Skip to main content

Beste,

 

Sinds een paar dagen merk ik een beduidend mindere beeldkwaliteit op op de Play 4 HD zender. De mindere beeldkwaliteit beperkt zich wel enkel tot deze zender. Eén HD, Canvas HD of Play 5 HD 

Ik ben zeker dat het de HD versie van Play 4 is. De beeldkwaliteit is eigenlijk hetzelfde als op de niet-HD versie.

Heb al een paar dingen geprobeerd zoals:

  • Formaat veranderen 16 / 9 ↔️ 4 / 3
  • Resolutie veranderen van automatisch naar 1080i of 2160i
  • Automatische HDMI selectie aan/uit zetten
  • Decoder 15sec zonder stroom laten en opnieuw opstarten
  • Router 15sec zonder stroom laten en opnieuw opstarten

Aan mijn televisie zelf is niets verandert sinds het nog goede beeldkwaliteit was.

 

Nog andere dingen die ik kan proberen?

Het zou een algemene fout zijn, maar de Prox forummedewerkers komen pas morgen terug langs, wel kan je bellen naar 0800 22 800 (gratis)


Kan wel nog een dagje wachten 🙂. Bedankt!


Hier idem probleem


Hier van hetzelfde. Beeldkwaliteit play 4 ondermaats !

 


Hier ook nog altijd hetzelfde probleem, wanneer wordt dit eindelijk verholpen???


Sinds kort is dat bij mij niet enkel bij Play 4, bv op dit moment is die slechte kwaliteit bij alle HD zenders, en het is echt een storende kwaliteit. Precies terug naar de gewone kabel aan het kijken op dit moment. Alles ook al heropgestart door de energie te onderbreken enz… maar helaas… kan dit bekeken worden aub...


Correctie… het is enkel bij de Belgische zenders, zeer vreemd.


heb je meer dan één decoder, indien wel heb je dit op beide decoders.

 


Hier hetzelfde. één en canvas ok. Maar vtm 2 en 3 play 4 enz...echt slechte beeldkwaliteit.

Niet alleen tv slechte 4g...ik moet buiten staan voor iemand te kunnen bellen enz 


‘t zal mss en probleem zijn in een bepaalde regio want hier bij mij nog alles in orde.

mss eens bellen naar 0800 22 800 


zie → Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen

proximus - zoekresultaten | Facebook


@Martin ik heb maar 1 decoder vlak bij het connectie punt rechtstreeks aangesloten via de kabel. Eerst kon je denken dat het aan Play 4 lag, maar nu is het ook sinds kort bij de anderen. Jammer, nooit geen problemen gehad met Proximus tot voor kort.


normaal als je naar het gratis nummer belt 0800 22 800 en er problemen zijn in je regio dan wordt dit gemeld van zodra je uw Telefoonnummer ingegeven hebt.


Er is sinds 20 uur een probleem met Proximus TV  dat nu algemeen geëscaleerd is.  (voor updates bekijk de facebook pagina van Proximus) (20+) Proximus - Berichten | Facebook of  de twitter pagina van Proximus (20) Tweets met antwoorden van Proximus (@proximus) / Twitter

 


@Ivanhoeoeoe @shazia Het was gisterenavond inderdaad een algemeen probleem. Dit zou nu verholpen moeten zijn.


Op dit moment heb ik ook last van extreem slechte beeldkwaliteit voor Play 4. De andere zenders hebben wel topkwaliteit


ik heb dit probleem ook al zeer lang en enkel bij play 4


@Marc Vanderheyden Heb je dit op beide decoders ? Zijn ze via kabel of toch draadloos aangesloten ? Kan je eens testen met een kabel tussen je decoder en modem als ze draadloos verbonden zijn ?

@Barrie Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je eens testen of dit verschil geeft en zoniet testen met een andere kabel tussen je decoder en B-box. Ik meet toch wel wat kwaliteitsverlies tussen deze toestellen. 

 


Dit probleem doet zich op beide decoders voor. Ze zijn allebei verbonden met een kabel die rechtstreeks naar de internet box gaat. Ik heb ook al draadloos geprobeerd met de wifi-booster


@Marc Vanderheyden kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het verder voor je na.


@Marc Vanderheyden kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het verder voor je na.

Aangevuld! 


@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 


@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 

Beide zijn momenteel met de kabel verbonden


@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 

Beide zijn momenteel met de kabel verbonden

Gisteren had ik het probleem van slechte kwaliteit plots niet. Maar dit komt geregeld opnieuw terug


Reageer