Skip to main content

Vorig jaar in november werd onze telefoonlijn omgeschakeld naar een VOIP omdat we steeds last hadden van wegvallende TV en WIFI. Tevens werd een nieuwe modem geïnstalleerd.

Nu werkt dit perfect maar sindsdien kunnen we geen TV meer kijken op de 2e TV in de slaapkamer. Die is verbonden met een PLC adapter (met 3 lampjes) maar ik krijg die niet gereset.

Ik heb alle stappen zoals beschreven op de helppagina’s van proximus meerdere malen uitgevoerd maar steeds krijg ik de melding ‘geen verbinding met het netwerk’. 

Ook het hoofdlampje (huisje) op de adapter blijft niet branden.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Wat kan ik nog proberen?

Of kan ik hieruit afleiden dat de adapter stuk is?

TUI: zie zelfde geval → plc-adapters-communiceren-niet-meer


@Veerle_S Je kan best zorgen dat je PLC’s in dezelfde ruimte aangesloten zijn als je ze terug aan elkaar wil koppelen. Hier is nog eens uitgelegd hoe je dat best doet. 

Indien dit ook niet helpt kunnen ze inderdaad defect zijn. Zolang het huisje rood brandt communiceren ze niet met elkaar. 


Reageer