Vraag

Opname kan niet afgespeeld worden SPC4

  • 10 May 2023
  • 12 reacties
  • 440 Bekeken

Hallo iedereen

Sinds enige tijd kan ik de meeste van mijn opnames niet afspelen. Krijg telkens foutmelding SPC_4, de opname kan niet afgespeeld worden indien de betreffende zender of de HD versie ervan niet langer beschikbaar is. Heb de indruk dat het enkel bij HD versies is. De opnames waar geen HD icoontje bijstaan kan ik wel afspelen.

Kan ik die HD ergens afzetten?

Of wat te doen?

Bedankt voor de reacties. 


12 reacties

heb je de decoder al eens →  gereset of heb je onlangs een decoder omgeruild zodat de oude nog niet van je lijn ontkoppeld is?

Ik zal eens proberen, dank! 

Reputatie 5
Badge +2

@Julb Zou je uw profielgegevens kunnen aanvullen zodat we uw lijn kunnen testen en nakijken wat er met je opnames aan de hand is.

Beste 

Krijg telkens foutmelding SPC_4, de opname kan niet afgespeeld worden.  
Dit komt niet voor bij BBC two. Daar staat dus geen icoon van HD of het icoon 12 bij. 
bij alle andere zenders staan deze icoontjes naast de opnames en dan lukt kijken niet 
We hebben meerdere tv’s en dit komt enkel op 1 tv voor.   
bedankt 

@Anne10

Zet de betrokken decoder eens zonder spanning via schakelaar aan/uit of zijn netstekker uittrekken, 

Dan de bbox zonder stroom zetten gedurende 10 sec en wachten tot je terug kunt surfen om de decoder dan pas terug onder stroom te zetten. 

PS:  Prox Forum moderators komen pas maandag hier terug langs.

De bbox zonder stroom zetten geeft spijtig genoeg geen resultaat. 

Reputatie 7
Badge +3

@Anne10 

Probeer deze stappen eens

Bij foutmelding SPC_4  .

Doe eerst een reset van je  bbox ( modem)> klik hier

Dan een reset van je  decoder > klik hier

Reputatie 3
Badge +1

Waarschijnlijk heb je een lijnprofiel voor 2 HD streams + 1 SD stream, heb je toevallig 3 decoders staan?

&

indien dit ook niet lukt, kan dit ook nog de oorzaak zijn:

wanneer je een HD-opname probeert te bekijken op een lijn die dat niet (meer) aankan, dit kan o.a. als je lijn op een herstelprofiel terecht gekomen is. 
Je hebt toch niks aan je binnen bekabeling verandert bv een bijkomende telefoon ergens aangesloten.

De PX medewerkers kunnen morgen ook eens een lijnmeting uitvoeren in dit geval.

Waarschijnlijk heb je een lijnprofiel voor 2 HD streams + 1 SD stream, heb je toevallig 3 decoders staan?

Inderdaad ! We hebben drie Proximus decoders. Dit zal het probleem wel eens kunnen zijn. 
Weet u misschien of we ons lijnprofiel zouden kunnen laten aanpassen voor 3 HD streams ?

 

@Anne10 je kan dit controleren hoeveel decoders je lijn aankan

→  Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

in tekstvak “products” vul je 3 in (voor 3 decoders) en dan zal er aangegeven worden hoeveel er in HD mogelijk zijn.

en meer is niet mogelijk en kan dus ook niet verhoogd worden.

ook de max lijnsnelheid die je lijn aankan kan je checken hier:

→ Speedtest internet connectie | Proximus

Reputatie 5
Badge +2

@Anne10 Op je lijn is het echter maar mogelijk om met 2 decoders HD te kijken de 3de zal SD zijn. Hierdoor zijn dus sommige opnames niet mogelijk om te zien op de 3de decoder.

Reageer