Vraag

Pickx werkt niet meer op iPad



Toon eerste bericht

71 reacties

Proximus Tv staat op mijn iphone en ipad.
Recent wijzigde dit naar Pickx en ik heb tot enkele dagen geleden de app kunnen openen en heb ook opgenomen programmas kunnen bekijken. Het was mij wel opgevallen dat ik niet alle afleveringen van een serie op mijn ipad zag ( terwijl die blijkbaar nog wel op de TV beschikbaar zijn(?)).
Sinds gisteren opent de app niet meer op mijn ipad wat heel vervelend is. Ikheb de app al verwijderd en weer geplaatst, ik hen wifi uitgeschakeld en mobiele data aan, ik heb mijn ipad volledig afgezet... niets werkt.
Ik heb zonet Pickx geopend op mijn iphone en daarop kan ik live programmas bekijken en ik heb ook een opname geopend. Daar werkt alles (voorlopig?) nog.
Kunt u mij helpen met de app op mijn ipad (ios 10.3.3)?
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!
Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Macu49. Wij betalen voor een dienst die sinds begin deze maand niet geleverd wordt. Liever dan een schadevergoeding wil ik dat de service geleverd wordt en dat ik mijn opnames mobiel kan bekijken.

Ik was van plan om de helpdesk te contacteren maar zie in de commentaar van Macu49 dat dit ook zinloos is.

Als klantenervaring is dit "0".
De recente positieve ervaring met een technieker van Happy House is hierdoor volledig in het niets verdwenen.
Uiteraard ligt de prioriteit, zoals Lgz stelt, bij het zo snel mogelijk oplossen van het pickx probleem én deftige communicatie met de gebruikers/klanten.
Maar helaas, tot hiertoe niets gehoord van proximus! Hoelang zal dit spelletje nog duren?
Tja, zolang ze geen positieve feedback krijgen van de betrokken dienst of nog niet weten wanneer juist het probleem zal ongeveer opgelost zijn, dan zullen de Proximus medewerkers ook niet veel te melden hebben denk ik om de klant direct tevreden te stellen....
Reputatie 1
Ik gebruik de Ipad intensief en het is uitermate irritant dat ik sinds begin juli geen toegang meer heb tot Pickx.
Het lijkt mij een klein probleem dat vlug zou opgelost worden maar het blijft aanslepen.

Wij hebben sinds jaren 3 accounts bij Proximus waaronder 2 "business" abonnementen en net volgende week moet ik die herbekijken. Het bezoek van de Happy House medewerker was positief en nu dit?????

Ik vermoed dat we weer een weekend ingaan zonder oplossing of communicatie?
Hoe lang nog (en welke compensatie)?
Ben zelf ook intensief iPad-kijker.
Behoorlijk irritant dat het zo lang duurt...
Zelfe probleem hier. Alles up to date, reeds herstart, reeds ge-herinstalleerd... niets helpt.
En PROXIMUS AUB 'we zijn er mee bezig' daar zijn wij niets mee! Jullie zijn zo ook al een jaar 'bezig' met het synchronisatie probleem beeld-geluid op de proximus tv. Gaat dit nu ook meer dan een jaar duren? Wij betalen elke maand mooi onze bijdrage, maar jullie service is echt ondermaats.
Pickx werkt nog altijd niet op Apple Ipad (softwareversie 10.3.3). Wanneer app open geklikt wordt, sluit hij van zelf opnieuw af. Herinstallatie reeds uitgevoerd, nog steeds niks.
Op mijn Iphone 6 werkt het wel, maar ik kijk liever op een groter scherm 😉
Ik ben pas overgestapt van telenet naar proximus, installateur kwam vandaag. Daarna uren zitten knoeien en ik dacht dat het probleem bij mij lag. Support dacht ook de hele tijd in die richting. Uiteindelijk wees het probleem naar de ios... er was idd ergens melding dat eraan gewerkt werd. Nu ik zie dat dit topic al een hele tijd meegaat, stemt mij dat toch allesbehalve gerust...

De 11-sports app heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen omdat ik ios 12.4 nu heb geïnstalleerd. Dit brengt echter geen oplossing voor pickx, dus is er ook een probleem voor ios12.4 dan dat geweten is of wat kan ik nog ondernemen?
Los van de ongemakken die wij nu reeds ongeveer 1 maand ondervinden door het niet werken van pickx
(waarvoor wij betalen!), stuit de absoluut respectloze houding (geen antwoorden, geen degelijke communicatie, geen oplossing) van proximus tov haar klanten, mij zeer tegen de borst!

daarom mijn dringende vraag aan een proximus pickx expert:
  1. wat is het blijkbaar zo onoverkomelijk probleem met pickx?
  2. Wanneer zal het opgelost zijn?
graag een snel en duidelijk antwoord van proximus aub!
Louter ter info: tijdens het weekend komt hier niemand van het Proximus team langs op het forum, 't zal dus ten vroegste voor maandag zijn...
Toch bedankt voor uw snelle reactie!
en hoop doet leven...hopelijk ziet het proximus team dan maandag, aan de hand van de reacties op het forum, in dat er een snelle oplossing moet komen!
dus ik kijk maandag uit naar een deskundig antwoord en oplossing van een proximus pickx expert
De 11-sports app heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen omdat ik ios 12.4 nu heb geïnstalleerd. Dit brengt echter geen oplossing voor pickx, dus is er ook een probleem voor ios12.4 dan dat geweten is of wat kan ik nog ondernemen?
Heb je dit probleem op de nieuwe iOS nog steeds? Ik zie dat bijna een halve dag later jouw app toch geregistreerd is geraakt.


  1. wat is het blijkbaar zo onoverkomelijk probleem met pickx?
  2. Wanneer zal het opgelost zijn?

De teams zijn nog steeds in onderzoek naar wat het probleem is. Het is momenteel nog niet te voorzien wanneer dit opgelost zal zijn.
Bedankt voor uw antwoord. U zult echter begrijpen dat wij daar als gebruiker niet veel mee zijn.

ik verwacht van proximus dat zij een (eventueel tijdelijke) oplossing voorstellen zodat wij als klanten toch de service krijgen waarvoor we betalen.

kan de oude app niet opnieuw geinstalleerd worden? dan kunnen de teams op hun gemak INTERN het pickx probleem oplossen zonder dat de klanten daar de dupe moeten van zijn.

dit is tenandere eerder op dit forum ook al gesuggereerd.

graag reactie van proximus expert
ook ik kan geen programma's meer bekijken sinds oude app niet meer verder wou zonder update 😞 heb wel nog oude ipad, spijtig dat steeds altijd alles geupdate moet worden
Komt er een oplossing voor deze arrogante houding? Apps maken die enkel op nieuwe toestellen werken en klanten in de kou laten staan ?
Proximus wil de beste zijn maar zijn de beste kn.....
Moeten wij ons blijven verhelpen met Stevie en Auvio ?????TV Vlaanderen ????
louter ter info: Pas maandag komt hier iemand van Proximus terug langs op het forum om je eventueel meer uitleg te geven over de stand van zaken.

Mss als tussentijdse oplossing kun je de web versie gebruiken http://proximuspickx.be tenzij dit bij u ook niet werkt natuurlijk!
Na meer dan een maand!! nog steeds geen deftige oplossing en vooral géén of weinig communicatie naar de klanten en dit voor voor een bedrijf in communicatie en multimedia! Op z'n minst een mail naar alle klanten en een eventuele compensatie voor de niet verleend diensten mogen we toch wel verwachten....
Welke conclusie wil Proximus dat ik trek na 16 jaar vaste internetklant?????

De 11-sports app heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen omdat ik ios 12.4 nu heb geïnstalleerd. Dit brengt echter geen oplossing voor pickx, dus is er ook een probleem voor ios12.4 dan dat geweten is of wat kan ik nog ondernemen?Heb je dit probleem op de nieuwe iOS nog steeds? Ik zie dat bijna een halve dag later jouw app toch geregistreerd is geraakt.



  1. wat is het blijkbaar zo onoverkomelijk probleem met pickx?
  2. Wanneer zal het opgelost zijn?
De teams zijn nog steeds in onderzoek naar wat het probleem is. Het is momenteel nog niet te voorzien wanneer dit opgelost zal zijn.


Ja, een dag later herkende ie mijn login/wachtwoord dan uiteindelijk wel. Het laadt wel erg traag om je tv-content te zien of soms word je er gewoon weer vanaf gesmeten. Het is bovenal erg onstabiel: nu geraak ik bijv weer niet op de pickx-app, dat draait maar of hij herkent me niet. De 11-app herkende mij eerst niet, een tijd daarna weer wel. Het is altijd weer blijven proberen, wat een geknoei... ik word er moedeloos van.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen iedereen,
Wij begrijpen dat dit momenteel vervelend is (en evenzeer voor jullie allemaal, als voor ons) .
Ons IT team doet samen met Apple alles wat men kan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Maar helaas kunnen wij niet meer info geven (omdat wij zelf ook over geen verdere info beschikken), maar ik beloof jullie, dat als wij nieuws krijgen, wij dit zeker in dit topic zullen communiceren.

Alvast bedankt!

Grtjs

Charlotte
Reputatie 2
Badge
Toen ik liet weten dat de App erg traag start , je lang mag wachten op het laden van de TV gids, ROB niet kan gechromecast worden er allerlei fouten in de App zitten kreeg ik allerlei vragen van de helpdesk over welke IPad, welke smartphone en de laatste vraag : gaat het sneller via de webpage.
Het antwoord was : ja het gaat sneller.
Daarmee was de case blijkbaar gesloten ???? Want ik mocht de “service” evalueren ….

Ik las hierboven ook al de vraag : voor welke service betalen wij eigenlijk ?
Reputatie 2
Badge
Goeiemorgen iedereen,
Wij begrijpen dat dit momenteel vervelend is (en evenzeer voor jullie allemaal, als voor ons) .
Ons IT team doet samen met Apple alles wat men kan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Maar helaas kunnen wij niet meer info geven (omdat wij zelf ook over geen verdere info beschikken), maar ik beloof jullie, dat als wij nieuws krijgen, wij dit zeker in dit topic zullen communiceren.

Alvast bedankt!

Grtjs

Charlotte

Charlotte , niet alleen een probleem met Apple hoor op mijn Huawei gaat het niet beter
Reputatie 2
Badge
Ik kan je melden at op een nieuwe iPad met IOS 12.4 ook niet veel soeps is.
De streaming hapert. geluid verdwijnt. Je mag van geluk spreken als je 1 minuut zonder miserie naar de app kunt kijken.
Wat een verademing als je dan eens naar VrtNU, of youtube of op je TV kunt gaan kijken.

Reageer