Vraag

Internet valt weg + probleem P134

  • 21 March 2022
  • 51 reacties
  • 2545 Bekeken

Goedemiddag

 

Ik heb momenteel 2 decoders, eentje in de living en eentje in mijn slaapkamer.

Beiden zijn met kabel verbonden, toch krijg ik constant foutmelding P134.

Ook valt bij mijn decoder in de slaapkamer geregeld het internet weg.

Is er hier een oplossing voor, want ben het eerlijk gezegd redelijk beu aan het worden.


51 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Bram1989 Ik heb je lijn nagekeken en zie niet onmiddellijk een oorzaak. Het is in ieder geval niet normaal dat je deze foutmelding vaak krijgt. Ik zal dit ter plaatse door een technieker laten nakijken. Kan u hiervoor uw GSM-nr aanvullen in uw profiel ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Hier hetzelfde probleem ; net nieuwe TVbox geïnstalleerd en bij live kijken constant even beeld, dan zwart en code p130 of p134. Irritant.

Als ik een programma herstart, werkt het wel. Ook Netflix en opgenomen programma's geen probleem.

Had met vorige box nooir problemen.

Reputatie 5
Badge +2

@Els V. Zou je uw klantennummer of telefoonnummer kunnen toevoegen aan je forumprofiel zodat we de lijn kunnen nakijken voor je?

Is gebeurd.

 

Mvg.,

Els

Reputatie 5
Badge +2

@Els V. Zou je volgende eens kunnen doen. 

1st de B-box resetten. In de tussentijd haal je de decoder uit de stroom. 

Eens de B-box terug volledig in werking is steek je de decoder terug in de stroom kijk je of er verbetering is.

 

Reset B-box: Je b-box 3V+ modem resetten - YouTube

Heeft niet geholpen ; foutmelding blijft.

Reputatie 7
Badge +5

@Els V. Dit is helaas een gekend probleem met deze decoder. Ik kan je, indien dit echt vaak voorkomt, een ander model decoder opsturen. 

Elke keer ik opstart. Bij de vorige nooit geen problemen gehad.

Ik heb de nieuwe geïnstalleerd toen de oude ineens niets meer deed.

Maar daar had ik een bericht van gehad dat die na een tijd niet meer zou werken.

Mvg.,

Els

Reputatie 7
Badge +5

@Els V. Het model dat gedeactiveerd is en dit model schelen wel wat. Heb je graag dat ik je decoder omruil? 

Als die beter zou werken graag.

Want dit is geen doen.om zo TV te kijken.

 

Mvg.,

Els

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Els V. Ik heb je decoder omgeruild, deze wordt asap geleverd door Bpost.

Hartelijk dank alvast. Hoop dat deze wel goed werkt.

 

Mvg., 

Els

Reputatie 7
Badge +5

@Els V. Graag gedaan! Hou ons op de hoogte na ontvangst van de decoder.

Wow, vandaag al nieuwe ontvangen. Is de oude in mini-versie. Werkt perfect.

Harteljk dank.

Stuur ik de andere terug of brenk ik binnen in een ptoximuswinkel ?

 

Mvg.,

Els

FYI: normaal krijg je retourlabels opgestuurd als je die moet terugsturen via Bpost.

Proximus medewerkers zullen nu naar alle waarschijnlijkheid niet meer reageren maar pas maandag terug.

Beste, ook wij hebben deze foutmelding. Net verhuisd en fonkelnieuwe decoder v7. Ingeplugd met kabel. Vorige decoder gaf geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Dieterb Ik vind hier 2 nummers terug waar TV op staat. Gaat het over het nummer dat eindigt op -236 ? Foutmelding P134 wijst op een zwak signaal tussen modem ne decoder. Is de decoder verbonen via een rechtstreekse kabel, of via een switch of een ingewerkte kabel in de muur ? Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel ?

Er is idd een switch tussen met kabel in de muur. Een rechtstreekse kabel verbinden vanuit de router van Proximus gaat niet. Ik zal via de muur eens proberen rechtstreeks vanuit de Proximus router. De switch is passief. maakt het uit welke poort in de router voor tv?
 

Gaat effectief over 236

Voor de switch maakt het niet uit welke poortuitgang je neemt maar als de switch geen IGMP snooping ondersteunt/actief staat, kan je inderdaad problemen krijgen.

Hier hetzelfde probleem. Sinds vrijdag nieuw decoders v7 ontvangen en sindsdien kan in de keuken ´s avonds geen live tv meer bekeken worden. Na 3s valt het beeld uit en foutmelding p134. Er kan enkel nog uitgesteld gekeken worden of via opnames. Verbinding gebeurd via proximus devolo.  Voorheen geen enkel probleem. Van betere kwaliteit gesproken (hum ...). In living ook de v7 geïnstalleerd (maar daar rechtstreekse verbinding met de modem) en daar geen probleem. Quid of vervanging van de devolo´s voor een oplossing kan zorgen of een andere decoder. Graag asap een oplossing.

FYI: Prox Forummedewerkers komen niet langs tijdens een feestdag op het forum.

Je zou wel al kunnen uitmaken of het iets met de decoder zelf iets te maken heeft door de twee V7 decoders eens van plaats te verwisselen.

Oke, zal morgen eens proberen te wisselen. Alvast dank voorde snelle reactie ! Ik hou je op de hoogte. Bijkomend wil ik nog meegeven dat bij beide nieuwe afstandsbedieningen (toegekomen nochtans met beschermkapje tussen batterij en connectie) het lichtje "low battery" oplicht als op een toets wordt gedrukt :-(...

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Heb je het getest met beide decoders van plaats te wisselen? 

Beste, gisterenavond de decoders eens van plaats verwisseld (was enkele dagen afwezig), maar probleem blijft in de keuken waar de verbinding via devolo verloopt. Live kan op geen enkele zender TV bekeken worden (na 3 sec foutmelding P134). In de living (rechtstreeks verbinding tussen decoder en modem) geen probleem. In de keuken kan enkel uitgesteld gekeken worden. Ik lees in het forum dat dit probleem bij heel velen voorkomt :-)… Probleem blijft dus…

 

zitten de devolo’s rechtstreeks in een stopcontact want via een verlengsnoer/stekkerdoos, is niet aangeraden. Je kan ook proberen door de devolo in een ander stopcontact te steken als je kan.

Eventueel eens de devolo’s uit het stopcontact trekken om ze  te laten rebooten.

  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de b-box/Internet Box) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de TV Box) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Reageer