Vraag

internet blijft maar wegvallen, dagelijks, zelfs na nieuwe bbox


Het blijft maar duren. Meermaals per dag internet weg. Bbox recent vervangen. Niet geholpen. Valt steeds kort weg. Maar wel alles tv wifi en kabel. Kan beter zoals de rest van de straat overstappen naar Telenet vrees ik.  Hetgeen dat ze met one aanbieden kan Proximus momenteel ook niet evenaren denk ik.  Moest dat wel zijn laat maar weten.  Al jaren klant. 140 euro onbeperkt internet veel snellervast en 200GIG gemeenschappelijk data 4g op 5 toestellen. Stamp tv buiten, streamen enkel nog en je kan alle Vlaamse zenders ook streamen gratis


19 reacties

O en ja lijn is al meermaals getest.

heeft proximus dan nog geen technieker gestuurd om uit te vissen waar het probleem zit?

Nee Martin de enigste die ik ken ben jij, en weet niet of je bij Proximus werkt, denk het niet.   En je hoort het wel geregeld.  Advies reset je modem.  Vraag voor een nieuwe modem heb ik zelf moeten stellen. Heb hier toch al meermaals topic gemaakt. Speel savonds graag even een game, daar is plezier ook al weg.   Reset je modem,. We testen je lijn, o mr die ziet er goed uit. En de aanbieding van Telenet is wel schitterend momenteel.  Die moeten momenteel geen tv of zo weggeven om volk te trekken. Wat ook nooit voor een langdurige klant is.

En een technieken? Moet je hopen dat het een goede is. En niet een klus moet proberen op te lossen voor een vastgesteld bedrag De eerste had alles verkeerd aangesloten. Lol.

Reputatie 7
Badge +3

@houdinibe 

Ik heb je lijn uitgemeten en ik vind inderdaad enorm veel onderbrekingen terug. 

Er zou het best eens een technicus bij jou langs moeten komen.

Past dit voor jou om morgen iemand naar je toe te sturen?

Je mag ook nog een GSMnr. toevoegen op je profiel aub.

 

Geert

Morgen kan wel gsm nr zou je moeten kunnen zien nu. Lijn meermaals al eens laten bekijken, alles zag er steeds goed uit.  Spreek een keer van Telenet en plots betere analyse ?

iedereen spreekt van TN :relaxed: , je moet eerder de juiste personen op de kop kunnen tikken!

Reputatie 7
Badge +3

Morgen kan wel gsm nr zou je moeten kunnen zien nu. Lijn meermaals al eens laten bekijken, alles zag er steeds goed uit.  Spreek een keer van Telenet en plots betere analyse ?

De afspraak is geboekt voor morgen tussen 09:00 en 13:00 je zal opgebeld worden door de technicus +/- 30 min. alvorens hij langskomt op het GSMnr. met ...2253 achteraan.

 

Hierop hebben we ook onbeperkt internet geactiveerd tot de technicus langsgeweest is en het internet heeft hersteld.

 

mvg

Geert

 

Ging Proximus ook hun prijzen wijzigen naar de concurrentie toe?  Dit heb ik bij Telenet voor 130 euro in de maand😳 met 5x 40gig mobiele data per toestel.  Ik heb nu internet (trager dan Telenet) tv maar die mag weg. En 5x 5gig mobiele data voor 120 euro ongever

Oke ik ben benieuwd net thuis doei internet op dat moment Weg. Mevr was thuis toen mr nog geen 15 min is binnen geweest. Mijn nieuw aangevraagde modem, terug mee, heeft die geruild voor een 3v+. Bakje van kelder naar bureau waar je dsl kabel insteekt is vervangen.  Ja deksel ligt idd op de grond.  In kelder beweerde hij bakje onderhoud gegeven te hebben, mevr.   Nu in kelder is geen bakje, en de 2 fiches die ik even geleden heb vervangen, omdat ik kabel vervangen heb na lang problemen, zijn er nog, ken ze goed genoeg hele doos van, of hij moet dezelfden gebruiken. Dus niets gebeurt vermoed ik ten stelligste .  Mvr de komende dagen gaat dikwijls je internet wegvallen, omdat het een nieuw toestel is.   Eum oke een Proximus technieken dus. Ik ben benieuwd, 

 

Dus klopt het dat komende dagen internet geregeld wegvalt door nieuwe modem?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom heeft de technieker de DLS- splitter niet vervangen  naar dit model op de foto ? 

De splitter zou de oorzaak kunnen zijn van de onderbrekingen .

Heb dit 3 jaar geleden bij mij ook gehad , na vervanging van de splitter , probleem  verholpen

 

https://www.proximus.be/manuals/img/glossary/vdsl2-filter.png

Een witte of zwarte DSL-splitter

B-box 3V+ - Installatiegids voor tv en internet | Proximus

bij mij was er zelf een probleem in de aansluitdoos NTP2007 wat natuurlijk het minst verdacht leek, want na vervangen van de TF2007 was het niet opgelost,  maar het kan ook verder zitten in de ROP een poort van de DSLAM, iets dat inderdaad wat tijd vraagt om grondig uit te vissen waar het zich situeert

 

Waarom? Omdat ze betaald worden per klus?   Op zijn lijstje met punten staat aangeduid wat ie deed.  In een mail van hem.  Controleren singaalsterte waar ik wens te bellen.     Heb geen vaste lijn🤔. Controle in kamers waar ik wifi wil.  Hij is geweest tot aan modem en kelder, tja .  Demonstratie nu Proximus.  Nou tja eum. Neen is al 3x neen.  Vervangen binnenbekabeling.  Ja zal wel.  Nieuwe modem gezet, deze was nieuw.  En een blijkbaar splitter of zoiets dat blijkbaar een oud model is. Oke die stuurt zijn factuur naar Proximus en ontvangt geld.  Waarom niet dan hé.   Trouwens geen antwoord op vraag.  Hij beweerde bij plaatsing nieuwe modem dat komende dagen tot 2 weken internet kan wegvallen.  Is dat normaal. Kan moeilijk geloven dat men Proximus nieuw legt bij een klant en dan zegt o 2 weken valt je internet regelmatig weg, maar ja dat is Proximus 🤪

En singaalnis al 2x even weggeweest ondertussen

O splitter heeft die niet vervangen is nog mijn oude maar goed model denk ik dan, 

 

het is niet omdat de splitter oud is dat hij niet meer goed is maar het is de tijd die men er moet willen insteken om tot het bot te gaan waar de fout zich bevindt, in het verleden zijn er een 5tal techniekers over de dorpel geweest bij mijn pa en vanalles vervangen dat maar kon, en uiteindelijk zat er een slecht contact in de ROP.

  Toen ze bij mij eerste keer Proximus installeerde kreeg die vent het ook niet goed. Kwamen 2 mannen paar dagen nadien. Niet zo klusjesmannen maar mannen met ander spul. En met een toestel keken die naar singaal dat binnenkwam. Zagen direct dat verkeerde kabels vanaf straat waren aangesloten. Komen er 5 of zo binnen en Proximus tapt er 2 van af.  Die waren nog aan het zeggen, pfew sterk singaal mr.  Telekas van de straat was vlak aan gevel.  

Reageer