Vraag

Pickx op gsm

  • 5 October 2023
  • 38 reacties
  • 601 Bekeken

Vorige week werd er thuis Fiber aangesloten, sedert werkt Pickx niet meer op mijn gsm. Iemand van Proximus aan de lijn gehad, die zei dat ik de app moest verwijderen, mijn toestel volledig afleggen en opnieuw opstarten. De app terug installeren, maar helaas die werkt nog steeds niet !

Sophie


38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Je Pickx abonnement was nog gelinkt aan je VDSL2-nr. Ik heb dit nu aan het nieuwe nr voor fiber gekoppeld. Kan je nog eens testen ? Als het nog niet werkt, kan het nodig zijn om de app toch nog eens opnieuw te verwijderen en te installeren. 

Nee, werkt nog altijd niet, net nog eens app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Ik heb gezien dat je oude nr toch nog op een andere plaats vermeld was. Die heb ik nu ook verwijderd. Als het nu nog steeds niet lukt, kan je dan wat meer info geven van wat er juist gebeurt (foutmelding,...) ? Log je in met dezelfde gegevens als voor My Proximus (zelfde mailadres als voor je forumaccount) ?

Nee, werkt nog steeds niet, er verschijnt telkens :

Deze inhoud is niet beschikbaar op dit mobiele apparaat. Gebruik een apparaat dat HD-kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen.

Ik heb hetzelfde probleem met zelfde foutmelding

Ter info: in een ander topic vermeld iemand het volgende:

Na contact met PXS, heeft volgende update het probleem voor mij opgelost op mijn Samsung S23

Get security updates & Google Play system updates

Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:

  1. Open your device’s Settings app.
  2. Tap Security & privacy and then Updates.
    • For security updates, tap Security Update.
    • For Google Play system updates, tap Google Play system update.
  3. Follow any steps on the screen.

Geen verandering       !  ☹️

Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, geduld is een schone deugd zeker 😕 hopelijk wordt het ooit opgelost ! 

Reputatie 7
Badge +5

@Fietekooigie62 Indien je met een android toestel werkt kan je best deze stappen eens ondernemen: 

 

  1. Open de app Instellingen op uw apparaat.
  2. Tik op Beveiliging en privacy-updatesdan.
    • Tik voor beveiligingsupdates op Beveiligingsupdate.
    • Voor systeemupdates van Google Play tikt u op Systeemupdate van Google Play.
  3. Volg de stappen.

@DaisyS 

Dit werd me al doorgegeven 18 dagen geleden van Martin, geen verandering !

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62 

BELANGRIJK !!!!!  

  1. Log eerst uit in de Pickx App.

  2. Vervolgens de cache  en opgeslagen gegevens van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel.

  3. Dan de app verwijderen . 

  4. Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.

  5.  Via Google Play op je toestel ( klik op de link naast de  foto hieronder )

 Proximus Pickx on Google Play

 

Of via je browser op je mobile toestel via onderstaande link.

Proximus Pickx - Apps op Google Play  https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere 

Proximus Pickx

Over deze app

Versie 7.3.0

Geüpdatet op 28 sep 2023

 

Normaal zou het dan terug functioneren.

Proximus Pickx app werkt nietmeer op tablet | Proximus Forum

@Pat52 

Alles gedaan wat je voorstelde, bedankt maar het lukt van geen kanten !

@Fietekooigie62

Het is inderdaad zo dat het niet altijd lukt op die manier, onlangs nog iemand van de familie dit ook laten zo proberen maar lukt ook niet. Maar wel nuttig om het zo eens te proberen aangezien het bij anderen soms wel werkt op die manier.

De vraag is wat de oorzaak kan zijn als dit voorvalt nadat je op fiber aangesloten werd?

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

Reputatie 7
Badge +3

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

@Martin Via app instellingen met Android 13 en 14 lukt het niet altijd om de recentste update van Google Play System te updaten. Daarom dat ik deze alternatieve optie postte/melde.

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

 

@Pat52 Die oplossing werd hier al verschillende keren gepost ook door PX trouwens en wat ik mij daarbij al gans de tijd afvraag of dit wel een rol speelt voor dit probleem, want sommigen hebben nog een oud toestel met de update van 2021 en proximus pickx werkt daar ook op.

Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat dit het proberen niet waard is.

@Pat52 

@Martin 

Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel   (MUI 9.1.0) uw software is up to date.  

@Martin 

@Pat52 

Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?

Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is  !

 

Ik veronderstel dat je dit alleen nog maar thuis getest hebt, maar als je nu op een ander bent werkt het dan ook niet? 

Als je op je pc of laptop naar http://pickx.be surft werkt het dan ook nog?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

@Martin

Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel   (MUI 9.1.0) uw software is up to date.  

@Martin

@Pat52

Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?

Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is  !

 

@Fietekooigie62

Ik heb toevallig ook een Huawei P Smart 2019 . Ik zie dat je besturingssysteem  EMUI Versie verouderd is   9.1.0 . is uitgebracht op 13/08/2019 , dus 4 jaar oud .

Bij mij staat er de EMUI versie 12.0.0 op software update uitgebracht 01/03/2023 zie screenshot

Je dient de EMUI versie te updaten. In de instellingen scrol je naar beneden Systeem en Updates , open en op updates controleren  Zie  in screenshot nummer 1. Als de update gedaan is en je toestel heropgestart is ga je terug naar instellingen en klik je op Beveiliging  zie nummer 2 in de afbeelding hieronder. Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot

Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot

Hopelijk lukt het na deze updates op je toestel te hebben uitgevoerd met Pickx. Succes.

Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8  kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.

Reputatie 7
Badge +3

 

Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8  kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.

Normaal gezien wel updates gedurende 4 jaar verzekerd door Huawei .Dus tot eind dit jaar nog beschikbaar.

( De Google - Android ban heeft geen invloed op updates voor Huawei toestellen uitgebracht in 2019 en 2020 - alsook oudere modellen) .

Maar de software update van Maart 2023 zal wel de allerlaatste zijn geweest voor dit toestel.

@Pat52 

Hallo, wanneer ik ga naar (2) instellingen, beveiliging, vind ik niet  Google Play Service update, maar Google Play Protect (apps gescand om ...)  of kan ik via google  , de update maart 2023 uitvoeren ?

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62  Heb je eerst de software van je toestel geüpdatet naar versie EMUI 12.0.0 ? Is dat gelukt?

Dan pas zal je  Google Play Service update in de selectie beveiliging zien staan.

Ja kan proberen om de laatste versie van Google Play Service te downloaden via deze link:

Google Play Services - Apps op Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&pcampaignid=web_share

 

Problemen met Google Play-services oplossen
Stap 1: Zorg ervoor dat Google Play-services up-to-date is
Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll naar beneden en tik op Google Play-services.
Scroll naar beneden en tik op App-details.
Tik op Bijwerken of Installeren. Als u deze opties niet ziet, volgt u de stappen in stap 2 en stap 3.
Stap 2: Wis cache en gegevens van Google Play Services
Belangrijk: Wanneer u de gegevens of opslag van Google Play-services wist, wordt mogelijk bepaalde informatie verwijderd die op uw apparaat is opgeslagen, waaronder ov-kaarten, COVID-kaarten en virtuele betaalkaarten die zijn opgeslagen in Google Pay.
Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll omlaag naar 'Google Play-services'.
Tik op Google Play-services.
Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen.
Tik op Ruimte beheren en vervolgens op Wis alle gegevens.
Stap 3: Wis de cache en gegevens van de Play Store
Dit geeft de app een nieuwe start en kan helpen bij het oplossen van problemen.

Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll naar beneden en tik op Google Play Store Google Play.
Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen.
Tik op Gegevens wissen.
Open de Play Store opnieuw en probeer opnieuw te downloaden.

play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&referrer=utm_source%3Dplayhelpcenter

 

@Pat52 Heb je eerst de software van je toestel geüpdatet naar versie EMUI 12.0.0 ? Is dat gelukt?

Nee, bij beveiligingsupdate staat er 1 juni 2021, na herhaaldelijk updaten blijft er staan EMUI 9.1.0   !

Denk dat ik het opgeef …….

Reageer