Beste community,
Ik heb sinds gisteren een Proximus aansluiting via fiber. Het internet lijkt perfect te werken en de download/upload/ping is allemaal heel stabiel en volgens de normen (320Mbps/100/Mbps/7 ping).
Het probleem is dat we op een bel-etage wonen en geen UTP aansluiting hebben naar de eerste verdieping. Dit wilt dus zeggen dat we, waar de TV staat, onze decoder niet kunnen aansluiten op het bedraad netwerk.
Ik heb wel al een jaar een WiFi mesh netwerk (ASUS ZenWifi AX (XT8)) en dit werkte altijd perfect bij Telenet.
Nu heb ik geprobeerd om via een mesh router, een utp verbinding te maken naar de decoder. miMijn jn Mesh router dient dus als een wifi extender. Volgens mijn app heeft de mesh router ook perfecte en stabiele snelheden dus dat ziet er allemaal goed uit.
Nu heb ik het probleem dat bij live kijken mijn beeld continu hapert. Elke 1-2 seconden blijft mijn beeld en/of geluid haperen. Indien ik uitgesteld kijk of ik kijk naar een opname, dan is mijn beeld vlekkeloos zonder enige hiccups.
Als ik mijn beeld van live kijken een paar minuten pauzeer (voor dus te “bufferen”) dan blijft het alsnog haperen, dus zelfs uitgesteld kijken van een live sessie lost het probleem niet op.
Ik heb al een uur met support aan de lijn gehangen, maar zijn konden mij ook niet helpen. Ik zie volgende opties:
- Apple TV proberen in de plaats van de Android box. Ik lees alleen maar problemen hierover, dus ik ben weigerachtig.
- een WiFi extender huren van Proximus, alhoewel ik ten zeerste betwijfel dat deze beter gaat zijn dan mijn mesh netwerk.
- 2 powerline adapters gebruiken, maar mijn huis is gebouwd in 1984 dus ik weet niet of het elektriciteitsnetwerk hiervoor geschikt gaat zijn.
- een gat boren door de plafond en een UTP kabel trekken.
- Met de staart tussen mijn benen terug naar telenet gaan.
Ik wil graag gebruik maken van mijn fiberklaar installatie, maar ik ben ten einde raad hoe ik TV kan kijken bij proximus. Vind het ook schandalig dat Pickx zo hard wordt geadverteerd, maar dat je het simpelweg nergens op kunt gebruiken (LG TV, Nvidia Shield, Playstation, ...).
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
M.