Vraag

Loewe TV start moeilijk op sinds installatie van V6 decoder

  • 4 April 2022
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, 

Onze Loewe TV (is 13 jaar oud maar werkt nog perfect) start moeilijk op sinds we een V6 decoder hebben, wanneer we de decoder aanzetten en we starten dan onmiddellijk de TV op hebben we wel klank maar geen beeld op de actieve zender, TV terug afzetten, tot 20 tellen en dan terug aanzetten helpt soms maar niet altijd en dan is het knoeien en zoeken tot het uiteindelijk lukt, eerst de TV opzetten en nadien de decoder werkt al helemaal niet, hopelijk weet iemand hier raad mee, alvast bedankt!

M.V.G. Lieve


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Godelieve.van.landeghem Beeld en geluid worden samen door de decoder naar je TV gestuurd. Als 1 van beiden niet wordt weergegeven op je TV wijst dit op een slechte communicatie tussen je decoder en TV. Heb je eventueel al eens geprobeerd met een andere HDMI-kabel, of op een andere HDMI-aansluiting op je TV ?

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste, bedankt voor uw reactie, een andere HDMI aansluiting is jammer genoeg geen optie want er is er maar 1…… maar jouw tip om eens een andere kabel te gebruiken ga ik zeker opvolgen alhoewel ik toch denk dat het iets met snelheid heeft te maken en dat de reactietijd van onze TV te langzaam is geworden t.o.v. de decoder! 😥

Ik hou je zeker op de hoogte 😊

decoder even heropstarten (= even volledig stroomloos zetten) heb je dit al gedaan want sporadisch valt dit voor met mijn V5 decoder ook en herstarten lost dit op bij mij.

Reputatie 7
Badge +5

@Godelieve.van.landeghem Is er beterschap met een andere HDMI kabel? 

 

Reputatie 3
Badge +1

Nieuwe hdmi kabel helpt jammer genoeg niet en herstarten van de decoder, iets wat we trouwens al eens meer moeten doen, helpt ook niet, zal blijven roeien met de riemen die we hebben vrees ik tot we een nieuwe tv hebben.... wel bedankt voor jullie reacties hoor! M.v g. Lieve 

Reageer