Beantwoord

mijn bibliotheek


Reputatie 2
Badge

waarom, word enkel de weergave in % gegeven bij korte en lange en korte termijn? Ik Vind het het belangrijkste dat dit ook word weergegeven bij alle. Tevens vind ik die capaciteit hier zeer klein op die cloud, tegenover die van Telenet. Ik heb hier nu17 items heb nog slechts 36% vrij. Bij Telenet kon ik die opnames ook nog eens jaren bewaren. En kon ik tot 105 langspeelfilms op die cloud zetten, bij die laatste decoder.

icon

Beste antwoord door annaconda 21 April 2020, 20:27

Bekijk origineel

24 reacties

Is er bij Proximus dan een limiet voor opnames in de cloud, daar ben ik toch nog niet tegenaan gelopen!

Reputatie 2
Badge

Is er bij Proximus dan een limiet voor opnames in de cloud, daar ben ik toch nog niet tegenaan gelopen!


martin ik weet het ook niet maar dat zal wel denk ik ten eerste Proximus was de eerste die met de Cloud op de proppe kwam. Ten tweede waarom zetten zei hier dan die % of limiet bij. En ten derde als je bij Telenet zit is vol ook vol op die cloud. Maar ja ze geven dit maar een naam alsof dit een wolk is en dat je oneindig kan blijven opnemen, maar dit is niet zo; maar ik wou maar zeggen, waarom word die weergave niet weergegeven bij alle, want ik dacht dat al je opnamens toch daar inkwamen. Dit is ook een heel verschil als bij Telenet of kan je dit van te voren veranderen? Dan dat je dit nu achter af moet doen als je het opgenomen hebt.

Er is ook een verschil tussen korte termijn (6 maand) en lange termijn opnames (3 jaar) waarvoor er wel een limiet is tot 50 uur in totaal aan opnames.
lange termijn opname > klik hier 

Reputatie 2
Badge

Er is ook een verschil tussen korte termijn (6 maand) en lange termijn opnames (3 jaar) waarvoor er wel een limiet is tot 50 uur in totaal aan opnames.
lange termijn opname > klik hier 


Allemaal goed en wel, maar ik vind het toch een beetje vervelend dat je steeds die limiet moet verlengen als het opgenomen is. maar 50 uur zijn 2 dagen en mijn cloud staat al bijna vol met 18 films; Als je Dus bij Telenet 105 of 103 langspeelfilms opneemt, met die nieuwe box dan wil dit toch zeggen dat die capaciteit groter is? Want er bestaat ook nog alle waar geen percenten achter staan, en die zou ik er graag achter willen omdat daar alle opnamen terecht komen te staan. Het staat trouwens standaard zo aangegeven met een bolletje. En trouwens  u spreekt daar enkel van limieten van 3 jaar en 6maand maar als ik een film opneem en zie nadien hoe lang die word bewaard dan zijn dit meestal 30 of 29 dagen en als ik dan wil kan ik die dan wel langer bewaren, maar in feite is dit zo belachelijk als het groot is. Ik versta nog altijd niet dat Proximus nog geen meter verder staat van toen ik hier in de beginjaren bij Belgacom ben geweest; nog steeds een gids van 1 week, vandaag tv die 2 maall uitviel Ik moet wel zeggen hun zenders vallen mee, anders was ik terug naar Telenet want die hebben mij toch al 286€ terug gestort, en vandaag aan mijn moeder dus veel zal er niet moeten mislopen.

Reputatie 7
Badge +4
  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur) , dit moet manueel ingesteld worden. (Long Term Conservation)

Het is moeilijk om een totaal percentage weer te geven vermits het verschillend is voor lange en korte termijn hoeveel uren opnames je kan bewaren. 

@HadewychT  zit die 50u in die 400u inbegrepen of is het totaal dan 450u ?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  zit die 50u in die 400u inbegrepen of is het totaal dan 450u ?

 

Die weergave is exact de zelfde als bij Telenet, ook daar worden films jaren bijgehouden. Maar ik bedoel Proximus werkt vanaf het begin dat ze bestaan zo omslachtig met allerlei zaken dat zij niet vooruit werken maar eerder 2 zaken proberen te forceren en 2 verknoeien.  want ik zie hier helemaal geen verandering tegenover 5 jaar.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : 400 uur is het absolute maximum per klant, zo heb ik de uitleg opgevat. Dus het is meer 350 uur voor 60 dagen en 50 uur (3 jaar).

ja ik ook in eerste instantie, omdat er staat :
Het is moeilijk om een totaal percentage weer te geven vermits het verschillend is voor lange en korte termijn hoeveel uren opnames je kan bewaren. 
maar voor alle zekerheid heb ik daarom de vraag gesteld aan @HadewychT van Proximus.

Reputatie 7
Badge +4

 

@HadewychT  zit die 50u in die 400u inbegrepen of is het totaal dan 450u ?


Het is in totaal 450u, dus 400u voor 60 dagen en daarbovenop 50u voor 3 jaar.

@HadewychT Bedankt,  nu zijn we tenminste zeker hé :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +1

bij telenet kan je maar 200 uur opnemen op de cloud, wel worden de opnames tot 5 jaar max bewaard.

dan is het bij proximus beter met dubbel opslag capaciteit.

Om te vergelijken:
Bij de laatste Proximus decoder met harde schijf, de V5 dus, is dit 250 uur.

Reputatie 4
Badge +1

Bij de laatste Proximus decoder met harde schijf, de V5 dus, is dit 250 uur.

maar ging hier over de cloud opslag ;) dat ziet er bij proximus interessanter uit met meer uur opname opslag.

harde schijf opname gaat bij telenet er ook uitgaan met de tijd.

meer gaan over op de telenet box met cloud waar je meerdere gelijktijdige opnames kan doen, al testen gedaan tot 10 tegelijk ;) 

Bij Proximus zit er volgens mij geen beperking op in het aantal cloud opnames die je programmeert tegelijk, de totale duur alleen zal de beperking zijn, tenzij ik mij vergis :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

bij telenet kan je maar 200 uur opnemen op de cloud, wel worden de opnames tot 5 jaar max bewaard.

dan is het bij proximus beter met dubbel opslag capaciteit.


Ik weet niet of jij het al getest hebt,maar daar kan je tot 105 langspeelfilms opzetten. En dit lukt bij Proqimus duidelijk niet. Trouwens ik weet niet juist hoeveel uur op die cloud staat, want tegenwoordig komt men die decoder instaleren zonder boekje-papieren-of doos.

Reputatie 2
Badge

Om te vergelijken:
Bij de laatste Proximus decoder met harde schijf, de V5 dus, is dit 250 uur.


Ja Martin die had ik hier voor ook, en vond ik eerlijk gezegd beter dan de V5 compact.

Reputatie 2
Badge
  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur) , dit moet manueel ingesteld worden. (Long Term Conservation)

Het is moeilijk om een totaal percentage weer te geven vermits het verschillend is voor lange en korte termijn hoeveel uren opnames je kan bewaren. 


dan blijven ze bij Telenet als je wil dus langer staan? tot op een 4-5 tal dagen na 5 jaar. Zonder harde schijf enkel cloud en een volume van500 GB of 200 uur opname dit zijn ongeveer een 104 langspeelfilms als er niet te veel tussen zitten van meer dan 145 minuten. maar dit kan je dus perfect bijhouden.

Reputatie 2
Badge

@Martin : 400 uur is het absolute maximum per klant, zo heb ik de uitleg opgevat. Dus het is meer 350 uur voor 60 dagen en 50 uur (3 jaar).

 

ja 3+2 is 5  maar toch zal je nog altijd niet aan die zelfde opname capaciteit zitten. Als je begrijpt wat ik wil zeggen. Als je die cloud en schijf bij één telt, dan kan de capaciteit even groot zijn, maar bij Telenet kan je heel die 500 GB 5 jaar op je decoder laten staan als je wil, en dan elke avond een film zien. Mijn bedoeling was enkelom uit te leggen dat je daar in feite vlugger ruimte moet zoeken op die decoder.

Reputatie 2
Badge

bij telenet kan je maar 200 uur opnemen op de cloud, wel worden de opnames tot 5 jaar max bewaard.

dan is het bij proximus beter met dubbel opslag capaciteit.


Ik weet niet of jij het al getest hebt,maar daar kan je tot 105 langspeelfilms opzetten. En dit lukt bij Proqimus duidelijk niet. Trouwens ik weet niet juist hoeveel uur op die cloud staat, want tegenwoordig komt men die decoder instaleren zonder boekje-papieren-of doos.


Nee master ik heb het getest anders zou ik het aan martin ook niet vertellen. En neen bij Proximus is het niet beter lees uitleg wat ik schreef. je beste vriend vroeger Mario.cloud 500 is volgens mij nog altijd het zelfde als 200+300 hier. En De opnames bij Telenet kan je veel langer desnoods bewaren, dus dat is een voordeel, en je moet dus vlugger die cloud of schijf leegmaken bij Proximus. Ben jij soms zo een kenner van Proximus ineens geworden?

Reputatie 6
Badge +3

Telenet krijgt ook veel geld van hun Amerikaanse moedermaatschappij Liberty Global, die ook alle kabelaanbieders in Europa aan het opkopen is. Die hebben een groter budget om meerdere opslagservers in te zetten en ook voor een heel lange tijd opnames te bewaren en beschikbaar te maken voor klanten. Proximus blijft nog altijd een semi-overheidsbedrijf. Alles heeft ook te maken met compressie. Wat ook lees op Telenet is dat die 200 GB wordt verdeelt over al jouw decoders.

Reputatie 4
Badge +1

bij telenet kan je maar 200 uur opnemen op de cloud, wel worden de opnames tot 5 jaar max bewaard.

dan is het bij proximus beter met dubbel opslag capaciteit.


Ik weet niet of jij het al getest hebt,maar daar kan je tot 105 langspeelfilms opzetten. En dit lukt bij Proqimus duidelijk niet. Trouwens ik weet niet juist hoeveel uur op die cloud staat, want tegenwoordig komt men die decoder instaleren zonder boekje-papieren-of doos.


Nee master ik heb het getest anders zou ik het aan martin ook niet vertellen. En neen bij Proximus is het niet beter lees uitleg wat ik schreef. je beste vriend vroeger Mario.cloud 500 is volgens mij nog altijd het zelfde als 200+300 hier. En De opnames bij Telenet kan je veel langer desnoods bewaren, dus dat is een voordeel, en je moet dus vlugger die cloud of schijf leegmaken bij Proximus. Ben jij soms zo een kenner van Proximus ineens geworden?

@annaconda je reageert op een bericht van jezelf, eens goed kijken voor je iets verteld ;) 

Reputatie 4
Badge +1

Telenet krijgt ook veel geld van hun Amerikaanse moedermaatschappij Liberty Global, die ook alle kabelaanbieders in Europa aan het opkopen is. Die hebben een groter budget om meerdere opslagservers in te zetten en ook voor een heel lange tijd opnames te bewaren en beschikbaar te maken voor klanten. Proximus blijft nog altijd een semi-overheidsbedrijf. Alles heeft ook te maken met compressie. Wat ook lees op Telenet is dat die 200 GB wordt verdeelt over al jouw decoders.

die hebben net enkele maanden geleden nog providers verkocht in europa ;) 

ze zien ook dat ze achteruit boeren.

Reputatie 2
Badge

8% is nu slecht gelijk aan 10 langspeelfilms, en er staan er al 2 tussen tegen de 2 uur en enkele tegen150 minuten. Doe dit dan maal 10 en dan zit je nog niet aan 100% maar wel aan 100 films; dus liegen doe ik niet, en op jullie forum lezen er nog meerdere mee die klant zijn bij Telenet en dit kunnen bevestigen. trouwens bij die nieuwe box kan je 6 programags overeen opnemen wat hier niet gaat.

Reageer