Vorige week werd er thuis Fiber aangesloten, sedert werkt Pickx niet meer op mijn gsm. Iemand van Proximus aan de lijn gehad, die zei dat ik de app moest verwijderen, mijn toestel volledig afleggen en opnieuw opstarten. De app terug installeren, maar helaas die werkt nog steeds niet !
Sophie
Bladzijde 1 / 2
@Fietekooigie62 Je Pickx abonnement was nog gelinkt aan je VDSL2-nr. Ik heb dit nu aan het nieuwe nr voor fiber gekoppeld. Kan je nog eens testen ? Als het nog niet werkt, kan het nodig zijn om de app toch nog eens opnieuw te verwijderen en te installeren.
Nee, werkt nog altijd niet, net nog eens app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
@Fietekooigie62 Ik heb gezien dat je oude nr toch nog op een andere plaats vermeld was. Die heb ik nu ook verwijderd. Als het nu nog steeds niet lukt, kan je dan wat meer info geven van wat er juist gebeurt (foutmelding,...) ? Log je in met dezelfde gegevens als voor My Proximus (zelfde mailadres als voor je forumaccount) ?
Nee, werkt nog steeds niet, er verschijnt telkens :
Deze inhoud is niet beschikbaar op dit mobiele apparaat. Gebruik een apparaat dat HD-kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem met zelfde foutmelding
Ter info: in een ander topic vermeld iemand het volgende:
Na contact met PXS, heeft volgende update het probleem voor mij opgelost op mijn Samsung S23
Get security updates & Google Play system updates
Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:
Open your device’s Settings app.
Tap Security & privacy Updates.
For security updates, tap Security Update.
For Google Play system updates, tap Google Play system update.
Follow any steps on the screen.
Geen verandering !
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, geduld is een schone deugd zeker hopelijk wordt het ooit opgelost !
@Fietekooigie62 Indien je met een android toestel werkt kan je best deze stappen eens ondernemen:
Open de app Instellingen op uw apparaat.
Tik op Beveiliging enprivacy-updates.
Tik voor beveiligingsupdates op Beveiligingsupdate.
Voor systeemupdates van Google Play tikt u op Systeemupdate van Google Play.
Volg de stappen.
@DaisyS
Dit werd me al doorgegeven 18 dagen geleden van Martin, geen verandering !
@Fietekooigie62
BELANGRIJK !!!!!
Log eerst uit in de Pickx App.
Vervolgens de cache en opgeslagen gegevens van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel.
Dan de app verwijderen .
Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.
Via Google Play op je toestel ( klik op de link naast de foto hieronder )
Alles gedaan wat je voorstelde, bedankt maar het lukt van geen kanten !
@Fietekooigie62
Het is inderdaad zo dat het niet altijd lukt op die manier, onlangs nog iemand van de familie dit ook laten zo proberen maar lukt ook niet. Maar wel nuttig om het zo eens te proberen aangezien het bij anderen soms wel werkt op die manier.
De vraag is wat de oorzaak kan zijn als dit voorvalt nadat je op fiber aangesloten werd?
@Fietekooigie62
Wat je nog kan proberen.
Open instellingen op je toestel
In de zoekbalk typ je beveiligings update.
Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates
De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.
Hopelijk helpt dit.
Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?
Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?
@Martin Via app instellingen met Android 13 en 14 lukt het niet altijd om de recentste update van Google Play System te updaten. Daarom dat ik deze alternatieve optie postte/melde.
@Fietekooigie62
Wat je nog kan proberen.
Open instellingen op je toestel
In de zoekbalk typ je beveiligings update.
Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates
De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.
Hopelijk helpt dit.
@Pat52 Die oplossing werd hier al verschillende keren gepost ook door PX trouwens en wat ik mij daarbij al gans de tijd afvraag of dit wel een rol speelt voor dit probleem, want sommigen hebben nog een oud toestel met de update van 2021 en proximus pickx werkt daar ook op.
Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat dit het proberen niet waard is.
@Pat52
@Martin
Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel (MUI 9.1.0) uw software is up to date.
@Martin
@Pat52
Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?
Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is !
Ik veronderstel dat je dit alleen nog maar thuis getest hebt, maar als je nu op een ander bent werkt het dan ook niet?
Als je op je pc of laptop naar http://pickx.be surft werkt het dan ook nog?
@Pat52
@Martin
Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel (MUI 9.1.0) uw software is up to date.
@Martin
@Pat52
Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?
Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is !
@Fietekooigie62
Ik heb toevallig ook een Huawei P Smart 2019 . Ik zie dat je besturingssysteem EMUI Versie verouderd is 9.1.0 . is uitgebracht op 13/08/2019 , dus 4 jaar oud .
Bij mij staat er de EMUI versie 12.0.0 op software update uitgebracht 01/03/2023 zie screenshot
Je dient de EMUI versie te updaten. In de instellingen scrol je naar beneden Systeem en Updates , open en op updates controleren Zie in screenshot nummer 1. Als de update gedaan is en je toestel heropgestart is ga je terug naar instellingen en klik je op Beveiliging zie nummer 2 in de afbeelding hieronder. Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot
Hopelijk lukt het na deze updates op je toestel te hebben uitgevoerd met Pickx. Succes.
Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8 kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.
Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8 kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.
Normaal gezien wel updates gedurende 4 jaar verzekerd door Huawei .Dus tot eind dit jaar nog beschikbaar.
( De Google - Android ban heeft geen invloed op updates voor Huawei toestellen uitgebracht in 2019 en 2020 - alsook oudere modellen) .
Maar de software update van Maart 2023 zal wel de allerlaatste zijn geweest voor dit toestel.
@Pat52
Hallo, wanneer ik ga naar (2) instellingen, beveiliging, vind ik niet Google Play Service update, maar Google Play Protect (apps gescand om ...) of kan ik via google , de update maart 2023 uitvoeren ?
@Fietekooigie62 Heb je eerst de software van je toestel geüpdatet naar versie EMUI 12.0.0 ? Is dat gelukt?
Dan pas zal je Google Play Service update in de selectie beveiliging zien staan.
Ja kan proberen om de laatste versie van Google Play Service te downloaden via deze link:
Problemen met Google Play-services oplossen Stap 1: Zorg ervoor dat Google Play-services up-to-date is Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen. Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken. Scroll naar beneden en tik op Google Play-services. Scroll naar beneden en tik op App-details. Tik op Bijwerken of Installeren. Als u deze opties niet ziet, volgt u de stappen in stap 2 en stap 3. Stap 2: Wis cache en gegevens van Google Play Services Belangrijk: Wanneer u de gegevens of opslag van Google Play-services wist, wordt mogelijk bepaalde informatie verwijderd die op uw apparaat is opgeslagen, waaronder ov-kaarten, COVID-kaarten en virtuele betaalkaarten die zijn opgeslagen in Google Pay. Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen. Tik op Apps en vervolgens op Alle apps bekijken. Scroll omlaag naar 'Google Play-services'. Tik op Google Play-services. Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen. Tik op Ruimte beheren en vervolgens op Wis alle gegevens. Stap 3: Wis de cache en gegevens van de Play Store Dit geeft de app een nieuwe start en kan helpen bij het oplossen van problemen.
Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen. Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken. Scroll naar beneden en tik op Google Play Store Google Play. Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen. Tik op Gegevens wissen. Open de Play Store opnieuw en probeer opnieuw te downloaden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.