Vraag

probleem audio/beeld

  • 10 May 2022
  • 6 reacties
  • 402 Bekeken

Beste, 

Wij ervaren twee frustrerende problemen met onze digitale tv.

 

1) het geluid en het beeld loopt niet synchroon, hier zitten gemakkelijk 2 a 3 seconden tussen. 

2) bij het doorspoelen of terugspoelen ervaren wij veel "vertraging". Bij het loslaten van de forward of Rewind knop blijft de opname verschillende minuten doorspoelen, waardoor we telkens opnieuw moeten terugspoelen om op het juiste fragment uit te komen.

Beide problemen hebben we bij concurrent Telenet nooit ervaren en zorgen voor een slechte gebruikerservaring.

 

Kunnen jullie dit dringend behandelen aub, zowel probleem lipsync als "lag" bij doorspoelen/terugspoelen.

Bedankt 


6 reacties

Idd dat zijn nog maar een paar voorbeelden.

Ook als je een opname bekijkt moet je het volume veel verhogen om in de buurt van live uitzending te komen.

Wifi signaal valt constant uit...maar er wordt tot op heden helemaal niets aan gedaan...het enige wat ik kreeg te horen... binnenkort met fibre zal dat verbeteren...flauw antwoord en ook nog maar af te wachten....

ter info: Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

aanvraagformulier : Happy House formulier | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@KenGeerts Als ik me niet vergis is je decoder draadloos verbonden met je B-box. Als ik je lijn uittest zie ik dat er problemen zijn met het wifisignaal. Hiervoor heb ik de frequentie waarop dit signaal uitgestuurd wordt aangepast. Ook heb ik enkele aanpassingen gedaan op je TV-profiel.  Dit zou al een verbetering moeten geven. Hier vind je nog extra tips om dit te verbeteren. Als dit niet helpt kan er inderdaad best eens nazicht ter paatse gebeuren door een technieker. 

@Sachavs Je lijn is niet in orde sinds 27 augustus. Er zijn meerdere lijnen bij dit probleem betrokken en er is reeds een ticket voor aangemaakt. Als het sinds dan is dat u problemen heeft zal dit automatisch in orde komen. Ik heb ook gezien dat je wifi niet helemaal stabiel is. Enkele van je toestellen staan niet op de optimale plaats. Hier vind je tips om dit te verbeteren

Beste,

Ik ga dit verder opvolgen.maar toestellen kunnen zeker niet te ver staan ...huis is maar 60 m2

Heb twee v7 decoders, een heeft ook probleem met av sync…

gekke is dat na wisselen van de decoders, het probleem niet meegaat. TV is een samsung, met sonos playbar (optisch via TV) - andere ingangen op TV hebben dit probleem niet (chromecast, apple tv).

ook een blijvend probleem met de decoders die niet willen aanspringen, vaak enkel na de hardware on/off knop.

Wifi probleem is nu opgelost 

Reageer