Vraag

Pickx app

  • 20 December 2022
  • 18 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Iedere keer als ik wil inloggen op de Pickx app, krijg ik volgende melding

“There seems to be a problem with your account configuration. Sorry about this!

Please contact Proximus so that we can help you with this issue.”

Proximus beweert dat het probleem bij mij ligt omdat ik wel tv kan kijken via Chrome browser maar niet via de app. Kan iemand helpen ? Mijn mediaplayer is een full pure android box, geen androidTV box.

Die speelt al jaren feilloos VRTMax, NPOstart, KODI, ARTE, VTMGo, enz.

 

 


18 reacties

@ldb01 volgens mij is het probleem dat pickx app niet nog werkt op je android box (proximus verhindert dit)  net zoals het ook niet werkt voor  android TV en wel op Apple TV.

Reputatie 7
Badge +3

@ldb01 Een pure Android-box heeft toegang tot de volledige Google Play Store. Dus ook tot de Proximus Pickx app. Je kan deze downloaden en instaleren , maar door een ingebouwde beveiliging/restrictie van Proximus zelf zal je deze app niet kunnen gebruiken. Daarom dat je de foutmelding krijgt :

“There seems to be a problem with your account configuration. Sorry about this!

Please contact Proximus so that we can help you with this issue.”

Proximus heeft nog geen toekomstplannen om de Pickx app te laten functioneren op een Android Tv of Android Box , want dan zou hun eigen Android Decoder TV BOX ( V7 Decoder) overbodig worden.  ( commerciële regeling/overeenkomst met google zou niet rond geraken )

Dat het wel kan via Apple TV is door de commerciële overeenkomst tussen Proximus en Apple.

 

…...Pickx app te laten functioneren op een Android Tv of Android Box , hun eigen Android Decoder TV BOX ( V7 Decoder) overbodig worden.

Dan kan je dan van Pickx op Apple TV ook min of meer zeggen, nee?

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor deze zeer interessante informatie al voel ik mij toch enigzins bedrogen. Ik vind dat Proximus dan duidelijk moet stellen dat hun app niet geschikt is voor Android of AndroidTV en dat ge voor TV kijken alleen hun eigen V7 kunt gebruiken. Dit zou voor mij een meerkost betekenen van 8 + 6 = 14 € per maand ofwel 168 € per jaar. Dan blijf ik nog wel even bij mijn huidig abonnement bij Telenet, minimum pakket van 22 zenders voor 230 €/jaar. Werkt atoombomproof op zoveel tv’s en ontvangers met pvr, als je maar wil. Ik begrijp ook niet waarom Proximus samen met mij al 2 dagen aan het telefoneren en chatten is om die onding app aan het werk te krijgen, terwijl het juist hun bedoeling is dat het nooit zal werken.

@ldb01 zelfs al zou de app geschikt zijn en toegelaten worden voor Android box, dan nog moet je een PX TV abo hebben, de 1ste TV decoder zit wel in hun packprijs inbegrepen.

Reputatie 2
Badge

Onlangs ben ik overgeschakeld naar een abonnement bij Proximus met één V7 decoder voor èèn TV. Voor mijn andere tv’s dacht ik mijn huidige Android kastjes te gebruiken.

Louter ter bijkomende info :

Zonder decoder kan het nog via 
Pickx-app bekijken via Apple TV | Proximus
Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@ldb01 Ik heb voor de zekerheid even je account nagekeken. Alles staat goed ingesteld voor je Pickx app. De app kan wel gebruikt worden op Androidtoestellen (gsm, tablet,...). Op de Android(TV)box is het inderdaad niet mogelijk op dit ogenblik. Zoals Martin aanhaalt kan je wel via chromecast kijken zonder een extra decoder aan te sluiten. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de verduidelijking. Jammer dat dit niet duidelijk is aangegeven op de Proximus websites.

Reputatie 2
Badge

Tweedehands worden er momenteel V7 en V5 boxen aangeboden. Gaat dit werken op een tweede tv ? Is dit een legale praktijk ?

Reputatie 2
Badge

Kan je een V7 Box ergens legaal kopen ipv huren ?

Proximus kan natuurlijk detecteren dat er een decoder op de lijn bijgekomen is en kunnen dan wel maandelijkse huur vragen.  Of dit altijd gebeurt dat weet ik echter niet?

De V5 met harde schijf gaat er op termijn volledig uit (en zal dan ook niet meer werken als je die aansluit) want deze moet je trouwens ook niet meer opsturen naar PX en mag je zelfs naar het recyclage park brengen bv. o.a. als je een andere decoder in de plaats gekregen hebt. Welk percentage V5’s nog in dienst zijn daar heb ik ook geen idee van.

Reputatie 7
Badge +3

Tweedehands worden er momenteel V7 en V5 boxen aangeboden. Gaat dit werken op een tweede tv ? Is dit een legale praktijk ?

@ldb01 Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn, soms zijn er vertrekkende klanten bij Proximus die hun apparatuur niet terug sturen. Ze krijgen dan een boete van Proximus en dienen een aanzienlijk bedrag voor de decoder en/of Bbox  te betalen ( als ik me niet vergis voor een V7 195 Euro en Bbox 55 Euro) om dit te recupereren gaan ze het proberen te verkopen via een tweedehands site.

Want onterecht denken ze dat ze eigenaar worden van het apparaat waarvoor ze een boete moeten betalen. (Boete betalen is omdat je je opzeg niet respecteert en de apparatuur in huur niet terug geeft aan de eigenaar hier dus Proximus)

Doch heeft Proximus de serienummers van deze apparaten en worden deze preventief op een blacklist gezet en zijn ze nog gekoppeld aan het lijnnummer van de vorige gebruiker. En dus zo goed als onbruikbaar.

Bezin je alvorens dit te doen want in het verleden zijn er vele mensen bedrogen uitgekomen met een aankoop op tweedehands site's.

(Is niet alleen bij Proximus ook bij Telenet, Orange en Scarlet dat er veel meer controle word gedaan)

Je moet inderdaad geluk hebben want er zijn er nog altijd waarbij dit werkt, door de mazen van het net geglipt, maar dat weet je niet op voorhand als je een 2de hands koopt !

In de tijd dat je nog een decoder kon aankopen werd dit niet zo in het oog gehouden, maar de tijden zijn veranderd :-)

Reputatie 2
Badge

Veel dank voor de interessante informatie. Kortom zo illegaal als maar zijn kan dus.

Je zal geen boete krijgen indien het lukt maar je riskeert dat als ze het ontdekken dat je decoder geblokkeerd wordt en niet meer gaat werken net zoals bij diegenen die voor de v5 een vervanger gekregen hebben dan werkt na een een maand hun decoder niet meer, in dit geval is dit geen probleem aangezien ze een vervanger gekregen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Off Topic .

 

Nieuwe klanten krijgen een TV , Playstation , Laptop enz. nu bij Proximus.

De tweedehands site’s staan vol met doorverkoop van deze toestellen die worden aangeboden aan nieuwe klanten. Zo werden Playstations verkregen met een nieuw abonnement als nieuwe klant  doorverkocht tegen woekerprijzen. ( omdat deze zeer beperkt verkrijgbaar is via de reguliere markt)

Dit was ook de reden waarom deze zo vlug was uitgeput bij Proximus.

Hier kan Proximus niets tegen beginnen maar het is zeer triestig dat er zo massaal misbruik word gemaakt van het cadeau/geschenk mits een eenmalig bedrag van 99 Euro aangeboden voor nieuwe klanten bij intekenen op een nieuw abonnement. En velen het doorverkopen tegen een prijs iets lager dan in een winkel.    “Gebeurd ook bij de concurrentie.”

Daarom dat Proximus eens grondig moet denken aan een ander beleid voor het verkrijgen van nieuwe klanten. En de ook bestaande klanten eens te laten mee genieten van de mogelijkheid voor het aankopen van een nieuw toestel bij een verlenging van hun huidig abonnement voor 24 maanden.

Bestaande klanten krijgen een getrouwheidskorting , ze kunnen deze korting opsparen in hun spaarpot om zo indien nodig een nieuw toestel aan te kopen ,dit was een antwoord dat ik vorig jaar kreeg van een Proximus medewerker.

 

 

 

@Pat52 Dat klopt helemaal en dat is inderdaad zelfs in alle branches zo, om maar één ander voorbeeld te geven enige jaren geleden kreeg je bij alles en nog wat een Dolce Gusto kado, mijn zuster heeft er één behouden en op den duur de 3 andere moeten verkopen op 2de hands site, want die bleven maar in de weg staan en zou een zonde zijn om die in de vuilbak te gooien.
Blijkbaar een filosofie die spijtig genoeg overal gevolgd wordt die  de truc met de wortel blijft blijkbaar nog altijd goed werken.

Reageer