Vraag

Opnames flikkeren en haperen

  • 15 January 2023
  • 34 reacties
  • 500 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

@HadewychT 

Probleem doet zich enkel voor bij opnames die op het netwerk bewaard worden. Geen probleem met opnames op de harde schijf.

Anderzijds ben ik gaan nadenken over elementen die ervoor zorgden dat het probleem gedurende 24u verdwenen was en zie ik maar een evenement; de vervanging door fluvius, op dinsdagnamiddag 24.1, van mijn tellers door digitale tellers die gezorgd heeft voor een algemene stroomonderbreking van +/- 1 uur.

Ik heb vandaag de stroom naar de betrokken toestellen om 16 u onderbroken en om 17u20 terug ingeschakeld maar de opnames op het netwerk flikkeren zoals voor 16u. ☹

Graag een nieuwe afspraak : Ik ben vanaf 12 u beschikbaar op 27 en  31 januari en 1, 2, 3, 6 8, 9 en 10 februari

Kan je ook vragen aan de technieker om een nieuwe proximus afstandsbediening mee te brengen want bij de huidige reageren de veelgebruikte knoppen niet meer zoals het hoort. Batterijen vervangen heeft ook niet geholpen.

Ter info: afstandsbediening kan PX ook via Bpost naar je opsturen en de oude moet je zelfs niet meer terugsturen. Als je dit op die manier wenst dan kunnen de PX forummedewerkers daar morgen voor zorgen als ze hier terug langskomen.

Prima voor mij. Thanks

Reputatie 7
Badge +4

@Rudy V. Overijse Ik heb een afspraak geboekt voor 31/1 tussen 12.30 en 17u. De technieker heeft ook afstandsbedieningen bij en kan deze omwisselen. 

Moest het lukken om in tussentijd toch nog de test te doen om je TV-toestellen van plaats te verwisselen en je decoder in de slaapkamer via lan aan te sluiten, geeft dit de technieker nog bijkomende info om de oorzaak van het probleem te achterhalen. 

@HadewychT 

Ik heb deze morgen weer een telefoontje gekregen van proximus met de boodschap dat het probleem intussen was opgelost en het voorstel om de afspraak te annuleren.

En inderdaad, zonder enige interventie mijnentwege is het probleem opgelost ????

Ik ga dus mijn afspraak voor morgen annuleren gezien ik niets kan tonen aan de technieker.

@HadewychT 

Weer een identiek scenario. De dag voor het bezoek van de technicus is het probleem verdwenen en krijg ik in de ochtend een bericht van Proximus met de boodschap dat het probleem intussen was opgelost en het voorstel om de afspraak te annuleren wat ik ook deze keer weer braaf gedaan heb.

Het is nu 1u en het probleem is er terug ????  Toeval bestaat maar hier lijkt mij dit niet meer geloofwaardig. Wat gebeurt er bij proximus om mijn probleem voor 24 u op te lossen net de dag voor het bezoek van de technicus ?

Graag een nieuwe afspraak : Ik ben vanaf 12 u beschikbaar op 1, 3, 6 8, 9 en 10 februari

TV-toestellen van plaats verwisselen is, gezien het gewicht en opbouw, onmogelijk voor één persoon en dus heb ik op 27 januari alle apparatuur en kabels, behalve de TV-toestellen, van living en slaapkamer verwisseld maar dit loste het probleem niet op. 

Mijn decoder in de slaapkamer via lan aansluiten vereist, indien ik het correct begrijp, een kabelverbinding van meer dan 20 meter die ik niet heb. 

Reputatie 7
Badge +3

@Rudy V. Overijse 

We hebben opnieuw een afspraak gemaakt, ditmaal voor woensdag 08 februari, tussen 08:00 en 12:30 zal er iemand langskomen.

 

Geert

Bezoek technieker op 9.2.2023.

is geen probleem van signaal, Is een probleem met de TV Box  V5 CISCO 116 in de slaapkamer en waarschijnlijk vooral met de scart kabel tussen TV Box en TV. 
TV Box  V5 CISCO 116 vervangen door een Android (4K Ultra HD/HDR)
en Scart kabel vervangen door HDMI kabel
Probleem opgelost. Met dank aan de technieker.

De nieuwe proximus lay-out op het scherm van de Tv en de kleine knopjes op de afstandsbediening zijn  wel een pak minder gebruiksvriendelijk.

Grote foto’s maar minder overzichtelijk en minder direct beschikbare info zoals bvb de bewaartijd van opnames.

Reputatie 7
Badge +4

@Rudy V. Overijse Fijn te horen dat je problemen opgelost zijn. Hier vind je extra info over het gebruik van je nieuwe decoder. 

Reageer