Ik heb verschillende chromecasts.
Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.
Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.
Is er een gekend probleem ?
Ik heb verschillende chromecasts.
Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.
Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.
Is er een gekend probleem ?
hier net hetzelfde, sinds gisteren enkel een zwart scherm. alle andere apps geen probleem. er zijn zolang problemen geweest met de oude tv app, nu werkte het eindelijk min of meer met Pickx (speciaall abo genomen zonder deccoder) en nu ist terug om zeep…..triestig
Het is inderdaad ondertussen bevestig geweest door anderen ook en ik heb persoonlijk net het zelfde probleem op al mijn toestellen met deze app allen werkt het bij mij onder windows 10 met de browser versie via http://proximuspickx.be
idem hier ! sinds 31/07 kan ik pickx niet meer casten op onze chromecast … pffff
Weeral eens
Is doorgegeven voor onderzoek, als ik hier nieuws van krijg, dan laat ik jullie dit onmiddellijk weten.
5 uur later en ze weten het nog altijd niet…..
→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/chromecast-2-50938?postid=659306#post659306
Ik heb het vandaag getest, het lijkt terug te werken.
Kan er duiding gegeven worden hoe het komt waarom het niet werkte al die tijd ?
Is doorgegeven voor onderzoek, als ik hier nieuws van krijg, dan laat ik jullie dit onmiddellijk weten.
Ik heb het vandaag getest, het lijkt terug te werken.
Kan er duiding gegeven worden hoe het komt waarom het niet werkte al die tijd ?
dit werd veroorzaakt door een bug, momenteel wordt dit nog onderzocht.
Geert
Werkt nog altijd niet op de nieuwste Chromecast van google. Deze met afstandsbediening
Volgens mij zijn er zelfs nog problemen met “chromecast V3”,
jij bedoelt de nog recentere “chromecast google TV” versie
Hier ook al geruime tijd dezelfde problemen. Pickx app in combinatie met Google Chrome cast (gelijk welke versie) geeft na enkele minuten steeds zwart scherm en terug starten waar je gebleven was lukt niet. Terug van begin. Aangenaam is anders. Pickx app wordt nochtans ge-updated als het kan. Dus recente versie. Alles herinstalleren geeft ook geen beterschap. (zucht)
Beste,
Is er hier nieuws ?
Sinds gisteravond, zaterdag 24 april, slaag ik er niet in om de Pickx app te streamen via Chromecast.
Bij alle andere apps (zoals Netflix en YouTube bijvoorbeeld) lukt het streamen via de Chromecast wel.
Ben al een paar keer uitgelogd uit de Pickx app en heb de Pickx app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft zich voordoen …
Hoe kan dit verholpen worden?
ik denk dat er inderdaad algemene problemen zijn met casten van Pickx op mijn ios toestellen lukt het ook niet meer, wel nog via mijn Android smartphone.
Maandag komen de prox forummedewerkers hier terug langs.
Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.
Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc … Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).
Wat werkt niet:
Wat werkt wel:
Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.
Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!
Maar het rare blijft voor mij dat voor Android toestellen niet bij iedereen deze problemen zich voordoen zoals je beschrijft, natuurlijk kan het ook nog afhangen van de software versies die gebruikt worden enz….
Hier ook hetzelfde probleem om via Android Pickx live TV te streamen via Chromecast.
Hopelijk snel een oplossing !
welke software versie van pickx gebruik je is dit ook de 5.5.4 zoals bij mij.
versie 5.5.3, maar het is pas sinds gisteren dat het streamen niet meer werkt
Al enig vooruitzicht voor de oplossing van het probleem ?
Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.
Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc … Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).
Wat werkt niet:
Wat werkt wel:
Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.
Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!
Al iets gehoord van proximus ? Ik heb exact hetzelfde probleem
We zullen gewoon moeten wachten tot zij het opgelost hebben ik heb het alleen voor bij iOS op smartphone en iPad maar op mijn Android smartphone werkt het bij mij wel.
Wie zijn 'zij' ?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.