Skip to main content

Sinds maart 2020 heb ik proximus tv .  Twee a drie maanden goed gewerkt dan begonnen de problemen en nog steeds (nu augustus 2023 !!!!) . Om kort te gaan:  op deze drie jaar 7 decorders , 3 modems, Wifi laten vervangen door kabel  en ongeveer een twintigtal “techniekers” of “knoeiers”  .

Laatste probleem: Proximus start niet op en dit tot 5 a 7 keer op te maand . Wanneer ik de “technische” dienst opbel steeds een andere uitleg (modem, decorder, pair .

Dit duurt reeds verschillende maanden !!!!!!

Zaterdag 05/08/2023 op webside een afspraak gemaakt om mij op te bellen maandag 07/08/2023 tussen 13.00 en 16.00 uur .

Heel de middag braaf thuisgebleven doch géén telefoon .

Terug gebeld met de zelfde knoeiers en na een kwartier belt er iemand van “Happy Family” .

Probleem uitgelegd en ze zullen een technieker sturen op dinsdag die ALLES ging nakijken .

Technieker geweest  (heeft zich dadelijk begeven naar decorder (alles in orde ???? en heeft een nieuwe decorder geplaatst) en voor de rest NIETS nagekeken .

Avond : kan Proxumus weer niet opgestart krijgen , terig bellen met zelfde “technische” dienst en na halfuur geknoei (met o.a  de vraag hoelang de kabel is) eindelijk beeld .

Terug naar webside van “Happy Family” voor mij te bellen tussen 13.00 en 16.00 uur .

Nu is het 16.30 en wacht nog steeds braaf thuis (ondertussen een gevangenis) .

Misschien vanavond TV of niet ????????????????? (doet hij het of doet hij het niet)

Ben dan ook van plan als probleem niet voor volgende woensdag opgelost is naar een advocaat te gaan en een ingebrekestelling uit te voeren .

Waarschijnlijk trekken ze daar bij Proximus ook geen bal van aan .

P.S.  De rekening voor deze maand wel gekregen (daar géén problemen)

P.S Klacht indienen ?  Steeds kom je uit bij de schitterende diensten  van de “technische dienst .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb je met alles problemen ook met internet op je PC bvb.

Vanuit PX kunnen ze ook je lijn testen op eventuele problemen of fouten op je lijn.

Als het alleen met je decoder is dat je problemen hebt vermoed ik dat je een V7 decoder (Android UHD Decoder)  hebt, die nogal een gevoelig beestjes is!

Heb je met een pc of laptop verbonden met een utp netwerkkabel, rechtstreeks aan de bbox, al eens een http://speedtest.net gedaan om te zien of je voldoende snelheid haalt, voor een v7 decoder haal je best minimum 30Mbps.

Moest je een bbox3 hebben dan zou je kunnen je lijnsnelheid uitlezen met het sagemtool ,maar ik veronderstel dat je een bbox4 (Internet box) hebt?

NB: Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken
→ SagemTool downloaden 


Allemaal lulverhalen dit antwoord .  Een gevoelig beestje????????????????  Rommel ja .

Voor de rest : technische uitleg die geen mens verstaat en waarom is dit nog NOOIT nagekeken door een van uw zogezegde hoogopgeleide techniekers die aan huis zijn gekomen (ongeveer nu 20)

Heb vandaag nog eens contact opgenomen met uw technische dienst (of knoeiers) : 

HAPPY FAMILY : >Tijdslot op webside van 13.00 tot 16.00 .  Gebeld om 16;05 uur :  antwoord:  ze zullen vandaag nog contact opgenemen met u .  Gebeld om 18.00  uur : Ze zullen nog contact opnemen met u voor 20.00 uur .  Resultaat : NIKS, NADA, NOPPENS . Dit getuigd weer maar eens het incompetente arrogantie van uw bedrijf .


Als niet van PX zijnde probeerde ik je maar als  forumlid wat verder te helpen of info te geven  in afwachting dat je verder geholpen wordt door een Proximus moderator morgen als iemand van hen hier terug langskomt.


@proximus2020 Allereerst mijn excuses dat deze post zo lang onbeantwoord gebleven is. Ook je ervaring met je Proximus TV is absoluut niet zoals het hoort. Ik zie inderdaad dat er al heel vaak interventies geweest zijn, waarvan de laatste op 23 aug. Is het probleem sindsdien opgelost of ondervind je toch nog last ? 


Nog steeds geen volledige oplossing .  Er is wel wéér eens een technieker langsgeweest doch probleem heeft zich reeds nog één keer daarna voorgedaan . (nieuwe modem) . Gebeld met “technische” dienst en moest een volledige reset doen via afstandsbediening (nog maar eens) . Op webside van “happy house” gezet maar wacht nog steeds op hun reactie (waarschijnlijk weeral te druk ????) . Nu reeds een volle 5 dagen geen opstartprobleem maar hoelang gaat dit nog duren ? Vandaag, morgen ???


@proximus2020 Laat het hier zeker weten als het probleem toch terug zou keren (en welke foutmelding je dan krijgt), dan kunnen we het verder mee opvolgen, al hoop ik van harte voor u dat dat niet meer nodig is en de problemen nu definitief van de baan zijn. 


14/09 : weer opstartprobleem. Na 10 minuten wachten (even wachten voor energie te besparen en TV 7verbinding verbroken) naar “technische dienst” gebeld .  Oplossing : de tandenstoker .  In een V7 ?????

“vanachter is er een gaatje waarin de tandenstoker moet gestoken worden”  In een V7 ?????

Dan uitleg waar janneke en pereke niet aan uit kunnen . Tijdens dit gesprek is Proximus dan toch opgestart na ongeveer 20 minuten .  Gemeld aan “technicus” die maar bleef technische ??? uitleg te geven .  Volgens mijn bescheiden mening is dit absolute AMATEURISTISCHE INCOMPETENTIE .

Afwachten wat morgen gebeurd zoals liedje “doet hij het of doet hij het niet”

 

 

 


14/09 : weer opstartprobleem. Na 10 minuten wachten (even wachten voor energie te besparen en TV 7verbinding verbroken) naar “technische dienst” gebeld .  Oplossing : de tandenstoker .  In een V7 ?????

“vanachter is er een gaatje waarin de tandenstoker moet gestoken worden”  In een V7 ?????

Dan uitleg waar janneke en pereke niet aan uit kunnen . Tijdens dit gesprek is Proximus dan toch opgestart na ongeveer 20 minuten .  Gemeld aan “technicus” die maar bleef technische ??? uitleg te geven .  Volgens mijn bescheiden mening is dit absolute AMATEURISTISCHE INCOMPETENTIE .

Afwachten wat morgen gebeurd zoals liedje “doet hij het of doet hij het niet”

 

 

 

 

in afwachting van een reactie van PX moderator morgen, geef ik je deze info maar mee, of je er veel zult aan hebben dat weet ik natuurlijk niet en mss heb je deze procedures al gevolgd!

Een probleem met tv? | Proximus


Deze reeks al meerdere malen gedaan doch geen zin om hier altijd om de vijf dagen een  half uur minimum aan te spenderen .  Ik wil eindelijk na drie jaar !!!!!!!!   eens een oplossing hebben .

(zit nog steeds met een ingebrekestelling in mijn hoofd)


Deze reeks al meerdere malen gedaan doch geen zin om hier altijd om de vijf dagen een  half uur minimum aan te spenderen .  Ik wil eindelijk na drie jaar !!!!!!!!   eens een oplossing hebben .

(zit nog steeds met een ingebrekestelling in mijn hoofd)

Gewoon afwachten wat morgen hier door een PX moderator voorgesteld wordt als oplossing.


@proximus2020  Ik heb een reset van de modem uitgevoerd omdat ik de V7 niet terug vond om te zien wat er mis is gelopen gisteren. Laat je de V7 constant in de stoom of haal je hem als je niet kijkt van de stoom?


Uiteraard gaat de V7 uit als ik geen tv kijk .  Staat dan met een rood lichtje vooraan in slaapmodus ?

Steeds de decorder aan laten staan is toch ook geen oplossing voor de problemen die constant opduiken 

Ik wil nu eens een definitieve oplossing en geen lapmiddelen .


@proximus2020 Als het rode lampje vooraan brandt, staat hij inderdaad in slaapstand. De vraag of u hem van de stroom haalde (stekker uittrok of powerknop vanachter indrukte) was omdat het ook een rede kon zijn waarom we hem niet konden uitlezen om te zien wat er aan de hand is. We doen er alles aan om voor je een oplossing te zoeken.


Ter info: “Van de stroom halen” zoal Michael V schrijft, wil zeggen volledig stroomloos zetten, is niet gelijk aan slaapmodus, want dan staat de decoder wel nog onder stroom, vandaar ook dat het rood lampje nog oplicht.

Edit: mijn bericht en dit van Michael V hebben elkaar gekruist blijkbaar :-)


Moet ik hem nu van de stroom afhalen en wanneer ?  Zeker niet meer vandaag want gaan dadelijk de televisie opzetten (allee als hij opstart tenminste) .


Er zal nu niemand meer van Proximus zelf reageren op het forum, pas maandag terug.

@proximus2020 Als het rode lampje vooraan brandt, staat hij inderdaad in slaapstand. De vraag of u hem van de stroom haalde (stekker uittrok of powerknop vanachter indrukte) was omdat het ook een rede kon zijn waarom we hem niet konden uitlezen om te zien wat er aan de hand is. We doen er alles aan om voor je een oplossing te zoeken.

 


@proximus2020 Heb je de afgelopen dagen nog hinder ondervonden? 


Gelukkig niet .  Afwachten maar !!!!


vandaag 19/09/2023

18.20 uur : Proximus start weer eens niet op, contact opgenomen met zogezegde “technische dienst”

18.25 tot 18.45 : twintig minuten geknoei (modem uitzettten, pair ) met geen enkel resultaat .  Dan kabel moeten uittrekken en terug insteken .  Resultaat : melding op TV “Uw TV box is niet verbonden met internet” . Reactie van uw technieker (?????) : zal contact opnemen met collega en bel u terug binnen een half uur .

19.40 : Niks , nada, noppens van terugbellen .    Zelfs dan maar gebeld naar  zogezegd “technische dienst” .  Terug zelfde uitleg en zal contact opemen met ccllega die mij zal opbellen .

23.40 uur : ben nog steeds aan het wachten op telefoontje  want “think possible”

Conclusie : geen tv de hele avond, waarschijnlijk voor hele week of maand indien ik geen stappen onderneem langs mijn advocaat met een INGEBREKESTELLING ;

p.s. : op webside van “happy ????? house” bericht gezet, maar deze mensen reageren toch niet .

p.s. vandaag rekening betaald, want dit is het enige dat Proximus interesseerd !!!!!!!!!!!! en hiet zijn nog nooit problemen mee geweest .

 

 

 


Vandaag 20/09/2023:

Vanmorgen gebeld met “technische dienst” .  Reactie: zullen technieker sturen tussen 11.00 uur en 13.00  uur .

13.15 : steeds geen technieker gezien . Teruggebeld met “technische dienst” .  Ja , u staat nog ingepland ????? , technieker proberen te bereiken doch geen resultaat .  Zullen u opnieuw inplannen .

Vraag (misschien te gefrustreerd: : en voor wanneer dan ?

Reactie: tuut tuut tuut  (verbinding verbroken)

Opnieuw gebeld met zelfde “technische dienst”  .  Ik begrijp het niet en heb technieker gecontacteerd die voor 17.00 uur zal langskomen .

Weeral een middag verloren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een SUPERPROFESSIONELE MILJARDENONDERNEMING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Eveneens vandaag 20/09/2023 ;

Toch technieker geweest na lang aandringen om 15.00  uur .

Nieuwe decorder (de 10 de in 3 jaar tijd) en nieuwe modem

En doet hij het vanavond of doet hij het niet . Afwachten maar !!!!!!!


P.S. op vorige berichten:

Als blaadje ronddraait (opstarten kan wat langer duren om energie te besparen) geen contact opnemen met technische knoeiers en blijven proberen op te starten .

Klopt dit of is dit weer het volgende indianenverhaal ?


Reageer