Skip to main content

Hallo. Ik kreeg eerder tips om de automatische uitschakeling van de tv te vermijden via de afstandsbediening en instellingen (tv box 7). Ik heb daar aangeduid: uitschakelen na non-activiteit of tijdens het kijken = ’nooit’. Ook de hdmi-setting heb ik daar gedesactiveerd. Maar niets helpt! De tv blijft uitvallen nà een aantal uren kijken. Er komt wel een verwitting (zal gebeuren over 40 seconden), maar ik kan dit niet stopzetten. Als ik een film aan het bekijken ben en word onverwacht weggeroepen, dan spoel ik soms de film 20 minuten terug (omdat ik dat stuk gemist heb), maar als dan het beeld uitvalt, moet ik de tv opnieuw opstarten en dan ben ik direct ook die film kwijt... En zoveel energiebesparing zal dit nu ook weer niet opleveren. Men zegt: ’misschien ligt het ook aan de Philips tv zelf’, maar daar zit geen handleiding bij en ik heb nooit eerder meegemaakt dat dit door een tv zelf komt. (En zo ja: waar kan ik dit vinden en aanpassen?) Volgens mij ligt het 100% aan de Proximus tv box, net zoals het opstarten ook veel langer duurt (weerom energie efficiëntie). Waarom schaffen jullie dit niet af want is erg vervelend? Als ik stop met tv kijken, zal ik de tv zelf wel uitschakelen!  

Dit ligt sowieso aan de TV zelf, een decoder zal nooit de TV uit zijn eigen laten uitschakelen. Kijk maar eens in de instellingen van de Philips met natuurlijk de afstandsbediening van Philips in de hand. Ik denk ergens in een soort ECO / spaarstand menu zal je vinden dat deze zich na 4u of 240min zichzelf uitschakelt.

Ik ben het volledig met ​@raf85 eens.
Of het nu van Europa moet of niet, automatisch uitschakelen om energie te beparen is ook zo’n ding tegenwoordig en is al vanuit de fabriek voorgeprogrammeerd.
Het wordt ook wordt meer en meer normaal ( ? ) dat fabrikanten geen gedrukte handleiding meer leveren maar deze electronisch (dus via internet) beschikbaar stellen. Besparing van papier noemt dat dan (zucht).

Neem de factuur bij de hand voor het juiste typenummer en zoek dan op Philips.com naar de handleiding of op https://www.gebruikershandleiding.com/ (gratis).

Ik vond bijvoorbeeld in een willekeurige Philips handleiding dit:

Mogelijk werkt dat al zo bij u ?

In de Proximus box kan u de eco stand ook de-activeren, dan start die iets sneller op. U vindt  de handleiding:
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/interface/pickx/android-4k-ultra-hd-hdr

@Helga_03 omdat je zegt dat je dit vroeger niet meegemaakt hebt,  je hebt toch resent gekeken of al de → settings ook HDMI CEC  enz ...die je vroeger op je decoder gedaan hebt of die nog juist staan want ik heb onlangs vastgesteld dat er bij mij nadat er een systeem update gepusht werd op mijn v7 decoder er settings terug ingeschakeld waren die ik uitgezet had! 

Reageer