Skip to main content
Vraag

opname stopt te vroeg

Waarom kan je niet doorspoelen zoals bij Telenet? Zonder weeral bij te betalen??? En waarom kan je niet de opname tijd aanpassen want series worden niet lang genoeg opgenomen!!! 
Al van de eerste dag alleen maar ellende gehad met Proximus. Waarom enkel betalen en geld hebben ipv je klanten eens tegoei te helpen… 

14 reacties

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 23 maart 2025

Hoezo, je kan niet doorspoelen?
En hoezo worden de series niet lang genoeg opgenomen?
Misschien  eens de modem en decoder stroomloos zetten? 
Dan de decoder pas terug onder stroom zetten  nadat de modem volledig is opgestart.

Martin
  • 33189 reacties
  • 23 maart 2025

@Lioschilde een programma kan je niet doorspoelen, maar een opname wel.

Opnametijd aanpassen kan je niet er wordt normaal gezien nog 30 minuten na het geprogrammeerde einde van een programma verder opgenomen.
Als een voorgaand programma eventueel zou meer dan 30 minuten uitgelopen zijn zal je inderdaad niet de volledige opname zien.

Ik heb dat ook voor! De opname stopt direct na het programma en geen 30 minuten extra ingecalculeerd voor als programma uitloopt, allemaal sinds ik V7 in gebruik heb genomen

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

@Connie Isebaert 

Dat zijn dan programma’s van de VTM zenders.
Standaard wordt 5 minuten vooraf en 30 minuten na de uren van de programmagids (zoals doorgegeven door de zenders) opgenomen. De VTM zenders (niet alle, niet altijd in mijn ervaring) zenden een signaal mee bij de aanvang en het einde zodat inderdaad krap wordt opgenomen.
Maar dit is geen probleem, denk ik. Enkel als dit bij een andere zender zou gebeuren en dan heb je de 30 minuten extra als buffer. Als  het programma op het laatste moment nog wordt aangepast …...

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025
Martin schreef:

@Lioschilde een programma kan je niet doorspoelen, maar een opname wel.

Opnametijd aanpassen kan je niet er wordt normaal gezien nog 30 minuten na het geprogrammeerde einde van een programma verder opgenomen.
Als een voorgaand programma eventueel zou meer dan 30 minuten uitgelopen zijn zal je inderdaad niet de volledige opname zien.

@Martin een lopend programma wordt volgens mij niet bedoeld, gelet op de tekst van de post  dat het  bij Telenet wel kan. De rest van de openingspost is toch vaag (welk programma kan je niet doorspoelen?  was er een programmawijziging (bijv. dood van Rob de Nijs)? Is dat éénmalig gebeurd of is dat altijd? ...)

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

ik ga daar eens beter moeten opletten dan, want ik heb dit toch nog niet opgemerkt dat een VTM opname geen dertig minuten langer opgenomen wordt dan op de programmagids.

Update: heb eens een opname bekeken van een programma op VTM en doorgespoeld tot het einde van het programma en dan kan je nog 30 min verder doorspoelen vooraleer je het einde van de opname bereikt.

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

Wij hebben het regelmatig voor dat een opname vanzelf stopt als het eigenlijke programma gedaan is, hoor. Dikwijls (altijd) begint het dan ook dadelijk, zonder de 5 minuten vooraf.
Ik heb trouwens gezegd “de VTM zenders” dus ook Play4 e.a.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

Ik ben ondertussen de programma opnames van de vtm zenders die mijn pa opneemt op de v7 eens aan het bekijken geweest en tot nu toe nog geen gevonden die geen 30 min langer uitlopen op het einde van het programma, maar ik zal het verder in de gaten houden mss bij nieuwe opnames die mijn pa gedaan heeft dat het dan wel zal voorvallen, enfin wordt vervolgt…..

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025
Martin schreef:

Ik ben ondertussen de programma opnames van de vtm zenders die mijn pa opneemt op de v7 eens aan het bekijken geweest en tot nu toe nog geen gevonden die geen 30 min langer uitlopen op het einde van het programma, maar ik zal het verder in de gaten houden mss bij nieuwe opnames die mijn pa gedaan heeft dat het dan wel zal voorvallen, enfin wordt vervolgt…..

Ik denk dat de opnames effectief +5/+30 gebeuren, maar dat het afspelen gebeurt zonder die extra tijd.
Dat zie je aan de totale opname tijd.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

Update:
ik heb nog verder getest en bij  de oude opnames die mijn pa gemaakt heeft zie ik op het moment dat het programma eindigt dat het volgende programma verder afgespeeld wordt nog voor ± 30 min.

Nu heb ik ook zijn opnames eens bekeken die hij gisteren gepland had voor een programma van vandaag voor VTM2 en PLAY4 en daar zie ik een tijdsbalk die nog verder loopt dan het einde van het programma maar de opname stopt wel echt op het einde van het opgenomen programma en loopt het niet meer verder door in het  programma  dat volgt zoals het het wel nog het geval is bij zijn oude opnames.
Maar voorlopig nog geen opname ontdekt die vroegtijdig stopt.

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

Ik heb het ook nog maar één keer voorgehad dat een opname niet meer wou verder afspelen, wat ik ook probeerde en dat was een opname van “Crossing Jordan” op VTM.
Ook raar dat bij het doorspoelen van het reclameblok (sinds toen èn bij de opnames van “Crossing Jordan”) de frames niet exact overeenstemmen met de beelden van het programma maar er 2 of 3 van af wijken, dus na het drukken van de “play” toets nog te corrigeren.
Dat heb jij zeker ook nog niet ervaren?

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

Nee dat heb ik nog niet ervaart,   ttz tot hiertoe toch nog niet ;-) 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3418 reacties
  • 24 maart 2025

@Lioschilde ​@Connie Isebaert ​@Mutlie ​@Martin Het klopt inderdaad dat je programma’s die je herbekijkt via TVReplay niet doorgespoeld kunnen worden tenzij je de betalende optie TVReplay+ neemt.

Opnames,… kunnen wel doorgespoeld worden. Enkel bij VTM is dit niet altijd mogelijk. Daar kan je bepaalde stukjes van de reclame niet doorspoelen om hun inkomsten te verzekeren. Dat is geen keuze van Proximus zelf, maar een gevolg van het veranderende TV-landschap. 

Bij de zenders van VTM (Play4 hoort hier niet bij) wordt inderdaad enkel de correcte tijd opgenomen. Bij alle andere zenders worden er momenteel nog 5 minuten voor en 30 minuten na een programma opgenomen. Als deze niet op het juiste moment tov de TV-gids uitgezonden worden kan dit soms voor problemen zorgen. 

Als je nog problemen ondervindt, mag je ons zoveel mogelijk concrete voorbeelden bezorgen. Diegenen die je hier al postte heb ik al doorgegeven. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3418 reacties
  • 25 maart 2025

Ondertussen weten we dat je ze wel volledig kan bekijken via de app of de website.