Museum TV en My Zen TV

  • 1 June 2021
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties

Sinds vandaag zijn er twee nieuwe zenders (in HD) bij Family NL: Museum TV (kanaal 323), een zender over kunst, cultuur, musea, schilderkunst, fotografie en architectuur (Arte-achtig en zonder reclame) en de terugkeer na exact 5 jaar van My Zen TV (kanaal 340), die nu wat meer variatie brengt met yoga, meditatie en documentaires. 

 

Op beide zenders kan je de taal aanpassen naar het Engels en bij My Zen TV ook de ondertitelingen op NL via de OK-knop op de afstandsbediening (indien je het Frans niet wilt horen). Beide zenders kan je ook online live bekijken én met TV Replay. 

 

Deze twee zenders zijn ook in Family FR samen met de Franstalige e-sports- en gamezender Game One.

Persoonlijk vind ik dit een leuke toevoeging, zeker als de taal kunt aanpassen. Er zijn nog zenders die zo ook van Family FR die in Family NL kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat ze Family NL en FR samen moeten voegen tot Ă©Ă©n groot zenderpakket. Qua zenderrechten en prijs kan er al geen probleem zijn.


5 reacties

Reputatie 3
Badge

Allemaal goed en wel, maar ik had toch liever gezien dat het aanbieden in hd van de Duitse zenders en de BBC-zenders als prioritair beschouwd zou worden, en dat eventueel BBC First en BBC Entertainment naar het basisaanbod zouden worden overgeheveld, en het Duitse WDR eveneens nog in hd zou worden toegevoegd, samen met een Duitstalige nieuwszender. Er is zeker nog werk aan de winkel wat betreft het aanbod aan zenders uit enkele buurlanden.

Reputatie 7
Badge +1

Allemaal goed en wel, maar ik had toch liever gezien dat het aanbieden in hd van de Duitse zenders en de BBC-zenders als prioritair beschouwd zou worden, en dat eventueel BBC First en BBC Entertainment naar het basisaanbod zouden worden overgeheveld, en het Duitse WDR eveneens nog in hd zou worden toegevoegd, samen met een Duitstalige nieuwszender. Er is zeker nog werk aan de winkel wat betreft het aanbod aan zenders uit enkele buurlanden.

@P. Vanbraeckel. Volledig mee eens, hier wachten we al lang op. Ze mogen bij het basisaanbod de zender Fox en Eurosport 2 ook nog toevoegen đŸ˜·đŸ˜‰

Ik dacht in eerste instantie dat deze zenders gewoon via het basispakket te zien zouden zijn maar dit laat te wensen over. 

We zijn de laatste tijd al genoeg zenders kwijt en dan komen nieuwe zenders in betaalpaketten? Hopelijk komt Proximus ook met dergelijke zenders in het basispakket.

Ook Game1 die gestart was zit in het family fr pakket. Wat te denken was.

Hopelijk nog meer zenders in de betaalpkaetten.

Om beide zenders te kunnen zien is familypakket nl en fr voor nodig... helaas niet voor mij.

Inderdaad waar blijven ard en 2df in hd? 

Binnenkort is het voetbal euro 2020. De zender Tv1 ultra hd of sporza ultra hd zal allicht wel niet mogelijk zijn via Proximus wat ik wel had gedacht.

Timm1983

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het al eerder aangehaald, de Franstalige kant krijgt er meer zenders bij en wordt meer en meer verwend en de  Vlaamse kant, betalen, betalen  voor minder en minder. Nog enkele maanden en mijn korting is afgelopen en dan heel snel naar telenet. En hopelijk moet ik in tussentijd niet naar een “geweldige” V7 gaan. 

En idd BBC first en entertainment in basisaanbod en Vtm- en Play- zenders in betaalpakket ideaal voor mij. Alleen spijtig dat ik dan sommige wielerwedstrijden zal moeten missen in de toekomst.

Reputatie 3
Badge

Als er dan toch nog Ă©Ă©n Franstalige zender zou moeten worden toegevoegd, dan wel TV5 Europe, waar er o.a. steengoede Franse series en documentaires getoond worden met mogelijkheid tot ondertiteling in o.a. het Nederlands.

Reageer