Misleidende reclame "gratis" Netflix!
Sinds geruime tijd staat op de Proximus website voor de verschillende packs (Tuttimus/Minimus/Familus) vermeld 'Netflix inbegrepen' :
Ook in de radio reclame wordt dit letterlijk zo vermeld, waardoor ik dit logischerwijze als volgt interpreteerde : "inbegrepen" = "gratis" in de prijs van deze packs.
Alvorens mijn nieuwe Netflix abonnement op te starten, nam ik voor de zekerheid tóch nog eens contact op met Proximus via de chatroom met de vraag of Netflix wel degelijk gratis wordt aangeboden, ook aan bestaande klanten zoals ik.
Dit werd mij bevestigd door de chatroom medewerker:
Tot mijn grote verbazing blijkt nu dat Netflix toch werd aangerekend op mijn eerstvolgende factuur! Wanneer ik dit aankaart bij Proximus krijg ik als antwoord dat "Netflix, gezien een dienst geleverd door derden, niet gratis is inbegrepen in de packs maar dat ik wel 2 euro korting krijg als Tuttimus klant...".
Ik vind dit zéér misleidende om niet te zeggen bedrieglijke praktijken, zéker gezien men mij op voorhand expliciet heeft verzekerd dat Netflix gratis zou zijn. Momenteel wacht ik op antwoord van Proximus; ik heb hen gevraagd de Netflix meerkost te crediteren.
Deze persoon heeft hetzelfde vastgesteld:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/tv-bundel-netflix-inbegrepen-45359).
Ik vermoed dat nog veel mensen in dezelfde val gaan lopen en zich zullen laten verleiden.
Ik reken in elk geval op Proximus om dit recht te zetten en hun reclame aan te passen!
Ook in de radio reclame wordt dit letterlijk zo vermeld, waardoor ik dit logischerwijze als volgt interpreteerde : "inbegrepen" = "gratis" in de prijs van deze packs.
Alvorens mijn nieuwe Netflix abonnement op te starten, nam ik voor de zekerheid tóch nog eens contact op met Proximus via de chatroom met de vraag of Netflix wel degelijk gratis wordt aangeboden, ook aan bestaande klanten zoals ik.
Dit werd mij bevestigd door de chatroom medewerker:
Tot mijn grote verbazing blijkt nu dat Netflix toch werd aangerekend op mijn eerstvolgende factuur! Wanneer ik dit aankaart bij Proximus krijg ik als antwoord dat "Netflix, gezien een dienst geleverd door derden, niet gratis is inbegrepen in de packs maar dat ik wel 2 euro korting krijg als Tuttimus klant...".
Ik vind dit zéér misleidende om niet te zeggen bedrieglijke praktijken, zéker gezien men mij op voorhand expliciet heeft verzekerd dat Netflix gratis zou zijn. Momenteel wacht ik op antwoord van Proximus; ik heb hen gevraagd de Netflix meerkost te crediteren.
Deze persoon heeft hetzelfde vastgesteld:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/tv-bundel-netflix-inbegrepen-45359).
Ik vermoed dat nog veel mensen in dezelfde val gaan lopen en zich zullen laten verleiden.
Ik reken in elk geval op Proximus om dit recht te zetten en hun reclame aan te passen!
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.