Vraag

Pickx versie 5.6.4 niet op Apple TV 4K

  • 20 October 2021
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Al enige tijd ondervind ik  problemen met de pickx app op Apple TV 4K . Deze hapert; blijft in loading status , blokkeert en de tv gids wordt niet geupdate.

Na wat onderzoek  zou op de Apple TV  de pickx versie 5.6.4 moeten geinstalleerd zijn.

Helaas zie ik dat ik nog steeds met de versie 5.0.0 zit.

 

verwijderen , factory reset enz.   brengt geen oplossing , telkens de app  geinstalleerd wordt uit de store is dit steeds de versie 5.0.0.

De proximus helpdesk zegt dat dit niet mogelijk is , en dat ik met de OS 15 zeker de  app versie 5.6.4 moet hebben . mijn versie dateert volgens hen van  2019 maar in de info op de app store zie ik 10 september  2021 staan. 

heeft iemand een idee ? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

@ChristophV 

De apps op iOS en tvOS zijn niet hetzelfde, iOS zit momenteel op 5.6.4, tvOS zit op 1.5.0. Technisch gezien zijn de apps voor Iphone en Apple tv niet de zelfde app.  Verschillen in versies kunnen voorkomen als er bijvoorbeeld bugfixes zijn die specifiek op GSM/tablet, of enkel op Apple TV nodig zijn.

Voor de rest kan het ook dat bijvoorbeeld de nieuwe versie van de app goed getest wordt voor GSM en tablet, maar niet voor apple tv.  Al deze platformen worden apart getest, de release gebeurt pas eens we alles getest hebben en de app qualitatief goed is, platform per platform.

Tenslotte brengt Apple dan ook nog eens updates voor IOS uit, en die zijn ook niet altijd op de zelfde moment voor verschillende platformen.  Zo is ios 15 uit voor telefoon en tablet, maar nog niet voor apple tv.  Ook dat kan de release van een update van ons tegenhouden (als die bijvoorbeeld aanpasingen bevat die nodig zijn om om te gaan met veranderingen in IOS 15, ga je die pas in de store vinden eens ios 15 ook op het apparaat staat).

Kan je eens testen of je die problemen nog ondervindt als je je Apple TV rechtstreeks via LAN-kabel verbindt met je B-Box3 als dat nog niet het geval zou zijn. 

 

Reageer