Vraag

kabel voor nieuwe decoder

  • 3 January 2020
  • 3 reacties
  • 272 Bekeken

Badge

Beste,

ik heb al meermaals contact opgenomen via messenger maar krijg geen antwoord op mijn vraag.

Sinds wij een nieuwe decoder gekregen hebben is er al iets mis.

Het kabeltje dat in verbinding staat met de tv en decoder geeft telkens problemen; bij het minste dat je de decoder verschuift komt de kabel los. Bij mijn tweede decoder heb ik dit probleem niet.

Met vriendelijke groet

Jessie


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dus als ik je goed begrijp blijft de HDMI kabel (dat is de kabel die beeld en geluid doorstuurt naar uw TV), blijft de kabel niet goed steken in de aansluiting achteraan de decoder? Normaal gezien zou je die kabel goed moeten aanduwen in de aansluiting aan de achterkant van decoder en op uw TV toestel. Valt de kabel uit de decoder wanneer je enkel hier de HDMI kabel mee verbind?  Zoja dan ligt het probleem aan de HDMI aansluiting op uw decoder. Zorg er ook voor dat de kabel niet achter iets vast steekt, want dan kan inderdaad het voorvallen dat de kabel lost.

@jessie De HDMI kabel van de tweede decoder waarvan je zeker bent dat die goed blijft vaststeken in je tweede decoder, eens gebruiken om de nieuwe decoder te verbinden met de TV en als die dan niet loskomt van je decoder dan weet je al dat de stekker van je decoder in orde is, of je kunt ook omgekeerd de kabel van je nieuwe decoder die loskomt van je nieuwe decoder eens gebruiken in je tweede decoder zo kun je zeker te weten komen waar de fout zit aan welek stekker het ligt die van de kabel of die van de decoder.
Als het aan de stekker van je decoder ligt dan zullen de proximus medewerkers deze decoder wel omruilen in dit geval, als ze hier terug langskomen maandag op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

Jessie, 

 

Zou je de test van Martin even hebben uitgevoerd? Door de andere HDMI kabel te testen? Als dit probleem zich met die kabel niet gaat voordoen dan is dit probleem HDMI gerelateerd. HDMI kabels kan je in eender welke doe het zelf of multimedia zaak vinden.

Reageer