Vraag

NPO1 kanaal 20 met Franse ondertiteling instelling

  • 2 August 2023
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Sinds gisteren heb ik de nieuwste Proximus TV Box (Android) ingesteld op taalvoorkeur instellingen Nederlands (Audiodescriptie) en Ondertiteling: Nederlands maar zender NPO1 kanaal 20 heeft een Franse ondertiteling instelling waardoor ik niet ondertitels zie op deze zender terwijl ik graag op alle Nederlandstalige zenders  automatisch Nederlandse ondertiteling zou willen zien.

 

Kanaal 21 NPO2 en Kanaal 22 NPO3 hebben wel Nederlandstalige ondertiteling. Hoe zou ik ook automatisch Nederlandstalige ondertiteling kunnen krijgen op NPO1? Ook al eens de SD zender NPO1 bekeken maar daar staat een zelfde ondertiteling instelling: Frans ( met audiodescriptie ).

 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Misschien is het gewoon een bug en bedoelen ze met “Frans” toch “Nederlands”, ik zou zeggen, probeer het eens op “Frans”. Kan me niet inbeelden dat NPO1 alles in het Frans gaat vertalen/ondertitelen.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is het gewoon een bug en bedoelen ze met “Frans” toch “Nederlands”, ik zou zeggen, probeer het eens op “Frans”. Kan me niet inbeelden dat NPO1 alles in het Frans gaat vertalen/ondertitelen.

@Hugo Martens 

heb je dit eens geprobeerd? Anders laat ik het nakijken door de experts.

 

Geert

Dank voor de reactie maar helaas dus nog steeds Ondertitels: Frans - Beschrijvende ondertitels (CC) op 20 NPO1 en 420 NPO1.

Op 21 NPO2 (421 NPO2) en 22 NPO3 (422 NPO3) wel de correcte ondertitels: Nederlands - Beschrijvende ondertitels (CC).

Op 2 Android TV boxen ( woonkamer en slaapkamer ) getest aangesloten via HDMI op oude Philips TVs. Slaapkamer box heeft een iets ander Guide menu. maar alles al geprobeerd om dit op te lossen: laatste update, herstarten in veilige modus. Hopelijk is dit vanuit Proximus remote op te lossen.

Overigens - voor de duidelijkheid - het probleem is niet dat je geen Nederlandse ondertitels op 20 NPO1 krijgt, wanneer je dus Ondertitels: Frans - Beschrijvende ondertitels (CC) selecteert krijg je gewoon Nederlandse ondertitels

De Rijdende Rechter, dinsdag 8 augustus kies de ondertitels (Frans ...) en je krijgt Nederlandstalige ondertitels (met een zwarte achtergrond)

opstarten in veilige modus, V7 afstandsbediening resetten en opnieuw instellen, Sub toets reageert  traag, jammer, zou ik die toets beschadigd hebben door er te hard op te drukken, Proximus lampje afstandsbediening V7 brandt normaal, het lijkt er op alsof de box traag reageert, gelukkig kan je de ondertitels ook benaderen via OK-toets

LG afstandsbediening Q.View toets zou ik ook handig vinden op de Proximus afstandsbediening,  switch naar de laatst bezochte zender.

Soort info-knop zou ook handig zijn, snel even scrollen tussen de programma/filmbeschrijvingen onderaan het scherm ( LG TV met Ziggo insteekkaart maar dat is een andere configuratie, voor Nederland, kanaal 51 Een, 52 Canvas, 53 KetNet heb je wel gewoon Nederlandse ondertitels ).

Reageersnelheid toetsen afstandsbediening zou je trager moeten kunnen instellen, om filmzender Action 310 te kiezen moet je veel te snel de toetsen 3 1 0 achter elkaar kiezen.

Reageer