Vraag

Pickx - Chromecast bufferen/haperingen

  • 12 May 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben deze week terug gestart met het casten naar mijn Chromecast (Google Chromecast 3). Wanneer ik de Pickx app cast (zowel vanaf Android app, als via de iPad) duurt het redelijk lang eer het afspelen begint op mijn tv, en lijkt hij ook elke 5 minuten (of minder) te moeten bufferen (draaiend cirkeltje en nadien een minuut lang wazig beeld).

 

Nog mensen met gelijkaardige problemen? Dacht eerst dat het de verbinding eventueel was, maar nu zit er een extra versterker tussen (die via UTP rechtstreeks is verbonden met de modem) en blijft dit gebeuren. Op het moment dat in die ruimte de Chromecast gebruikt wordt zijn er ook geen andere actieve apparaten verbonden met de versterker (en ook niet met de modem).
Heb ook al via andere UTP kabel en aansluiting getest, maar gaf hetzelfde resultaat.

Netflix, Disney+, Streamz en Amazon Prime streamen wel zonder constante buffering of kwaliteitsverlies (beeld)...


1 reactie

Je chromecast HDMI dongle  maakt verbinding met je Access Point (versterker) veronderstel ik of rechtstreeks met de bbox.

Casten werkt bij mij goed maar bij mij maakt de HDMI dongle rechtstreeks verbinding met de bbox.

Mss moet je eens proberen te casten met zo weinig mogelijk andere apparaten die verbinding maken om te zien of het daar iets mee te maken heeft?

Reageer