Vraag

Nieuwe TV Box Android met PLC

  • 10 October 2022
  • 8 reacties
  • 417 Bekeken

Beste

Dit weekend mijn nieuwe Android TV box geïnstalleerd gezien mijn oude V5 geblokkeerd zou worden

een maand na ontvangst van deze.

Echter wanneer ik mijn TV box aansluit via mijn PLC van Proximus die altijd gebruikt met mijn V5 heb ik enorme problemen, bijna geen beeld mogelijk bij en al zeker niet opnieuw kijken via de tv-gids.

“Boodschap,: Oeps, er is probleem”. als voortdurend als boodschap

Mijn PLC’s zijn wel al op leeftijd type  INT6400 - MT2264 (bij eerste installatie van belgacom),

Kan het zijn  dat de snelheid van deze niet meer voldoende is voor nieuwe TV box V7 ?

Als ik tv box via een fysieke netwerkkabel verbind zijn bijna er bijna geen problemen.

Graag uw antwoorden of oplossingen.   Een permanente netwerkkabel door de living is niet erg handig.

Alvast bedankt

 


8 reacties

Eventueel met een wifi booster proberen, die is bij bepaalde packs gratis inbegrepen, de Prox forummedewerkers (moderators) kunnen natrekken of je daar recht op hebt, zo niet kan die enkel gehuurd worden

→ Wi-Fi Booster | Proximus

bv. bij flex S en Flex XS is die niet gratis inbegrepen.

Reputatie 6
Badge +3

Mits het met de kabel verbonden wel werkt, zou het wel wijzen op de PLCs die het probleem zijn. U zou eens kunnen proberen om de PLCs opnieuw op elkaar af te stellen zodat het signaal dat ze doorsturen terug optimaal is.

Reputatie 1

Ik zat met hetzelfde probleem. Overgeschakeld naar WiFi booster, decoder vervangen en nog steeds foutmelding p006 en elke avond wel een aantal keren geen beeld (zwart scherm) en door van zender te wisselen of de decoder af en aan te zetten, konden we weer verder kijken.

Uiteindelijk is een technieker van Proximus gekomen en die heeft de oude plc adapters (die ik niet meer gebruikte wegens niet meer ondersteund) vervangen door een recenter type (Proximus V2) en  de decoder dan met de bbox verbonden via de plc adapters. Hij verzekerde dat deze oplossing nog steeds ondersteund wordt. Enig tijd werkte dit naar behoren maar sinds enkele weken terug meermaals per avond zwart beeld en fout p006. Alles wijst naar de decoder want de tv geeft dikwijls de melding dat er geen hdmi signaal is terwijl, volgens de lampjes (beide zijn wit) op de decoder, alles in orde is.

Na veelvuldig contact met support te horen gekregen dat dit een gekend fenomeen is en dat er aan gewerkt wordt. Er is me dan ook voorgesteld om te downgraden naar een V6 decoder. Ben dit sterk aan het overwegen want elke avond meermaals de fout oplossen begin ik beu te worden. Ook het feit dat er blijkbaar niets aan gedaan wordt. 

Reputatie 7
Badge +5

@Rudolf30 Heb je dit probleem ook als je de verbinding tussen modem en decoder rechtstreeks is met een kabel?

Kan je dit eens testen indien je dit nog niet hebt gedaan?

Reputatie 1

Het probleem is dat de afstand van de bbox naar de decoder redelijk groot is en over 3 verschillende ruimtes loopt. En zo’n lange ethernet kabel heb ik niet (en benzoin niet van plan om die te kopen). Daarom dat ik indertijd voor de plc adapters ben gegaan want dat was toen ( en nu nog) om een verbinding tussen bbox en decoder te maken.  Endat heeft altijd goed gewerkt.

ondertussen hebben we nog dagelijks wel een of ander probleem met de decoder. Nu is erbij bijgekomen dat na een tijdje geluid en beeld niet meer synchroon zijn. Weliswaar kan dit opgelost worden door eens van kanaal te wisselen of de decoder eens af en terug op te zetten. Maar het is elke avond wel iets. Ik zou eens graag een avond tv willen zien   zonder haperingen. Ik heb wel de indruk dat wanneer ik landurig de YouTube app gebruik, dit fenomeen niet voorkomt. Maar het is maar een indruk. Ik heb nog nooit heel de avond You Tube gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Rudolf30 Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Heb je al eens geprobeerd om de HDMI kabel er eens uit te halen en terug in te steken? Is de HDMI kabel ook gewisseld telkens de decoders is gewisseld? 

Reputatie 1

Toen de technieker bij mij was hebben we samen de hdmi kabel vervangen door die dat bij geleverd was. Maar die was spijtig genoeg te kort omdat de verbindingen van de tv box naar de tv via een in de muur verborgen buis gaan en de tv aan een zwenkarm bevestigd is. Op het moment dat de technieker de plc’s vervangen heeft (en aangesloten met de bijgeleverde ethernet kabels) was daardoor het hoofdprobleem opgelost. Vermits de door de muur gebruikt HDMI kabel volgens hem wel ok was hebben we deze dan terug gebruikt. Want dat was trouwens ook estetiser. Deze week kwam er plots de screensaver door van de chromecast functie. Wat dat met de HDMI kabel zou te maken hebben begrijp ik niet goed. Ik moet wel zeggen dat het fenomeen van de zwarte schermen nu nog optreed ca. 10 a 15 minuten na het opzetten van de tv box. Als ik die dan via de afstandsbediening af en terug opzet kunnen we meestal de rest van de avond wel verder kijken. Behalve dat soms beeld en geluid niet synchroon zijn of dat de screensaver van chromecast er door komt. 

Als je me kan vertellen aan wat de HDMI kabel moet voldoen wil ik er gerust een andere gaan kopen. Maar CEC werkt wel, alhoewel de decoder soms vergeet het goede signaal naar de tv te sturen en we zelf moeten wissel (op de tv) naar de juiste HDMI ingang. 
 

FYI: zie → hdmi kabel | Proximus

Reageer