Vraag

Nieuwe software decoder V7

  • 11 March 2024
  • 21 reacties
  • 478 Bekeken

Sinds we vorige week een nieuwe software versie op onze (V7) decoders hebben gekregen blijven opgenomen programma’s na het wissen van die opnames gewoon staan in het menu.

Het gevolg is dat we nu GEEN opnames meer kunnen programmeren !!!

 


21 reacties

Kan je ook eens opgeven welke nieuwe software versie je nu hebt?

Middleware PXM-SW-5.7.3   APP 6.144.2

Nog wat extra info : de gewiste opnames verschijnen nog onder menu videos, verder kijken.

De opnames zijn wel degelijk gewist want indien ik op OK druk verschijnt : “opname kan niet worden afgespeeld” .

UPDATE :

We hebben enkele geplande opnames gewist en nu kunnen we wél terug een opname programmeren!

Wat “verder kijken” betreft : gewiste opnames blijven in die lijst staan .

We hebben ook de optie Pickx Mix . Ook daar is er blijkbaar een probleem : in het menu Pickx mix , op aanvraag krijgen onder elke rubriek (bv. films, series , documentaires) overal dezelfde melding “ Geen items beschikbaar

mss moet je toch eens proberen door je toestellen eens te herstarten  in de volgorde opgegeven hier 

→ herstart je toestellen voor internet en tv | Proximus

Als het natuurlijk te wijten is aan een bug in de nieuwe software dan zal dit niet veel oplossen maar ik zou toch eens zo proberen.

Als het een bug is dan zouden de PX moderatoren hier dan meer kunnen over weten, maar die komen pas morgen terug langs.

Heb alles al herstart ( ben trouwens een gepensioneerde Proximus TV technieker !).

Herstart heeft niet geholpen. Heb zelfs al 1 decoder gereset ( volledig gereset ! ) .Ook dat heeft niet geholpen. Het had als enige effect dat ik die decoder terug moest aanmelden bij Prime Video 

Ik zal morgen mss eens terug inloggen wanneer de PX moderatoren terug langs komen.

Hoe kan ik morgen terug op deze Topic terecht komen ?

 

@Geosmith

Door deze onderstaande link te kopiëren en ergens op te slaan:  

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/nieuwe-software-decoder-v7-60360?postid=737940#post737940

OK , bedankt !

Zo, ben terug online. Toestand PX TV ongewijzigd

Reputatie 7
Badge +4

@Geosmith Ik heb Pickx Mix eens verwijderd en terug toegevoegd. Kan je nog eens testen of je nu wel zaken te zien krijgt ? 

De optie ‘Verder kijken’ bij “Mijn video’s” geeft de programma’s weer die je niet helemaal bekeken heeft en zo makkelijk terug kan opstarten. Dit kunnen programma’s zijn die je gedeeltelijk live bekeek, maar inderdaad ook opnames. Deze kan je niet beheren en verdwijnen vanzelf terug uit die lijst. 

Dag Hadewych.  heb ondertussen telefonisch contact gehad met de support.

Daar heeft men mij bevestigd dat er op het ogenblik nog bugs in de nieuwe software zitten.

Pickx Mix is ondertussen in orde , zij het dat onder de rubriek Series enkel (grote) iconen te zien zijn, zonder titels ,maar dat is niet zo erg.

Wat betreft ‘verder kijken’ : daar verschijnen programma’s die ik bekeken heb EN ook GEWIST heb.

Ze verdwijnen op het ogenblik dus NIET automatisch.

We zullen maar afwachten of men de bugs eruit kan halen ..

ter bijkomende info:

Met de vorige versie APP 6.144.1 (Middleware PXM-SW-5.7.3  ) werkt dit in ieder geval nog wel.

UPDATE : men heeft mij gecontacteerd ( via een computer verbinding).

Waar ik had verwacht dat ik iemand aan de lijn zou krijgen die het bekend was met het probleem, kreeg een externe helpdesk medewerker (nederlander) aan de lijn die TOTAAL niet op de hoogte was van het probleem. Hij heeft me zo’n tien minuten laten wachten om mede te delen dat er misschien iets aan mijn decoder scheelt. Ik heb toen maar opgehangen !!  beoordeling : 1/10

 

Reputatie 7
Badge +3

@Geosmith 

Het TV-account  van je aansluiting werd gemigreerd naar New TV Backend (NTVBE).

Dit is een nieuw systeem en dat heeft (zoals alle nieuwe dingen) ‘bugs’ of ‘kinderziektes’

Ik heb dit doorgestuurd naar het remote team voor verder nazicht.

Maar aan je decoder ligt het zeker niet, daar mag je gerust van zijn.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Geosmith 

Door het remote team werd bevestigd dat het inderdaad een gekende bug is. 

Er wordt een oplossing verwacht bij de uitrol van software 6.147.1

Wanneer deze software gelanceerd wordt is momenteel nog niet gekend aangezien deze nog in ontwikkeling is.

 

Geert

Heb op de 2 decoders een nieuwe software versie gekregen ( 6.146.1) .menu’s zien er ietsje anders uit , fouten nog steeds aanwezig.

gelukkig zijn het geen dramatische fouten , dus we kunnen voorlopig nog wel verder.

Moet toch ook wel even vermelden dat Proximus niet het enige bedrijf is met software problemen.

Kijk maar wat je allemaal leest over Telenet , en wat Limburg.net is overkomen. Ook met de site van Fluvius zijn er op het ogenblik de nodige problemen !!

Ik maak me daar de volgende bedenking bij : We lezen vaak in de krant dat er met geld gegooid wordt om deftige IT’ers te krijgen. Maar zijn ze hun geld wel waard als je bij al die bedrijven software problemen vast stelt ? … Of wordt er te veel geoutsourcet naar de bekende derde wereld landen ?

In ieder geval zal ik ondertussen wachten op software versie 6.147.1 .

 

Wel alles werkte hier perfect tot mijn decoder begin deze week week plots een grote update deed. Nu heb ik ook dit nieuw systeem NTVBE 6.147.2  (ongevraagd want zoals ik zei werkte voor de update alles perfect) en zit ik ook met deze ‘verder kijken bug’ geplaagd. Kan toch niet zo moeilijk zijn om de gebruiker dit zelf te laten wissen naar keuze want zoals ik dit zie is dit nieuw item gewoon pointless en zat ik er helemaal niet op te wachten integendeel. Stap achteruit voor Proximus TV… Enig idee wanneer er een oplossing komt...

Ik heb nu ook versie 6.147.2 , en inderdaad ….. geen verbetering.Integendeel vind dat alles trager gaat , en vooruit of achteruit spoelen met de pijltjes toetsen werkt ook slecht : krijg dikwijls telkens hetzelfde fragment te zien . Proximus …  zero points !!

Toch wel ergens vreemd, ik heb sinds een tijdje 5.144. en zou toch volledig up to date zijn 😶
Maar het opstarten duurt tegenwoordig wel lang en het wieltje blijft toch wel effe draaien. Eens opgestart werkt het allemaal goed.
 

Dit is ook up to date, ik heb ook de recentste 5.144.1  maar zij die al overgeschakeld werden naar het nieuw TV platform zitten met die versie 6.yyy.x.

Ik heb nu ook versie 6.147.2 , en inderdaad ….. geen verbetering.Integendeel vind dat alles trager gaat , en vooruit of achteruit spoelen met de pijltjes toetsen werkt ook slecht : krijg dikwijls telkens hetzelfde fragment te zien . Proximus …  zero points !!

Ja dit trager werken had ik nog niet vermeld. Heb hier on that score ook dezelfde problemen nu… Ook als je dan spoelt en je stopt blijft het beeld steeds hangen waarna je wachten moet tot het plots weer in gang schiet… Kan je ook MINUS Zero points gaan...

Reageer