Ter info: De netadapter zelf van je decoder heb je ook al eens uit het stopcontact getrokken en je hebt toch de originele adapter van de v5 compact gebruikt, want dit is ook als soms de reden geweest van zo’n probleem.
Jazeker, originele adaptor, en dat is inderdaad een van mijn eerste stappen, bedankt om mee te denken.
Als iemand van @Proximus zelf hier de draad opneemt kunnen ze eventueel voorstellen om de decoder om te ruilen, maar dat laat ik aan hen over ...
Als ik het goed begrijp valt de verbinding na enige tijd ook weg als de decoder rechtstreeks op de modem is aangesloten ? Deed dat probleem zich nog voor na de reboot van de modem ?
Je schrijft dat alles nu terug werkt. Hoe is het nu dan aangesloten ? Kan je zo nog even testen of het probleem zich nog voordoet ? Dan kunnen we inderdaad eventueel de decoder omruilen.
Nu is het als vanouds aangesloten:
modem naar access point, access point naar decoder (niet draadloos welteverstaan).
alle mogelijke configuraties werken nu (modem-decoder, modem-AP-decoder), maar toen het probleem zich voordeed maakte het ook niet uit welke configuratie, na enkele seconden viel de connectie weg.
de modem heb ik niet gereboot, althans de laatste keer niet. De eerste 2x wel gedaan, maar dat bleek niet te werken.
Ik heb het kunnen oplossen door een combinatie van elke keer herstarten, voeding wegnemen, de resetknop achteraan,...
de storing deed zich de eerste keer voor na een minuut kijken. De laatste keer had ik onmiddellijk pech bij het inschakelen.
ondertussen een dag zonder problemen wel.
Bedankt om mee te denken!
als het zich nog eens voordoet kun je op je bbox ook inloggen gewoon via de bbox3 zijn web GUI,
door te surfen naar http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
Daar eens kijken naar de Uptime van Internet, want als je verbinding verliest
zal die aangegeven tijd langer of korter zijn naar gelang die onderbrekeingen elkaar opvolgen.