Beantwoord

Pickx op imac met bekabeld internet.

  • 23 December 2023
  • 20 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Iedere maand 140,00 €  blijkt dus voor Proximus niet genoeg te zijn?

Sedert een paar dagen geen Pickx uitzendingen meer in HD op een Apple Mac met bekabeld internet via website!

 

Bedankt Proximus!

icon

Beste antwoord door TVK5300 24 December 2023, 15:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

zou het eventueel kunnen dat het een vergelijkbaar probleem is zoals hier:

Gaat hier nu wel niet over de iMac maar mss geeft het een idee waar het probleem zich zou kunnen situeren:

Reputatie 2
Badge

Ik krijg probleem met HDCP  lqi44zmu in Firefox.

Dus zelfde probleem in feite als in mijn meegegeven eerste link hierboven.

En als je een ander browser probeerd?

Reputatie 2
Badge

Met Safari: geen HDCP melding, maar enkel klank en geen beeld.

Met Chrome en Vivaldi een HDCP foutmelding en geen HD.

@TVK5300 

Gebruik zelf Opera /win 10. Geen probleem met hd streaming  via Pickx  website. Ook met Firefox geen probleem.

Er zijn nog browsers natuurlijk. 

Kan ook aan driver liggen (updates).

Mvg

Artie

 

 

Eens bij mij getest via Edge browser op respectievelijk:

  • Laptop windows 11 → geen HD foutmelding
  • samsung galaxy note 8 → daar wel HDCP foutmelding , al heb ik de indruk dat het beeld wel van normale kwaliteit was (al is dit op zo’n klein scherm moeilijk in te schatten)
Reputatie 2
Badge

@TVK5300 

Hier op de Imac is precies hetzelfde probleem ook geen enkele HD zender te krijgen enkel maar SD.

Heb verschillende aanpassingen gedaan maar niks geen oplossing. Heb er een 4K , HDR scherm langs verbonden ook hetzelfde probleem.

Ik heb al meerdere problemen maar goed dit kan er nog wel bij. Dan zijn ze me snel weer kwijt als klant en  € 140 per maand voor jou …? ik betaal tegen de € 200 aangezien ik er een nieuwe gsm bij genomen heb. Denk er over om de heel de boel weer op te zeggen want dit is het zoveelste probleem bij mij wat er bij komt.

Eventueel hardwareversnelling in -of uitschakelen.. in Firefox of Chrome..

Mvg

Artie

ik krijg de foutmelding “Probeer het opnieuw ! (lqih6kb1)” als bv in firefox DRM niet aangevinkt staat.

 

 

Reputatie 2
Badge

@Artie 

Dat lost het probleem niks op.

Het heeft gewerkt ooit eens maar sinds langere tijd werkt dat al niet meer.

Reputatie 2
Badge

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en voorstellen, maar het probleem is opgelost.

Begin deze week had ik als 2de scherm een 27’’ TV aangesloten via een HDMI adapter, maar toen geen Pickx bekeken via een browser. De adapter en HDMI kabel waren nog niet verwijderd toen ik de HDCP foutmelding kreeg.

Vandaag vóór het opstarten van mijn mac heb ik de HDMI adapter verwijderd en geen HDCP foutmelding meer, Pickx werkt in Vivaldi, Safari, Firefox en Chrome zonder foutmelding.

Ik zal dus moeten uitkijken naar een andere HDMI adapter en misschien zelfs een nieuwe HDMI kabel!

 

Bedankt aan allen en prettige feesten!

@TVK5300 

Toppie!

Prettige feesten 👍

 

Mvg

Artie

@TVK5300 

Goed te horen dat je het probleem gevonden hebt.

Fijne kersavond en eindejaarsfeesten,

Martin.

Reputatie 2
Badge

Ondeetussen werkt het hier wel terug maar enkel via safari en via andere browsers werkt het niet.

Iemand een idee waarom het via de Chrome als Firefox niet werkt ?

krijg je een foutcode

Reputatie 2
Badge

@Martin 

Nee niks enkel gewoon de melding ‘ deze zenders zijn enkel in SD beschikbaar ‘.

Heb al meerdere keren cahe en cookies geleegd maar niks niks helpt.

Reputatie 2
Badge

De uiteindelijke conclusie van mijn verhaal, misschien heeft iemand hiermee nuttige informatie.

 

Ik heb de Belkin USB‑C-naar-HDMI-adapter en een HDMI kabel Versie: 2.1 - Ultra High Speed aangeschaft. Enkel de adapter aangesloten op de mac geeft geen HDCP foutmelding.

Wanneer de nieuwe HDMI kabel aangesloten is op de TV, geeft Pickx terug een HDCP foutmelding.

Ik denk dat niet de kabel de oorzaak is, maar wel de HDMI poort op de Samsung TV (die gaat toch al enkele jaren mee en doet het nog prima om met een tweede decoder V5 mini TV te kijken.

 

@TVK5300 

Ik weet niet of je nog updates kunt doen op je Samsung TV die mss dit probleem nog zouden kunnen verhelpen.

Reputatie 2
Badge

@Martin 

Mooi idee Martin, maar helaas de TV heeft geen RJ45 poort en ook het afspelen van films via USB lukt niet.

Ik vraag me af als ik een nieuwe monitor zou kopen, zal het beeld van de decoder dan de kwaliteit halen zoals die nu op die TV is?

Maar ik word over een dikke 3 maand 71 jaar en wil geen al te dure monitor kopen; soms een idee?

Bedankt.

Zoveel ervaring met monitors heb ik ook niet (heb er persoonlijk geen) maar als je op internet zoekt naar een monitor met HDCP 2.2 ondersteuning voor 4K weergave, zal je wel iets vinden.

Ik gebruik een google chromecast  HDMI dongle op mijn TV , om te casten vanaf mijn laptop voor de weinige keren dat ik dit gebruik.