Skip to main content
Beantwoord

klacht ivm update

• Apprentice
  • 2 reacties

Klacht : update voor betere Pickx ervaring werkt niet !  Zit al heel de avond zonder tv daar er iets misloopt met deze update ! Helpdesk kan me zelfs ook niet verder helpen. Heb daar een 1 uur met gesproken maar geen oplossing !  Volgens site zou er geen gevolg zijn voor klant ! Graag dringend oplossing en compensatie !..

Beste antwoord door Martin

hebben ze u → alle toestellen laten herstarten 

NB:
Compensatie kan alleen bepaald worden op het moment dat alles terug werkt.
Noteer in ieder geval reeds in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen morgen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

27 reacties

Martin
  • 32890 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

hebben ze u → alle toestellen laten herstarten 

NB:
Compensatie kan alleen bepaald worden op het moment dat alles terug werkt.
Noteer in ieder geval reeds in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen morgen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

Gegevens geregistreerd 

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

Helpdesk heeft verschillende resetten uitgevoerd , niets hielp

Martin
  • 32890 reacties
  • 28 januari 2025

@Nocky heb je zelf je TV-box gereset

ondertussen kun je mss pickx casten naar je TV als noodoplossing

Hoe kan je casten naar smart tv? | Proximus

Martin
  • 32890 reacties
  • 28 januari 2025

@Nocky Mss best ook vermelden welke update versie nu problemen geeft op je V7 decoder:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo

welke Middleware versie PXM-SW-x.x.x 
welke  App versie x.xx.x.

zie je staan

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 28 januari 2025

Deze avond hetzelfde probleem gehad,tv-box gereset nu terug ok. 

Misschien tijd om te informeren bij andere providers!?

Martin
  • 32890 reacties
  • 28 januari 2025

welke software update versie heb jij dan binnen gekregen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Dat kan je niet meer zien Martin. De pickx app geraakt in een eindeloze loop tot de update geinstalleerd is. Die update start automatisch na een herstart van de TV box.

Nu had ik deze week wel een mail gehad dat er een update kwam. Alleen vertrouw je er dan op dat deze vlekkesloos verloopt. 

Ik heb het ook aan de hand. Klantendienst gebeld gisterenavond en opnieuw deze morgen.
Ik kreeg gisterenavond enkel te horen dat ik elk half uur de TV box eens moest herstarten om te zien of de update zou geinstalleerd geraken. Dat heb ik dus niet gedaan.
In de hoop dat het deze morgen zou lukken even de TV aangezet maar de update lukt nog steeds niet. Dus maar weer naar de klantendienst gebeld.
Ik kreeg nu te horen dat er (in mijn geval) een probleem zou zijn met mijn lijn. Er moet een technieker langskomen. Mijn lijn zou al meer dan een half jaar op een repair profiel staan???
Ik heb idd een probleem gehad tijd geleden, maar je zou toch verwachten dat als je zo’n update uitrolt dit mee opneemt en niet doorduwt naar klanten die mogelijk een probleem zou kunnen ondervinden. 
Enfin soit, we zien wel weer maar echt geweldig is deze update toch niet gepland. 

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 29 januari 2025

Hier van hetzelfde, complete reset helpt niet.

na 1 minuut dit
Deze morgen nog steeds hetzelfde.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Ja idd. Het lijkt me eerder een algemeen probleem.  
Maar de klantendienst heeft aangedrongen op de technieker langs sturen in mijn geval.
Mij lijkt het mogelijk zonde van die persoon zijn tijd, maar we zullen zien.

Martin
  • 32890 reacties
  • 29 januari 2025
KristofD77 schreef:

Nu had ik deze week wel een mail gehad dat er een update kwam. Alleen vertrouw je er dan op dat deze vlekkesloos verloopt. 

Stonden er ook meer details in de mail over welke update dit juist ging.
Stond je al op het nieuw TV platform waar de software versie begint met een 6…...  

Hopelijk kan een Proximus moderator hier straks meer info opvragen bij de bevoegde dienst.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb geen idee op welke versie ik stond.
Dat kan ik nu niet meer checken want zit vast in de update loop.
Nee geen enkele info over versies ofzo. Gewoon zeer algemeen. Dus daar kan je absoluut niks uit opmaken :

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

Dit is wel de allereerste keer dat ik lees over een aankondigingsmail m.b.t. een update van de decoder!

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Dat was vooral ook omdat je een nieuwe app moet installeren op telefoon/tablet/appleTV.
De “oude” app is niet compatibel met deze update zo lijkt het.
Er staan dus 2 PXS Pickx apps in de appstores

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

Tenzij ik me vergis zou het dan de update naar het nieuwe 6-platform kunnen zijn.
Daar hangen wij al een tijdje - zonder problemen - aan.

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025
Martin schreef:

@Nocky heb je zelf je TV-box gereset

ondertussen kun je mss pickx casten naar je TV als noodoplossing

Hoe kan je casten naar smart tv? | Proximus

@Martin 
Ik kan het niet direct terugvinden in het forum, maar ik dacht dat casten niet meer lukte met de nieuwe app of nieuwe platform? En zelf niet getest natuurlijk 😎
Zou het dan mogelijk zijn tv te kijken via PC/laptop (Pickx) en via hdmi het tv-scherm als output te gebruiken?

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 29 januari 2025

Heb al contact gehad via 080022800 en daar wist men te vertellen dat de update gepusht werd op een verkeerd ogenblik naar bepaalde decoders met een bepaalde software.

Voorlopig is het afwachten, casten met de nieuwe Pickx app werkt ook niet omdat de decoder niet opstart.

Ik kan mij behelpen met de apps (VRTmax, VTMgo en NPO) op mijn Samsung TV.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

De app werkt alvast op de smartphone & tablet. Dat is al een begin :-)

Alleen staat er in de app bij het lijnnummer een nummer dat totaal niet overeen komt met onze vaste lijn. Maar daar zal het wel niet aan liggen zeker?
Ik zie bij de opgenomen programma’s wel staan wat ik had, dus het lijkt me wel ok. 
Nu enkel nog de upgrade op de TV Box krijgen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Je kan atlijd casten naar een chromecast als je die hebt bv. Dat lukt zeker.

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 29 januari 2025

Alles werkt terug, alleen de volgorde van de zenders klopt niet meer met de vorige instelling.

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 29 januari 2025

RTV (Mechelen) op 183 is verdwenen, voor de update had ik die wel samen met Ring TV.

Martin
  • 32890 reacties
  • 29 januari 2025
  • Als je de nieuwe software (beginnende met 6.) voor het nieuwe TV platform (NTVBE) binnen gekregen hebt, dan is de zendervolgorde anders.

Deze nieuwe software versie kan je vinden als volgt:

• > “Support “
              |- Systeeminfo

Daar vin je de Middleware versie PXM-SW-x.x.x 
 en de App versie x.xx.x.

• Het antwoord van PX moderator inv met regionale zenders:
    Bij de nieuwe software is, in tegenstelling tot de vorige (Postcode) is de regionale zender gebaseerd op je aansluitpunt (het aansluitpunt bij de config./opbouw van het DTV profiel).
    Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden.
    NB: Via het internet kan je sowieso alle regionale zenders live bekijken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 29 januari 2025

Even een update. Net bezoek van een technieker gehad 
We zetten TV aan en de TV Box, update start opnieuw en loopt er nu volledig door.

Er was dus geen enkel probleem met mijn lijn. Ik vind het spijtig van de verspilde tijd van de technieker want dit was echt niet nodig.

Maar alles werkt dus en zit idd op de nieuwe versie nu.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 80 reacties
  • 31 januari 2025

Bij mij werd er dinsdagavond ook een update uitgevoerd op mijn android decoder en dat terwijl ik een opgenomen programma aan het bekijken was. Deze update liep telkens vast en begon dan een tijdje nadien steeds opnieuw. Pas toen ik achtereenvolgens mijn modem en decoder opnieuw heb opgestart werd de update succesvol uitgevoerd. Toch zeer raar dat er een update komt terwijl je aan het kijken bent?? Heeft hier nog iemand (slechte) ervaringen mee?

Martin
  • 32890 reacties
  • 31 januari 2025

@jowantje Ik heb het nog niet voorgehad wanneer ik aan het kijken was. Eigenlijk zouden ze dit sowieso ‘s nachts moeten automatisch pushen naar je decoder als die in standby staat.
Af en toe controleerde ik zelf eens op updates via de v7 decoder menu en heb ik zo ook nog nieuwe software kunnen binnentrekken, maar bij de laatste 3 software versie geeft dit nu een foutmelding, 

je kan het zelf eens proberen als je wilt : zodat je ook kunt vaststellen of je ook nog de foutmelding ‘update mislukt’.

• > “Support “
              |- 
              |- Controleren op Updates