Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag, de kandidaten voor de testfase van de V7 worden nu momenteel gezocht. Klanten kunnen zich nog tot vrijdag inschrijven. Je kan de info terugvinden op volgend topic:
https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/test-van-v7-decoder-selectie-47671

Doordat dit eerst in test zal gebeuren, kunnen wij nog niet zeggen wanneer deze gelanceerd zal worden.

Fijne dag nog.

Grtjs,

Charlotte
Louter als bijkomende info v7 specs
Is er nog een ronde wanneer klanten zich kunnen inschrijven voor de testface ?
Er is momenteel jammer genoeg geen weet van bijkomende testings.
Jammer

Is er een update? Is de V7 al beschikbaar?

Momenteel staat de piloot van deze decoder gepland eind oktober en een soft launch in januari 2020.

Deze timings zijn onder voorbehoud van een goede kwaliteit van de firmware en stabiliteit van de V7 decoder box.

Hopelijk is hij er vlug, want mijn V6 moet ik iedere dag eens resetten. Loopt iedere keer vast.

Ik ben tester van de V7 box en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Alles werkt vlot. De menu was wel even aanpassen maar ben je snel gewoon.

Toch wel benieuwd naar de shadow functie. Shadow komt pas in februari beschikbaar volgens de website.

weet je ook als die Shadow app zal in dienst komen op de V7 decoder zal dit cloud gaming abonnement dan inbegrepen zijn voor de testers?

Shadow zal wel apart account zijn. De service is wel duur min 12euro per maand zonder spel moet je nog apart kopen.

Bedankt voor de bijkomende info.
12,99€/mois seulement > https://shadow.tech/befr/

je zegt :

Shadow komt pas in februari beschikbaar volgens de website.

Over welke website heb je het dan juist?

 

weet er iemand of de nieuwe interface ook naar de v5/V6 komt 

want ze komen mijn v4 vervangen maar als die nieuwe interface toch niet naar de v5/V6 komt kan ik beter nog even wachten op de V7

 

Andere decoders draaien niet op Android.

Reputatie 2
Badge

ik heb een V6 decoder , maar die blijft regelmatig hangen of de Netflix app start niet op. Kan ik upgraden naar een V7 decoder?

V7 is nog in testfase en dus nog niet gecommercialiseerd.

heb je de v6 decoder al eens heropgestart door de spanning even 10 sec te onderbreken.

Indien dit niet helpt ook de cookies eens wissen op je decoder

nog geen resultaat:

reset kun je ook uitvoeren kijk of het powerlampje oplicht en druk gedurende 5sec op verzonken resetknopje, je krijgt dan de resetmelding op je scherm te zien

Reputatie 2
Badge

V7 is nog in testfase en dus nog niet gecommercialiseerd.

heb je de v6 decoder al eens heropgestart door de spanning even 10 sec te onderbreken.

Indien dit niet helpt ook de cookies eens wissen op je decoder

nog geen resultaat:

reset kun je ook uitvoeren kijk of het powerlampje oplicht en druk gedurende 5sec op verzonken resetknopje, je krijgt dan de resetmelding op je scherm te zien

Alle stappen behalve cookies wissen al gedaan. Hoe wis je die?

Is er al zicht op wanneer die V7 beschikbaar is? Ik dach dat het begin dit jaar ging zijn?

Dat was voorzien maar dat is natuurlijk heel moeilijk te voorspellen aangezien dit afhangt van de problemen die vastgesteld worden door de testers en dan moet er nog naar een oplossing gezocht worden om deze problemen definitief op te lossen! Maat als dei gecommercialiseerd wordt zal die wel te vinden zijn op de Proximus site tussen de andere decoders v5-C , V6 ... 

cookies wissen:

instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderlsot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.

Reputatie 2
Badge

Dat was voorzien maar dat is natuurlijk heel moeilijk te voorspellen aangezien dit afhangt van de problemen die vastgesteld worden door de testers en dan moet er nog naar een oplossing gezocht worden om deze problemen definitief op te lossen! Maat als dei gecommercialiseerd wordt zal die wel te vinden zijn op de Proximus site tussen de andere decoders v5-C , V6 ... 

cookies wissen:

instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderlsot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.

Bedoel je hier op de site? Hier staat ie dus al… ? https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/decoder/v7/installatie

 

zelf had ik daar niet aan gedacht ,  dit is niet al te verstandig van Proximus want zo geven ze de indruk dat die al leverbaar is,  of ze zouden het er expliciet moeten bijvermelden.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je gaat kijken naar het ondersteuningsartikel hoe herstart ik mijn toestellen staat versie 7 er niet tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html en ook niet bij het resetten van een decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Vreemd wanneer ik bij tv: handleiding en installatiegids ga kijken dan vind ik ook niet versie 7 er tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_manual/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/tv-handleiding-en-installatiegids.html Tenzij dat het aangepast is geweest in de tijdspanne wanneer ik nu mijn post geplaatst heb. Maar het zou inderdaad niet mogen, wat beter is is om enkel aan testers een speciale link te geven die enkel maar toegankelijk is met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Inderdaad daar heb ik ook overal gekeken en het is maar op de ene link dat je die vindt op hun site, maar hoe dan ook zullen we het einde van de testperiode moeten afwachten tot het hier gemeld wordt.

Reputatie 6
Badge +3

Het is goed om uitgebreid te testen. 

Ondertussen wel al 9 maanden aan het testen.... 

Dat lijkt me wel lang te duren.... 

Ofwel is het voor binnenkort ofwel voor nooit meer...

Misschien de v7 overslaan en direct naar v8 gaan? 

https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/test-van-v7-decoder-selectie-47671/index3.html#post628509

 

Voorspellen op voorhand hoeveel lijken er nog uit de kast gaan vallen tijdens de testen door proximus klanten, is volgens mij heel moeilijk.
Stel dat er al een V8 zou voorzien zijn, dan is dit nog totaal niet zeker dat die testen dan minder lang zouden duren dan voor de V7 nu! 

En stel dat we Proximus zouden kunnen pushen om vlugger de v7 te commercialiseren dan zou dit wel er op neer komen dat iedereen min of meer tester wordt, met alle problemen en frustraties van dien, nee?

In het verleden hen ik hier dikwijls genoeg gelezen, Proximus zou wel zijn toestellen veel beter moeten uittesten vooraleer ze uit te brengen!

Reputatie 6
Badge +3

Momenteel zijn de leveringen vanuit China nog niet zo vlot vanwege de coronacrisis. Dat kan ook de vertraging met zich meebrengen. Je mag ook niet vergeten dat Proximus heel wat uitbesteed zoals de ontwikkeling van de tv-interface, wanneer er incompatibiliteitsproblemen dan is het noodzakelijk dat er gesproken wordt met de fabrikant van de decoder hier Sagemcom die ook een firmware upgrade moet ontwikkelen. Dat kan ook heel wat tijd in beslag nemen.

Reageer