Skip to main content

Mijn vraag is:waarom kan ik storingsvrij naar Youtube kijken en foto’s bekijken via Chromecast en wanneer ik een tv programma wil bekijken er om de haverklap het beeld wegvalt en er of een zwartscherm of de melding aan het laden volgt.

Ik betaal voor tv en kan er niet naar kijken,Proximus stelt me zwaar teleur.

Tijd om na te denken over een andere provider.

Een kwade jarenlange abonnee.

Eigenlijk als je daar goed over nadenkt zit het probleem hem daarom niet in app zelf, want zoals je hier zo dikwijls leest zijn er die contact kunnen maken over de google chromecast dus dit wil zeggen dat de streaming gestart is en via de servers het aangevraagde content naar je toe gestreamd wordt en komt de app daar niet meer tussen (heeft er niets meer mee te maken en dient je app in feite dan alleen nog als soort afstandsbediening om bvb van zender te veranderen enz...) maar toch  krijgen er zoveel het beeld niet meer door, dus moet het eerder gezocht wordt bij de servers die onderweg naar jou toe, en volgens mij is dit ook logisch want anders zou ik toch ook dit probleem moeten ondervinden, of anders gezegd iedereen dit probleem moeten ondervinden zonder uitzondering als het alleen aan de app zou liggen.

Wat ook belangrijk is dat de chromecast continu goede verbinding heeft met wifi en als het kan best via wifi-5.0 (= sneller dan wifi-2.4 maar draagt minder ver) en bij  oude chromecast  versies moet zowel je chromecast als je toestel waarmee je de chromecast wilt bedienen op het zelfde wifi kanaal zitten namelijk wifi-2.4 bij later versies kan je willekeurig zowel via 2.4 als via 5.0 werken. Eens het content gestreamd wordt naar je chromecast mag zelf de wifi verbinding naar je toestel onderbrekingen vertonen dat geeft geen probleem voor het het gestreamde content.

Dat het ineens totaal niet meer werkt zoals bvb bij de upgrade van apple toestellen zoals iOS 15 werkte het ineens niet meer, maar dat heeft dan weer niks met de servers te maken maar aan de app die moet aangepast worden.


Ik vrees dat het wel degelijk een pickx probleem is want al de rest kunnen we perfect casten. Vrt nu Auvio. YouTube geen probleem. Netflix etc


Maar wel via andere servers en als het echt enkel en alleen aan de picks-app zou liggen dan moet iedereen zonder uitzondering (dus ik ook ) die zelfde problemen ondervinden als u bvb.

Enfin wat er ook van weze, met deze uitleg weet ik ook wel dat het hiermee natuurlijk nog niet opgelost is voor iedereen.


Er kwam vorige week een technieker aan huis, vandaag werd de lijn zelf gecontroleerd . Alles zou in orde zijn toch blijf ik ergerlijke zwarte schermen krijgen bij het chromecasten via de Pickx app.

Nog steeds overtuigd dat de app deugt ???

Kan ik ergens zelf nagaan of er onderbrekingen waren op de internetlijn ?


vroeger kon je dit zien of de bbox er uit gelegen had via myproximus want normaal werd dit per 24u aangeduid en als die uitgevallen was kon je dit zien omdat het dan geen 24/24 uur was dat je zag staan.

NB: ik kan uit al hetgeen ik hier al gelezen heb van al de Pickx-app problemen die gemeld werden niet echt afleiden of het van de app zelf komt.

maar als je onderbrekingen zou hebben op je internetlijn zou je dit ook moeten merken aan andere apps die je gebruikt, tenzij dat het ergens dan iets zou te maken hebben met buffering en dat bvb bij Proximus de buffering kleiner is = gevoeliger voor (korte) onderbrekingen , want als al de onderbrekingen langer duren dan zal iedere app daar last van vertonen.
Want nogmaals als de app niet deugt zoals je veronderstelt, dan zou die app bij mij ook mankementen moeten vertonen en dit is nog altijd niet het geval, dus er moeten andere zaken meespelen.

Enfin zoals ook al reeds gezegd het blijft voor ons voor een deel gissen en is het tenslotte Proximus die het in orde moet krijgen, alleen ben ik totaal verwonderd dat ik dan daar nog geen last van heb???

toch niet met android en en via laptotp.


Er zijn problemen met het casten gekend. Er zal hiervoor snel een nieuwe versie komen, maar wanneer hangt af van de resultaten van de testen. Je kan je ook steeds opgeven als tester voor de nieuwe versie zodat je zelf mee feedback kan geven. Meer info vind je hier


Ik gaf me op als tester maar kreeg geen antwoord zoals steeds bij Proximus :rage: .

Ondertussen nog maar eens gebeld nog maar eens een technieker over de vloer die toevallig ook een zwart scherm te zien kreeg . Zij commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gewerkt” 

Is er aub eindelijk een oplossing in zicht dit is toch de schande voorbij !


ik bedoel natuurlijk “ Zijn commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gemeld” 


Er zit niks anders op dat als de nieuwe versie uit komt dit probleem uiteindelijk achter de rug is maar als daarom voor de ingebouwde cast functie voor TV’s dan weer zal ondersteund worden, dat vraag ik mij af? 


Reageer