Vraag

Monogeluid bij CAZ (HD)


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 548 reacties
Sinds dinsdag is het geluid de hele tijd (incl. reclame) op CAZ en CAZ HD in mono ipv stereo. Op andere zenders zijn er geen problemen. Kan dit nagekeken worden?

Alvast bedankt.

Mvg

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb dit gemeld aan onze TV-specialisten zodat ze dit kunnen nakijken.
Reputatie 7
Badge +4
Het is onderzocht en er is op dit ogenblik geen probleem (meer?) met het geluid van Caz (HD). Je zou dus toch stereogeluid moeten krijgen nu.
Reputatie 5
Badge +2
Het probleem (monogeluid) is er nog steeds op CAZ en CAZ HD en voldoet zich ook al bij Vitaya en Vitaya HD.
Reputatie 5
Badge +2
Intussen is het ook bij de andere Medialaan-zenders vtm Kids, vtm Kids Jr en Q2 inclusief hun HD-zenders. Voorlopig nog geen probleem bij vtm.
zou het echt niet helpen door een de decoder een reset te geven?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan inderdaad best eens een reboot doen van al je toestellen om dit probleem te verhelpen. Hier is geen probleem gevonden op de CAZ (HD), dus al je nog poblemen ondervindt, bevinden die zich waarschijnlijk toch op je installatie. Meestal is di opgelost door alles te herstarten, evt nazicht van bekabeling naar je geluidsinstallatie. Je kan ook eens testen met enkel je TV aangesloten op je decoder.
Reputatie 5
Badge +2
Mocht dat helpen had ik het reeds gedaan, maar dit hoor je ook via internet (proximustv.be). Er is één geluidsbox die sterker binnenkomt dan de andere merk ik. Als iemand spreekt hoor je die zeer veel sterker in één box dan in de andere. Alsof alle stemmen uit één box komen (monoachtig). Dit is ook enkel bij de Medialaanzenders (behalve vtm) en is geen wijdverspreid probleem over andere zenders. Tenzij er een speciale Medialaankabel is waarop ik getrapt heb :-)

Bedankt om dit te meten.

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
Mocht dat helpen had ik het reeds gedaan, maar dit hoor je ook via internet (proximustv.be). Er is één geluidsbox die sterker binnenkomt dan de andere merk ik. Als iemand spreekt hoor je die zeer veel sterker in één box dan in de andere. Alsof alle stemmen uit één box komen (monoachtig). Dit is ook enkel bij de Medialaanzenders (behalve vtm) en is geen wijdverspreid probleem over andere zenders. Tenzij er een speciale Medialaankabel is waarop ik getrapt heb :-)

Bedankt om dit te meten.

Mvg


Is hierover al nieuws? Intussen is ook op Q2 te horen. Wanneer je een hoofdtelefoon gebruikt via proximustv.be of de app hoor je het probleem duidelijk.

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag nog even verder na voor meer informatie hieromtrent.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vraag nog even verder na voor meer informatie hieromtrent.

Is hierover al nieuws of nog niet? Het is erg lastig om te kijken en luisteren naar Q2, Vitaya, CAZ, vtmKids en vtmKidsJR (zowel SD als HD) met zo'n slechte geluidsverhouding.

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb jammer genoeg nog geen sluitend antwoord mogen ontvangen. Het is momenteel wel in behandeling.
Reputatie 5
Badge +2
Ik merk dat het probleem op alle vermelde zenders vandaag is opgelost. Het is opnieuw 100% stereo. Bedankt om het op te lossen en voor alle moeite!

Mvg
Reputatie 2
Badge

Ik heb dit ook al een tijdje op de Proximus Sports1 zender….al paar keer gemeld,melding gekregen,dat het doorgeven is,dan is het goed,maar tijdje erna is het weer slechte geluidsverhouding

Reputatie 7
Badge +4

Heb je dit enkel voor bij Sports1 ? Wat hoor je dan juist ? Is je decoder rechtstreeks aangesloten op je TV of via een geluidsinstallatie ?

Reputatie 2
Badge

Heb je dit enkel voor bij Sports1 ? Wat hoor je dan juist ? Is je decoder rechtstreeks aangesloten op je TV of via een geluidsinstallatie ?

 

Hadewych,

 

Het is enkel op Sports1,het is alsof de uitzendingen in mono uitgezonden wordt...de decoder is rechtstreeks op tv aangesloten,en geluid staat op decoder ingesteld in stereo.Tv is recent en hdmi kabels zijn ook nieuw

 

grtjs Hans

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je het op beide decoders ?

Reputatie 2
Badge

Ik zie 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je het op beide decoders ?

 

op 1 decoder,met lijnnr 033855318

‘t zal het mac adres zijn dat @HadewychT zal nodig hebben van de decoder (dat op een sticker staat) 

 

Reputatie 2
Badge

Dan zou dat dit moeten zijn Unit Mac F4 4B 2A 5E B4 91

Reputatie 7
Badge +4

Kan je beide decoders eens van plaats verwisselen en zien of het probleem dan mee verhuisd met de decoder of zich op dezelfde TV blijft voordoen ?

Reputatie 2
Badge

Heb ik al eens geprobeerd tijdje geleden..was idem

Reputatie 7
Badge +4

@Hans VG  wat wil je juist zeggen met was idem? Was het probleem dan mee verhuisd met de decoder of bleef het zich op dezelfde plaats voordoen? 

Reputatie 2
Badge

Op andere plaats had decoder het ook....had 3tal weken echt goed en normaal geluid....tot zondagavond...dus aan decoder ligt het niet vermoed ik...enbis enkel oo het sports1 kanaal

Reputatie 7
Badge +4

Op andere plaats had decoder het ook....had 3tal weken echt goed en normaal geluid....tot zondagavond...dus aan decoder ligt het niet vermoed ik...enbis enkel oo het sports1 kanaal

Maar je hebt het slecht op 1 van je decoders als ik het goed begrijp ? Staan de geluid instellingen van je decoder wel goed? Kan je eens wisselen van stereo naar dolby en testen of dit een verschil geeft? 

Reputatie 2
Badge

idd,op 1 deco decoder,geluidsinstellingen ook al eens geprobeerd van stereo naar dolby,maar dat blijft zelfde,staat op stereo hier….het probleem is begonnen rond september,heb ook al eens geprobeerd ander hdmi kanaal,maar dat was ook zelfde,ik blijf vermoeden dat het echt technisch probleem is :-( anders moesten we het op meedere zenders hebben

Reageer