug op te starten ? 
  • Krijg je het groene scherm enkel bij het doorspoelen bij TV Replay+ of vb ook bij opnames, of bij het zappen, live TV-kijken,…

 

 

Als ik het groene scherm heb blijven de witte lichtjes branden. Ik kan niets meer doen. Alleen uitzetten.  Terug opzetten met de afstandsbediening lost niets op: het groene scherm komt dan terug van zodra ik om het even welke toets indruk. Ik heb het enkel als ik TV Replay+ gebruik. Niet als ik opneem of zap of live TV kijk. 

Reputatie 7
Badge +4

@ToniDG Kan je eens  testen door op een andere manier door te spoelen ?

  • Druk op de OK-toets
  • Daarna pijltje omhoog (net boven ok) om de lijn die aangeeft waar je bent onderaan te selecteren
  • Pijltje naar rechts (of links) rond de OK-knop om door (of terug) te spoelen ?

Heb je het probleem dan nog ? 

Als ik het doe zoals je beschrijft dan lukt het wel. Is de afstandsbediening stuk?

Kan ik bijvoorbeeld op snelheid x2 vooruitspoelen?

Reputatie 7
Badge +4

@ToniDG Nee, je afstandsbediening is niet stuk. Het heeft te maken met de manier van programmatie van de afstandsbediening van de Android-decoder. Je kan niet x2 of x4 doorspoelen.

Je kan op 2 manieren doorspoelen :

  • met de » waarbij het beeld telkens een aantal seconden verspringt
  • via de OK-toets, pijltje naar boven en dan naar rechts. 

kan iemand van proximus de synchronisatie tussen beeld en geluid regelen aub. Mogelijk veroorzaakt door installatie soundbar.

klantnummer in profiel

Reputatie 7
Badge +4
  • Heb je het probleem ook zonder je soundbar ?
  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

Met de soundbar is het iets meer uitgesproken, maar het was daarvoor ook al. Alle connecties gebeuren bekabeld. De bijgeleverde HDMI-kabel wordt gebruikt. Af en toe hapert het beeld. Is het signaal dat binnenkomt dan wel sterk genoeg? Hoe kan ik dat meten? Er is geen update beschikbaar.

Met welke instellingen kan ik de audio testen? Die van TV, soundbar of Tv-box.

Reageer