Vraag

nieuwe aansluiting

  • 13 May 2021
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Beste,

Ik heb bij mijn verbouwing volgende constructie voorzien:

per verdieping een cat6 kabel getrokken naar plaats waar Proximus binnen komt

ik dacht op elke verdieping een switch te voorzien waar alles dan op aangesloten werd.

probleem 1: ik heb voor mijn tv geen kabel getrokken tot plaats waar Proximus binnen komt maar wel naar plaats waar switch zou komen.Ik dacht dat tv ook gewoon via die switch zou kunnen werken maar lees verdeelde meningen. Kan ik van de switch waar ik ook mijn internetkabels mee verbindt de verbinding maken naar mijn tv.Zo ja waar moet ik op letten bij de aankoop ervan. Ik weet,er zijn draadloze oplossingen maar wil dit vermijden.

probleem 2: ik heb een ftp cat6 getrokken van mijn telefoontoestel ook apart naar plaats waar Proximus binnen zou komen. Alleen ben ik vergeten om vlakbij mijn telefoon een voeding te voorzien. Nu de telefoon heeft momenteel 2 rj11 connectoren. 1 voor het signaal en 1 is verbonden met adapter voor stroomvoorziening. (Draadloze telefoon) Is het mogelijk om die utp-kabel te splitsen in 2 rj11 waarbij de ene voor stroomvoorziening zorgt en andere voor signaal,zou handig zijn. Heeft een Proximus router POE?

alvast bedankt

 


1 reactie

Met switch die IGMP-snooping ondersteunt mag dit geen probleem geven en  kun daarop je decoder aansluiten.

Reageer